Mijn knappe Z. @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Mijn knappe Z. @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:24

Ik wil graag wat foto's van gisteren met jullie delen die gemaakt zijn door bokker Snackie.

Het was voor ons weer 1 van de eerste keren buiten. Maar was best blij met hoe braaf ze was.
(Ondanks een ander paard, die al vaker buiten gereden was.. grondtijgers zag in de paddock van de buren)

Zyalda, bijna 9 jaar. Ons Niveau.. M1.

Doel: meer ontspanning, onvoorwaardelijk naar de hand toe blijven, rond in de hals, losser in de bovenlijn.

Even binnen losgereden.. een voorwaarts stapje
Afbeelding

Vierkant halthouden
Afbeelding

Lekker actief aan het been
Afbeelding

Door de hoek heen en linkerachterbeen wakker houden
Afbeelding

Galopje rechts
Afbeelding

Galopje links
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Galopje links, mag thv schoft nog losser worden
Afbeelding

Middendraf, terugwerkende handen.. meestal heb ik er een handje van om mijn handen af te steken en haar uit elkaar te laten vallen.. dit is het andere uiterste hihi.
Afbeelding

Op zich naar mijn idee wel fijn actief.. jammer dat ze afknikt omdat mijn hand hiervoor teveel deed. *zucht*
Afbeelding

Hee ik zie iets baas!
Afbeelding

Lekker neusje er uit
Afbeelding

Halsje strekken
Afbeelding

Halsje verlengen in galop
Afbeelding

Blijheid!
Afbeelding

Tips en commentaar/kritiek welkom!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:26

Deze 2 wil ik toch ook delen:

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Zo Penny met mijn mooie meisje en mijn nieuwe hoofdstel en zadel!

Het andere topic staat hier:

[ITP] lol met je knol

Legoblokje

Re: Mijn knappe Z. @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:37

Wat een luxe :) haha!
Een groot paard, ofniet?
Maar wel een erg mooi paard! <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:39

Ze is ongeveer 1.68 gok ik.. Maar ik ben zelf ook niet al te groot. Heb korte pootjes hihi

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:40

Knap paard!! Was heerlijk om te komen shooten! Kom ikmvaker doen.

Commentaar heb ik niet! Knap paard!

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:40

wauw.... MOOI paard :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:42

Ik vind dat je zo netjes zit!!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:43

Mooi paard! Je rijdt hem goed! :)

Alleen heeft die een beetje een snotneusje ? :(:)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:44

Voor jullie niveau vind ik het er nog te vrijblijvend uitzien, ze valt net-niet uit elkaar, maar hangt er een beetje tegenaan.
Het ziet er heel vriendelijk uit, maar ik denk dat je er net nog wat meer uit kunt halen.
Ik zie haar in het lange liever wat ronder, dan kun je dat stuk voor de schoft ook wat meer mee laten doen.
Verder zou ik veel, heeeeeel veel schakelen en dan ook regelmatig een keer terug, bijna stappen en weer naar voren waarbij je haar in het begin de ruimte moet geven van voor, maar in een later stadium kun je in zo'n schakeling je hand zacht verend op hun plek laten, zodat ze er wat meer in gaat klimmen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:46

Wauw. Wat prachtig <3 verbeter puntjes geef je zelf al aan... Maar er mag vast ook wel gezecht woorden dat ik het super netjes vindt <3

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:48

S_en_Z schreef:
Ze is ongeveer 1.68 gok ik.. Maar ik ben zelf ook niet al te groot. Heb korte pootjes hihi

Haha, ik vind haar in ieder geval erg mooi! Mooi hoofdje ook!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:53

Saintelette. Das een fijn compliment. <3 Zie zelf nog wel verbeterpuntjes.. maar zie wel dat ik vooruit ga :j

Sjors ze heeft geen snotneus. :)

Svdijk, bedankt! Daar zijn we ook mee aan de gang. Er moet nog veel meer vlak achter elkaar geschakeld worden en ik laat haar net iets te lang naar voor lopen. Moet haar eigenlijk voor zijn op t moment dat ze van achter af stapt maar das nog best lastig := Dat net niet uit elkaar vallen vind ik wel meevallen. Ben het met je eens dat ze nog wat ronder mag. Maar dat doen we in training wel meer meenemen. Laag en rond foto's vind ik niet leuk voor op bokt/in mijn fotoalbum.

We hebben veel zadelleed achter de rug waar ze heel strak en gespannen door was/werd. Dus ben met dit beeld voor nu al heel blij. Er moet nog zat verbeterd worden, absoluut :j

We gaan ergens in het voorjaar weer starten. Hebben we al meer dan een half jaar niet gedaan. Voorlopig blijven we nog lekker verder trainen. In t M1 zie ik beroerdere combinaties rijden. Ik heb het iig naar mijn zin met paardlief en ik stap iedere dag met een blij en fijn gevoel af.

