Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:07

Sinds Juli Heb ik een nieuw paard, Nomad. Nomad is springen gefokt Ilmeo X Kibrahim.
Bij zijn vorige eigenaresse was hij z1 +1.
Nomad en ik moeten nog erg aan elkaar wennen, hij heeft best moeilijke gangen om onafhankelijk te zitten waardoor ik mezelf af en toe in het zadel 'trek', hier ben ik me van bewust en werk ik ook aan! In het verleden heb ik een gebroken stuitje gehad en heb ik met mijn huidige zadel erg veel last van, dus datwerkt ook niet erg mee. Dus maar op zoek naar een ander zadel :j
Verder moet ik meer rechtop zitten en om mn benen en handen denken.

Graag zou ik tips en kritiek ontvangen, waar ik op moet letten zodat Nomad en ik een beter team kunnen worden.

fotos staan door elkaar en uiteraard heb ik van te voren los,lang en laag gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast vriendelijk bedankt :j

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:09

ziet er goed uit, maar inderdaad om je benen denken eik vind dat je je handen af en toe wat te hoog hebt.
op 1 foto val je ook erg naar voren(middendraf)

succes!

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:11

Ziet er keurig uit. :j Je handen zijn niet te hoog, prima zo.
Op sommige foto's mag hij wat meer bij elkaar, van achteren naar voren.
Succes nog met dit prachtige paard. :)

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:13

Leuk paardje! Lekker de tijd nemen om aan elkaar te wennen :) Ik zou graag iets meer contact zien, je hebt je handen en armen nu vrij gestrekt naar voren. Probeer je armen iets meer te ontspannen en langs je lichaam te laten hangen.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:47

Share, ziet er prima uit!
Neem lekker de tijd om een combi te worden met je Harley ;)
Vergeet niet: de beste stuurlui staan aan wal!

Nogmaals bedankt voor je ondersteuning vandaag op de wedstrijd.

shaddy82

Berichten: 1849
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:40

Hee Share, ziet er goed uit hoor
Je hebt Nomad al best lekker aan het lopen vind ik, je verbeterpuntjes geef je zelf al aan,
op sommige foto's kijk je wat naar beneden en mag je wat trotser zitten, maar verder vind
ik het er super uit zien, zeker omdat jullie nog pas kort een combinatie zijn

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:56

Krips schreef:
Leuk paardje! Lekker de tijd nemen om aan elkaar te wennen :) Ik zou graag iets meer contact zien, je hebt je handen en armen nu vrij gestrekt naar voren. Probeer je armen iets meer te ontspannen en langs je lichaam te laten hangen.


Sluit me hierbij aan :j

Ik vind het er wel ontzettend netjes al uitzien meid, zeker omdat je hem ook nog niet zolang hebt.
Gewoon idd lekker aan elkaar wennen en lessen, komt helemaal goed als ik dat zo zie!

Jurrian1993
Berichten: 265
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:03

Hee meid!
netjes hoor! Probeer inderdaad trots op je paardje te gaan zitten!
Jullie zijn een leuk stel!

las op je profiel dat je met t nieuwe jaar wilt gaan starte?
leuk hoor:) kom ik je misschien nog wel tegen:P

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:10

Netjes hoor! Ziet er goed uit. Probeer alleen wel je bovenarmen gewoon naast je lichaam af te laten hangen. Nu steek je ze heel erg naar voren waardoor je contactverlies hebt en je kan je paard niet meer ruimte geven als belonging bijv. want je hebt je armen al heel erg naar voren.

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:17

Wat een leuke combinatie !!! Wat een mooi paard !!! Op de eerste 2 foto's zie ik het plezier van je af stralen! Leuk om te zien! :+

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:08

Hij kan leuk lopen zeg en iedere x zie ik er weer een beetje Cyro in! Lekker blijven rijden zo!

_Megan

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:13

Waar heb je hem gekocht?
Ergens bij lisse?

zoja,
Ik ben ook bij hem wezen kijken, wat een geweldig paard is dat zeg.. <3 helaas ging t niet door, hij kon niet bij merries op het land en dat kwam hij wel echt te staan. en anders moest het een andere stal worden en dat werd te duur.
Ik weet niet of je les hebt, maar als je dat niet hebt zou ik het echt nemen. die vrouw had mij toen geholpen en het ging echt super fijn aan het eind,
Veel succes samen!:D

Anoniem

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:38

bedankt iedereen :j
mijn armen heb ik bewust wat hoger omdat ik mezelf ander te erg in het zadel trek. Maar zal opletten dat het contakt constand blijft.
Meganxmarius. Wat grappig. Hij komt daar idd vandaan. Hij is lang hengst geweest dus vandaar dat hij waarschijnlijk niet bij merries kan. Maar dat heb ik niet vernomen. Maar hij kan ook niet bij ruinen. Hij is absoluut niet dominant of wat dan ook. Maar hij eet wel staarten op. Hij staat hier dus 'alleen' met buur weide genootjes. Ik heb les, maar t blijft moeilijk :j hij geeft het allemaal niet weg ;) en dat hoeft ook niet. Komt allemaal wel goed :j

amsterdam_30

Berichten: 1958
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:47

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje!!! Leuke combi ook.
Een goede combi worden gaat gewoon tijd overheen dus dat komt helemaal goed met jullie. Op sommige foto's zit je keurig rechtop en op sommigen iets voorover, maar dan kan te maken hebben met de momentopname of met je stuitje?
Lekker oefenen en lekker lessen.
Succes samen!! :D

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:48

Share schreef:
mijn armen heb ik bewust wat hoger omdat ik mezelf ander te erg in het zadel trek.


