Jaggie @ work in Helden (Z en 2x L1)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Jaggie @ work in Helden (Z en 2x L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 22:15

Afgelopen zaterdag ben ik bij Jaggie wezen kijken in Helden. Ik realiseerde me alleen gedurende de dag dat de camara van mijn ouders zijn langste tijd gehad heeft... En dat ik, zodra ik genoeg bijéén heb voor een eigen camera, een hele goede ga kopen Lachen Maar goed, zie hier het resultaat...

Allereerst mijn favoriet: Jafet Ben Jaguar. Met hem starte Jaggie in het Z voor de E-pony's (sorry, weet niet hoe de klasse officieel heet Bloos).

Afbeelding

Afbeelding

Keertwending
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Mistral Jinx maakte jaggie haar L1-debuut.

Hij had een erg mooie middendraf, helaas geen betere foto.
Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij was dit wijken...
Afbeelding

Afbeelding

Last, but not least: Mad Jamie, eveneens L1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot nogmaals het hele team Lachen

Jafet Ben Jaguar
Afbeelding

Mistral Jinx
Afbeelding

Afbeelding

Was een erg leuke dag, heb me goed geamuseerd Ik heb trouwens nog nooit zoveel huilende kids op pony's bij elkaar gezien zeg... Haha!

Roozzz

Berichten: 519
Geregistreerd: 11-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:19

Leuke foto's! ziet er netjes uit Lachen vind die laatste foto's van die koppies oowk wel errug lief Haha!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:22

jeetje..wat een leuke pony's zeg!! allemaal vosjes wat grappig! hoeveel punten had ze daar ben ik wel benieuwd naar??

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:22

wow vet, ik had ze dan wel al in het klein gezien, maar zo zien ze er wel vetjes uit! zijn goed gelukt.
ik zie wel nog dingen die nodig mag verbeteren (A), ik moet eens beter op mijn handhouding letten en mijn benen niet afsteken, ook niet als ze mega heet zijn. jaja zo leer ik er weer wat van.

vond het kei leuk dat je foto's kwam knippen en nogmaals bedankt.

(btw volgens mij is dan geen wijkfoto van Mistral Jinx, hij buigt namelijk de verkeerde kant op... gewoon een draffoto weet alleen niet wanneer)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 22:25

Zat idd al te twijfelen, maar kon niets anders van de beenstand maken Lachen

Je mag ook wel wat liever kijken op je paard, je keek af en toe zo boos Bloos!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:30

Citaat:
jeetje..wat een leuke pony's zeg!! allemaal vosjes wat grappig! hoeveel punten had ze daar ben ik wel benieuwd naar??


ja het is toeval dat die van mij een vos is, maar de andere 2 lopen in het 2-span en de eigenaar wilde dezelfde kleur.
de punten waren niet erg veel:
met jaggie: 371 punten (2 jury's)
met mistral jinx: 156 punten
met mad jamie: 155 punten
terwijl ik mad jamie beter vond gaan, maar was aardig streng gejureerd, naja daar leren we van!

@ Pervinco, als k zo 'boos' kijk, ben ik geconcentreerd Haha! kan het ook niet helpen

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:55

aaaah leuek foto's hoor! ik had eigelijk ook goed kunenn gaan kijken..Helden ligt toch zoo dicht bij... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:08

Oei ik vind het eerste paard toch wel een gespannen plaatje !

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:21

Mooie paardjes zeg! Ik heb t idee dat ik je ooit op wedstrijd ben tege gekomen.. heb je niet toevallig in Maasbree gestart?? 18 april was dat gelooof ik ...

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:26

Heey!!
Leuke foto's!!
Ga je ook naar Laar?
Groetjes Daantje

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:37

leuke fotoos!!!!
mooi zeg!
veel suc-6 verder!

