Op dat moment was ed niet ontspannen te rijden en ging hij om vanalles er als een racket vandoor.
omdat daar niet de tijd en rust was om dit te verhelpen heb ik hem gekocht met als bedoeling dit probleem op te lossen en weer te verkopen.
Ed was eigenlijk binnen een korte tijd aardig opgeknapt maar hij bleef altijd vlug gestrest.
Toch was hij eigenlijk goed te rijden etc.
de eerste keer bracht ik hem naar iemand die z dressuur reed en een eigen stal (manege)
had. daar hadden ze ervaring met wat moeilijkere paarden want die kocht ze wel vaker op.
helaas kon ik hem daar enige tijd later op halen omdat ze ervanaf was gevallen en ze had haar heup op verschilende plaatsen gebroken. volgens haar was hij levensgevraarlijk en was er iets goed mis met hem.
ik heb hem opgehaald en eigenlijk viel het mij alles mee.
hij is daarna nog een keer op proef geweest maar die konden hem niet eens in en uit de wei halen.
gevolg schouder uit de kom.
en de laatste keer heeft hij denk ongeveer een jaar bij iemand anders gestaan. dat ging in het begin eigenlijk heel goed. na een tijdje ging het ook steeds slechter en heeft ze er alles aangedaan (dierentolk, osteopaat etc)
nadat het allemaal niet heeft geholpen heb ik hem weer terug genomen en besloten hem niet meer te verkopen.
enkele maanden geleden was hij steeds erg braaf mijn vriend die ook redelijk kan rijden ging ed uitstappen.
op dat moment ging het weer fout mijn vriend werd eraf gelanceerd en brak 2 ruggenwervels.
nu laat ik bijna niemand meer op ed rijden omdat hij te onvoorspelbaar is.
en op het moment dat het fout gaat lijkt het zwart voor zijn ogen te worden.
sinds enkele weken zijn we begonnen met centered riding en hebben we 3 wedstrijden gereden.
ik ben nog erg zoekende naar een goede houding omdat ik anders ben gaan zitten door centered riding.
ook mijn handen werken soms te veel terug en kantelen.
vroeger kroop ed makkelijk achter de teugel daar heb ik nu weinig last meer van
hij is sinds de lessen veel rustiger in zijn hoofd geworden wel is en blijft hij ook een beetje een boefje.
nu eindelijk de foto's na mijn lange verhaal.
foto's staan door elkaar en commetaar laat ik aan jullie over.