Snap ik, maar dat zou ik dan oplossen door je bovenarmen recht af te laten hangen en een wat grotere hoek met je elleboog te maken. Succes samen! Hij ziet er uit als een fijn paard. :)

_Megan

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:52

Ja klopt.
Mijn moeder had er naar gevraagd omdat hij dus op het land zou komen te staan met allemaal merries & ruinen.
en hij stond daar maar 2 uur ofzo per dag op het land bij bij ons zou hij in de zomer dag en nacht op het land en in de winter overdag. die overstap zou ook echt te groot worden.
ik vond hem echt onwijs leuk, ik heb laatst de filmpjes en fotos van toen verwijdert, ik vond het zo onwijs jammer dat het niet doorging.. : (
Nouja nogmaals, heeel veel succes samen! jullie komen er wel.:)

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:59

Ziet er fijn uit hoor. Ondanks je niet zo lekker zit door je stuitje vind ik wel dat je en stuk mooier in dit zadel zit dan in je vorige. Verder lijkt Nomad zich ook een stuk beter te bewegen onder dit zadel. Het plaatje is heel vriendelijk. Het mag allemaal nog wat meer van jou worden, maar jullie zijn met de lessen enzo zeker op de goede weg. Het beeld is al een stuk fijner dan een maand geleden.

Tips waar je misschien wat mee kan? Ik heb de indruk dat het een paard is wat graag een beetje met een stok in z'n nek loopt. Bovenin afgebogen, maar niet helemaal lekker door de hals en over de rug. Veel schakelen en heel veel bogen rijden, Laat m wachten en probeer m meer aan je zit te houden door je zwaar te maken, maar laat m niet terug vallen in tempo en tact. Daar de controte? dan voorwaards neerwaards van je hand af, maar niet te diep zodat hij gaat duiken. Zoek naar meer buiging vanuit de schoft vandaag met een meer dragende rug, daar houd hij voor het mooie nu teveel spanning. (ik heb er ook een met het "ik-loop-graag-met-een-stok-in-m'n-nek-syndroom" ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:14

Hai suzan,

zoals je het omschrijft is het idd. :j het kapstokken syndroom.. Ik heb hem nu in stap al wel redelijk rond door zn hals.. Daar liep hij voorheen ook met een stok in zn nek. In draf krijg ik hem daar alleen nog niet altijd doorheen idd. En ik denk dat dat ook komt doordat ik nog erg zoekende ben in mijn balans. Voor mijn gevoel zit ik in dit zadel absoluut niet fijn :n mijn vorige zadel had ik meer het gevoel dat ik echt kon zitten en dat mn benen meer op zn plek lagen maar marcel zei ook dat ik beter zit op dit zadel. Helaas speelt mn stuitje te erg op dat ik 2,3,4 dagen niet kan 'zitten' op mn zadel. In de les moet ik ook veel schakelen en bogen rijden maar zonder balans is dat nog niet zo makkelijk het is wel zo dat wanneer ik les heb hij, de laatste 2x op het eind wel goed liep en door zn hals :j dan danst hij echt :+:

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:42

Leuke foto's en jullie zijn idd een mooie combinatie!
Als je je armen wat meer zou kunnen ontspannen rijdt dat voor jezelf ook fijner denk ik.
Succes met je knappe vos!

Mreddie

Berichten: 273
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Vuren

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:35

Fijn beeld, lekker blijven lessen en werken aan de punten waar je zelf al genoeg bewust van bent! Jullie zien er uit als een leuke combinatie!!! Geniet!!!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 03:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:48

Leuke nieuwe aanwinst hoor! Kan me zo voorstellen dat je er erg blij mee bent!
de meeste puntjes over je houding verbeteren zij al gegeven, maar wat mij vooral ook erg op valt is dat heel erg lijkt dat je een beetje té geforceerd bezig bent met netjes willen zitten voor het plaatje.. Het ziet er daarom wat krampachtig uit en het lijkt of je niet echt met je paard aan het werk bent, maar die een beetje laat lopen en zelf een mooi plaatje probeert te creeren... Probeer ook te ontspannen en lekker echt met je paard aan het werk te gaan, dat is voor je zelf en ook voor je paard beter en prettiger!

Veel succes en plezier met elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:55

bedankt voor je reactie :j Uiteraard wilde ik voor de foto, wel een net beeld creeren maar zit sowieso erg gespannen omdat ik geen balans vind, vang ik die op met mn armen.. ik weet het fout fout!! maar met mn zit lukt het nog totaal niet, dan zou ik er zogezegd nog afkukelen zo moeilijk is hij uit te zitten..
Als ik een ander zadel heb hoop ik dat het plaatje ook beter word.

Dit is met mijn oude zadel. voor mijn gevoel kon ik hier een stuk beter 'in'zitten. en ontspannender eraan rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Helaas was die een half inchmaatje te klein voor mn bibs en mn instructeur vond dat ik in dat zadel niet goed zat.. maar wel op mijn huidige zadel (waar ik dus vreselijk stuitje pijn van krijg) maar ik had juist wel het idee dat ik op een ontspannender manier met mn paard kon werken op mn vorige zadel..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:33

je moet een nieuw zadel ook de tijd gunenn he share, je moet er aan wennen , en als je nagaat op hoeveel verschillende jij de afgelopen tijd hebt gezeten, dan snap ik daje t niet meer weet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:41

Uiteraard, maar dan wel zonder pijn ;) daar kan je niet aan wennen, bij het ene zadel heb ik het wel en bij het andere zadel niet. en bij dit zadel dus zo erg dat als ik daarna op de wc zit ik niet meer omhoog kan ;) haha of een stoel of wat dan ook en ik 4 dagen steken heb. met een goed zadel komt het wel goed maar tis niet zo dat het eerste de beste zadel met de juiste mat voor paard en mij dus geschikt is voor mij :P helaas..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-10 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt