Valentino L1 training 23 juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Valentino L1 training 23 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 20:15

Weer eens een topic van Vally. We zijn ondertussen hier een vaste topic plaatser, maar dat komt omdat ik er zo veel van leren :j. Dus ik hoop dat jullie ook vooruitgang zien. :D In ons vorige topic had ik het probleem met het rond houden en werd er als tip gegeven in het losrijden extra rond te rijden. Dus even met mijn instructie erover gehad en zijn we lekker aan de slag gegaan. In mijn eigen training dat ook lekker toegepast en het gaat echt al veel beter! :) Alleen wat nog een erg groot probleem is het wegknikken van mijn polsen (en mijn hand moet ook nog rustiger worden) :o, maar goed ik weet dat het probleem erzit dus daar wordt aangewerkt.
Voor degene die Valentino nog niet zo goed kennen, het is een nakomeling van Haarlem(v.Voltaire) en we rijden nu L1 met 3wp in 2 wedstrijden, dus dat gaat niet verkeerd. Maar we hebben geen haast en doen het lekker rustig aan. Zaterdag hebben we een keertje een onderlinge en die week daarna kringkampioenschap. Valentino is 9 jaartjes en 1.68 groot. Ik heb hem nu een jaar.
Hier nog het linkje naar ons vorige topic: [RT-HAW] Valentino weer lekker aan het trainen!

En hier het filmpje :D
http://www.youtube.com/watch?v=1UaagGnur1Y

En voor die mensen die er niet van houden om filmpjes te kijken ;)
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

En voor degene die nog niet genoeg van Val hebben en willen zien hoe sexy hij springt, hier nog een link naar de video van onze springles afgelopen maandag:
http://www.youtube.com/watch?v=4l0ZiEc8GQs

Tips zijn natuurlijk van harte welkom! :)

Queelens

Re: Valentino L1 training 23 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:32

Complimenten hoor Elise jullie zijn tov de vorige HAW topic onwijs goed vooruit gegaan.
Ziet er vloeiend en ontspannen uit, mijn enige puntje op het moment is naast je armen/handen (die nog een beetje onrustig zijn) valt het mij ook op dat je met het lichtrijden ook onwijs ver je zadel uitkomt, kan komen omdat je beugels vrij kort zijn? Kan ook aan mij liggen hoor maar dat is wat ik zie ;)

blablabla0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:35

jullie zijn erg vooruit gegaan ten opzichte van de vorige keer! leuke combi. wat me in het filmpje een paar keer opviel is dat je handen best ver uit elkaar gaan. en probeer in de galop echt in je zadel te gaan zitten. je komt achter nog iets omhoog dat is zonde van het beeld en voor je paard ook niet fijn.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 20:38

Dank jullie :D

Ik was nog vergeten te vermelden dat ik voor dit filmpje hem eerst nog lager had losgereden. Dit was na ong. 25 min.

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:45

hee, jou heb ik wel eens in de les bij samantha zien rijden, haha!
ik vind dat je er netjes op zit en je hebt hem lekker aan het lopen :).
alleen je houdt je handen wel erg ver uit elkaar..

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:31

Ziet er wel netjes uit. Alleen wat me echt opvalt is dat als je gaat wijken hij zeg maar gelijk al opzij gaat als je afwend. Probeer hem eerst recht te stellen en dan pas zijwaarts. Ik had dit probleem eerst zelf ook, maar ik wisselde het dus veel af door ook een keer recht uit te gaan. Dus je buiten been er goed bij hebben, want nu loopt ie gewoon al over zijn schouder weg.

Succes met je leuke paardje! ;p

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:01

Heb je filmpje niet helemaal af gekeken maar ziet er al goed uit!
Wat mij meteen opviel is dat je met lichtrijden wel ver uit het zadel komt.
probeer je eigen op te laten gooien in plaats van te gaan staan, zoals je lichtrijd zonder beugels.
verder hoef je niet uit het zadel te komen.

succes!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:17

Ik heb je filmpje bekeken en het beeld kwam, op mij, nogal gehaast over. Afwenden en gelijk wijken en die gebroken lijn...Het lijkt haast wel of je hem omver wil trekken ipv rustig omstellen, zo abrubt gaat het...
Probeer je paard wat beter voor te bereiden, voordat je de oefening inzet dan wordt het beeld een stuk rustiger.
Wat mij ook opviel in het filmpje is dat je je ellebogen heel vaak naar buiten doet. Probeer ze langs je lichaam te houden, dat scheelt al een heleboel in het gewiebel met je handen.

Succes! :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 15:50

Dank jullie :j

Bij die gebrokenlijn viel hij wel, maar dat komt omdat hij contragalop nog erg moeilijk vind en hij gaat heel snel wisselen als ik niet oplet.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:45

wat leuk Valentino!
Das het paard van een oud stalgenoot van mij geweest :)
leuk om hem weer terug te zien
Ziet er goed uit

jammer dat de foto's wat van veraf zijn geweest.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:36

Ik ga mee met Noisy. Het ziet er al goed uit, maar kan uiteraard nog beter. Komt helemaal goed met jullie, jullie zijn een leuke combinatie.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:44

wow wat maak jij ontzettend mooie overgangen daar zeker mijn complimenten voor,
ik zie in het filmpje dat je handen nog een eigen leven hebben,daar zou ik op letten dat je die rustig gaat houden en minder uitelkaar,maar al bij al heeft het paard daar helemaal geen last van,
dus in 1 woord ga zeker zo door. +:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:46

Het ziet er idd een beetje onrustig uit!
Je hebt hem er wel mooi doorheen nu, dat is al beter.
Maar ik vind dat je beugels wat langer kunnen, je moet proberen stiller te zitten, helemaal, met je benen, handen en je bovenlichaam.(doe chaps aan of laarzen)
Hij buigt links moeilijk, het is dan een goede oefening om contrastelling (in stap, later draf en galop)te doen, maar voor de galop vind ik het nog wat vroeg voor contra, zo te zien heeft hij daar nog niet genoeg balans voor.
Met het wijken kun je het beste een paar pasjes doen, dan een stukje (goed voorwaarts)rechtdoor, dan weer een stukje, want zoals hij nu over de schouder wegvalt heb je niet veel aan de oefening, let er ook op dat de voorhand voor blijft.
Wat meer rust erin zal het beeld enorm verbeteren, over het tempo is niet hetzelfde als actief!
Ga zo door verder, jullie zijn een leuke combi!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:43

Dankjullie :)

Wedstrijd ging bagger. :') Hadden nog 181 en 183 maar t was onderling en ik was 4e :+.

Afbeelding

Kleine ontploffing xD

Maar hij kan wel netjes lopen .

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:05

Hihi, de eerste foto lijkt wel tijdens een springwedstrijd genomen :P
De andere twee zien er wel mooi uit!
Ach joh, gewoon nog meer oefenen dan gaat het steeds beter!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:32

De eerste was tijdens de middengalop, maar hij schrok van iets wat in het weiland gebeurde :+

Het oefenen komt wel goed, want daar houden we van :D

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:01

Ten eerste ook als je niet van filmpjes kijken houdt met jou bewerking is het erg leuk om te kijken, leuk gedaan.
Verder het rijden, op zich vind ik het er heel netjes uitzien, probeer in galop je benen minder op te trekken en wat stiller te houden. Verder ga zo door