Heb ook geen haast om het M door te komen, start alleen als IK volledig tevreden ben.

Bedankt voor je tips!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:01

Het is ook opbouwend commentaar, je schrijft dat jullie m1 zijn, maar het zadel-leed is mij in zoverre niet bekend.
Met die informatie vind ik dat het er idd netjes uitziet, en ik vind de stapfoto erg fijn, goed met de schoft omhoog.

Veel succes!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 00:04

Weet ik! Heb mijn post ook aangepast voor ik je bericht las :j

We hebben winst in t M1 maar zijn nog niet voor het M2 aan het trainen. Zijn vooral bezig met loswerken en ontspanning.

Ja, helaas is me een slecht liggend zadel verkocht onder het mom van "je paard moet qua spieren nog veel verbeteren" (toen ik ze kocht was ze vrij onbespierd).. En 1,5 jaar later lag t zadel nog voor geen meter.. Gelukkig heb ik (al eerste week na aankoop) al vaak vermeld dat ik mijn twijfels had bij t zadel.

Leenzadel erna van andere zadelmaker was ook geen succes.. Ze is vrij rondgeribt en smalle schoudertjes.. Kreeg een zadel die veel te krap was.. Zadel erna van kennis lag iets beter maar ook niet perfect..

Uiteindelijk heb ik een zadel gekocht die naar haar en mij aangepast is en ik zie veeeel verbetering. Ook ben ik zelf onder behandeling bij manueel therapeut en paardje is twee x losgemaakt door een fysio omdat ze vast zat dankzij rotzadels.

Nu komen de spieren al steeds wat losser en voelt ze steeds meer ontspannen maar het laatste beetje moet rijtechnisch gebeuren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 02:57

Ik vind foto 3 en je middendraf foto erg mooi. (wel beiden totaal verschillend)
Naar mijn idee loopt ze op foto 3 erg netjes! Bij je andere foto's had ik steeds zoiets van, het is het nét niet! Kan alleen mn vinger er niet opleggen wat het nou precies is..
Bij je middendraf foto, vind ik haar heel mooi lopen! Ze zou daar misschien iets meer vanuit de schoft mogen zakken, ik denk dat als dat gebeurd dat ik het plaatje voor me zou zien zoals ik het graag zie.. :=
Wel een heel mooi paard!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 05:02

Toppertjes!!

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 07:27

Mooi paardje en mooi hoofdstel! Waar is dat van?? :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 07:54

Vind het er keurig uit zien. Niet zo opgekropt en lekker de hals op lengte! De foto van het hals verlengen in draf en galop vind ik ook erg netjes!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:35

Mooi paard en jullie zijn ook een leuke combinatie.

svdijk schreef:
Voor jullie niveau vind ik het er nog te vrijblijvend uitzien, ze valt net-niet uit elkaar, maar hangt er een beetje tegenaan.
Het ziet er heel vriendelijk uit, maar ik denk dat je er net nog wat meer uit kunt halen.
Ik zie haar in het lange liever wat ronder, dan kun je dat stuk voor de schoft ook wat meer mee laten doen.
Verder zou ik veel, heeeeeel veel schakelen en dan ook regelmatig een keer terug, bijna stappen en weer naar voren waarbij je haar in het begin de ruimte moet geven van voor, maar in een later stadium kun je in zo'n schakeling je hand zacht verend op hun plek laten, zodat ze er wat meer in gaat klimmen.

Ik sluit me hier bij aan. Zeker richting de M2 mag ze meer bij elkaar gaan lopen (ze wordt erg lang) en voor meer opgericht. Dat hoeft natuurlijk niet meteen perfect maar ik zou het zeker meenemen in je training. De basisvoorwaarden zijn goed.
En in de galopfoto's vind ik dat ze er net niet doorheen loopt. Jij zegt 'Lekker het neusje eruit' en ik had haar daar liever wat ronder en meer over de rug gezien.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:40

netjes hoor, leuke foto's.
Over het algemeen vind ik wel dat je best meer oprichting mag vragen, vooral als je al in het M1 rijdt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:17

Hoi Samantha, ziet er goed uit joh; lijkt me een fijn paard.
Een paar opmerkingen mijnerzijds: ik ben het eigenlijk wel eens met svandijk. Ik zou meer verzameling willen zien (moet zo'n beetje vanaf M wel gaan gebeuren). Het hangt er nu idd net tegenaan. Ik mis net de nageeflijkheid in de kaak. Op de 1e middendraf foto valt ie uit elkaar en op de voorhand en lijkt het hoofd iets te kantelen. 2e Middendraf foto vind ik beter (jij zegt terugwerkende hand). Ik heb het idee dat dat wel meevalt. Wat ik nl. zie gebeuren is het volgende:
Jij zegt dat je gewoonlijk je paard in de middendraf teveel toestaat en dat hij daardoor op de voorhand gaat. Daar heb je gelijk in, dat zie je ook op de 1e middendraf foto. Mogelijk probeerde je daar wat aan te doen en je hand op de plaats te houden op de tweede middendraf foto. Maar omdat je je teugels minimaal 10-15 cm te lang hebt, moet je (om contact te blijven houden) je handen terug doen. Op de foto daarna (waar jij zegt dat hij doorknikt). lijkt hij nu eindelijk wel los te laten in de kaak, maar zie je duidelijk dat je teugels dan te lang zijn.
Dus teugels korter en handen meer naar voren.
Ook op de galop foto's vind ik hem te lang worden en niet nageeflijk. (Ik vind dus de tweede middendraf foto en de foto van de draf daarna de fijnste plaatjes :D )
V.w.b. je zit: vooral op de galopfoto's vind ik je iets teveel naar voren leunen (het lijkt of hij jou uit het zadel trekt) Probeer rechtop te blijven zitten. Verder valt me op dat je toch nog veel "in" je paard kijkt; probeer dat niet te doen maar te kijken waar je heen gaat.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:50

Mahitri schreef:
Mooi paard en jullie zijn ook een leuke combinatie.

svdijk schreef:

Ik sluit me hier bij aan. Zeker richting de M2 mag ze meer bij elkaar gaan lopen (ze wordt erg lang) en voor meer opgericht. Dat hoeft natuurlijk niet meteen perfect maar ik zou het zeker meenemen in je training. De basisvoorwaarden zijn goed.
En in de galopfoto's vind ik dat ze er net niet doorheen loopt. Jij zegt 'Lekker het neusje eruit' en ik had haar daar liever wat ronder en meer over de rug gezien.

Bedankt, ik had ook al op svdijk gereageerd boven jouw post.

Over die galopfoto: Als mijn paard kijkerig is mag ze van mij best even mijn hand mee naar voor nemen om even te kijken. Vind het niet nodig om gelijk te gaan drammen op nageeflijkheid. TENZIJ ze aan mijn hand "trekt". Maar dat deed ze hier niet.. en daarna zakt ze vanzelf weer door.

Babootje thanks, het is inderdaad een ontzettend fijn paard.

Verzameling en oprichting vind ik pas aan de orde als ze achter sterk en actief genoeg is. We hebben de smaak stukken te pakken waarin ik haar waarschijnlijk inderdaad iets meer zou moeten doorsluiten maar ik heb zelf het gevoel dat ze daar nog niet klaar voor is. We hebben winst, ze kent de oefeningen.. maar ik wil het gevoel hebben dat alles "gemakkelijk" gaat.

Daarom starten we ook nog niet voorlopig. Met de andere zadels kon ik weinig meer dan een beetje lang laag door de bak sukkelen want als ik daar iets mee vroeg was ze geen blij paard. Dit is voor mij al heel fijn, ondanks ze er nog niet is. Alles op z'n tijd.

Ik heb idd mijn teugels te lang :j Misschien valt mijn "terugwerkende hand" ook wel mee, ik weet het niet. Maar ik meen te zien dat ze wat vals afknikt. En naar mijn idee kan dat alleen als ik teveel aan de mond zit.

Wat vind je van deze dan Babootje?
Afbeelding

En oh.. nee hoor. Ze trekt niet aan mij in galop := Ik vind eigenlijk dat ik keurig zit vergeleken met een jaar geleden hihihihi. (ik heb er een handje van HEEEEEL erg mee te gaan in de beweging met mijn bovenlichaam.) EN het naar beneden kijken is er idd een beetje ingeslopen. Ik wil te graag controleren of ik zie wat ik voel. Moet meer van mijn gevoel uitgaan. Klopt wel :P

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:08

Akkoord M-niveau vraagt meer verzameling en oprichting, wat op deze foto's niet te zien is.
MAAR het is niet omdat je stempel M1 hebt dat je elke dag moet trainen voor die stempel M2, het is toch super om te zien? Een amazone die geniet van haar paard, lekker eens de tijd neemt voor die stevige basis.

Liever eens teruggaan naar de basis dan achter het plaatje aan willen rijden. Het zijn willekeurige foto's die geplaatst zijn, wie zegt dat ze gisteren niet op de verzameling heeft gewerkt? Of de andere dagen? Stapje per stapje vanuit die heerlijke basis. *\o/*

kkiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:33

Ziet er netjes uit!! Mag ik vragen waar je dat hoofdstel hebt gekocht/besteld?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 13:01

Lolali en kkiekk.

Het is de Premiera Athena. Heb hem besteld bij Hypostore