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:13

Ik heb je zien rijden op het losrijterrein en daarna nog bij de uitslagen. Ik zag je en dacht.. hmmz waar ken ik die ergens van. Maar nu weet ik het Haha!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:52

Citaat:
aaaah leuek foto's hoor! ik had eigelijk ook goed kunenn gaan kijken..Helden ligt toch zoo dicht bij...


jaa had dat gedaan, we moeten dit seizoen nog een x in Helden...

Citaat:
Oei ik vind het eerste paard toch wel een gespannen plaatje !


hoezo? omdat hij zich eng (kan) maken in de nek, dat is geen spanning, dat is (helaas) zijn houding, die er op concours heel moeilijk uit te rijden is, met de training lukt het igg wel goed.

Citaat:
Mooie paardjes zeg! Ik heb t idee dat ik je ooit op wedstrijd ben tege gekomen.. heb je niet toevallig in Maasbree gestart?? 18 april was dat gelooof ik ...


daar heb k gestart ja in Maasbree,met de alledrie de pony's

Citaat:
Ga je ook naar Laar?


Ja ik ga ook naar Laar, maar ik start daar alleen in het Z1.

Citaat:
Ik heb je zien rijden op het losrijterrein en daarna nog bij de uitslagen. Ik zag je en dacht.. hmmz waar ken ik die ergens van. Maar nu weet ik het


ik heb stiekum ff in je profiel gespiekt en ik ken jou ook wel van gezicht! ik kom je vaak genoeg tegen, maar ik wist niet dat je een bokker was Bloos

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 17:00

Noekie, is je broer de 5e ook gestart? Ik heb er 2 foto's van gemaakt nl... Fjord in de L1, reed net voor jaggie (nummer 17 of zo?).

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:01

Pervinco ja dat is haar broer, heb hem nog zien rijden

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:12

mooie foto's hoor:D maar.... wat doen je benen op die 1e foto :s hakken naar beneden, zelfde geldt voor foto 4.
Foto's L1: foto 1 lijkt je rechterbeugel nou langer dan de linker vanaf de foto gezien of zie ik dat verkeerd :S, foto 2 houd je armen wat meer gebogen en niet recht (als ik dat ferkeerd zie verbeter je me maar) Knipoog
Dit is positief bedoelt
Maar voor de rest ziet het er netjes uit Lachen

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:33

Citaat:
mooie foto's hoor:D maar.... wat doen je benen op die 1e foto :s hakken naar beneden, zelfde geldt voor foto 4.
Foto's L1: foto 1 lijkt je rechterbeugel nou langer dan de linker vanaf de foto gezien of zie ik dat verkeerd :S, foto 2 houd je armen wat meer gebogen en niet recht (als ik dat ferkeerd zie verbeter je me maar)
Dit is positief bedoelt
Maar voor de rest ziet het er netjes uit


ik ga er niet onderuitkruipen, maar ik wil het best uitleggen waarom je wat ziet. waar jij zegt hakken naar beneden, klopt, maar daar ben ik aan het drijven (1ste foto is begin van de middendraf andere weet ik zo niet) en aangezien mijn pony vrij lui is en ik hem dus met de spoor moet prikken, trek ik mijn hak op, omdat ik beetje onder zijn buik uit kom.
sorry maar ik zie niet op de 1ste L1 foto of de teugel langer, dat kan ik echt niet uit die foto opmaken, omdat die van schuin van voren geknipt is.
en foto 2 met mijn armen meer gebogen, daar moet ik je inderdaad gelijk in geven, maar dit had ook een reden, door mijn handen iets breder te zetten, en ff recht te houden, heb ik meer kracht, wat waarschijnlijk op dat moment ff nodig was, want soms is hij niet constant in de hand en hij was ook nog eens behoorlijk pittig.
Maar ik zie ook wat jij ziet en daar moet ik je dus gelijk in geven.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:34

low steefje Tong uitsteken
wow mooie foto's he Haha!
wat heb je toch 3 prachtige paardjes onder je kont... hoop dat je nieuwe aanwinst ook zo lekker gaat lopen Knipoog
en toch blijft jaggie mijn favo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:26

Zijn houding ?
Als een paard ontspannen is, zie je geen mondhoek die ver naar boven zit, en een "vetrol" rol bij zijn nek, dit is omdat hij gewoon gespannen is en zijn halsspieren niet spant. Ik vind het er wat gedwongen uit zien.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:26

ik geloof dat ik wel snap wat je bedoelt en ik denk ook dat ik weet wat er fout is, die fout is er idd en krijg ik er niet goed uitgereden, omdat zijn eigen houding dus opgekropt en met z'n hoofd achter de loodlijn is, daardoor ontstaat die rol dus, waar je het over hebt, het lijkt (en is het een beetje) gespannen, maar hij vindt het moeilijk om de neus eruit te houden, waardoor de spanning kan afvloeien, maar we zijn al stukken vooruit gegaan, eerst had hij ook nog eens een ondernek, die hij er erg makkelijk uitduwde. Maar misschien ziet het er gedwongen uit...ik hoef hem zeer zeker niet te dwingen in deze houding, dat zou ik geen Z proef volhouden!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:26

Ik denk zeker dat hij daar uit zichzelf graag loopt, maar misschien kun je je hand wat openen? Of gaat dat niet? En hem voor de proef alleen maar rond en diep instellen? (de mijne heeft er ook een handje van Knipoog)

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:38

ik weet wat je bedoelt met de hand openen, dat doe ik tussen de oefeningen door zeker ook en met de hand naar voren, dat de neus eruit gaat, maar in een proef kan ik daar gewon niet constant mee bezig zijn, omdt k bij hem ook erg op de afdruk/impuls moet letten enzo. Maar zeker in de training ga ik met mijn handen anar voren en kuitdruk, zodat zijn neus eruit gaat en zijn halshouding beter wordt, het is nog een kwestie van tijd dat dit ook in de proef lukt. het is ook een nadeel dat ik zonder zweep moet rijden in de proef, dan kan ik hem net dat extra beetje eruit rijden, k heb thuis nu ook enkele malen zonder zweep gerede (is voor mij erg hard werken dan, maar ik heb het er voorover) en hoop zo dat het in de proef daardoor ook makkelijker gaat.

en over het rond en diep instellen, tsja zo rijd ik standaard los, ik pak hem 10 min. voor de proef op, stel hem boven erin, enkele oefeningen en rijden, maar het 'probleem' is dat hij dat dan bijna tot niet doet, het is echt een 'proef probleem'

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:42

Poeh! Drukke dag gehad zeg, met 3 pony's tegelijk op concours Haha!
Wat het rijden betreft vind ik het bij Jafet wat onsympathiek ogen, maar bij de andere 2 pony's ziet het er een stuk relaxter uit. Het is ook allemaal bijna niet in te schatten zo van foto's af.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:47

zo te lezen hebben we echt precies hetzelfde probleem Lachen
Bij mij heeft hij alleen juist teveel impuls/heetheid in de proef en ik doe hem pas 1 min voor de proef bovenin instellen en dan weer naar beneden en naar boven, en dan gaat hij er zich in de proef nog naar boven uitdrukken.. maar goed
wat heeft de afdruk/impuls te maken met het handen naar voren? Je kan hem toch ook met je zit bij je houden terwijl je hem bijdrijft om hem meer impuls te geven zodat je van de voorkant af kunt blijven? En wat doet hij als je tijdens de oefeningen je handen niet opent?

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:24

ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, want ik werk er erg hard aan om het te verbeteren. Ik bedoelde met de afdruk/impuls, dat als ik mijn handen naar voren duw, dat hij dan wel netjes de neus eruit doet, dat de afdruk/impuls idd beter worden, maar zeker als ik met druk op de benen rijdt, meot ik oppassen dat hij niet naar voren schiet in een oefening, het gebeurt maar soms, maar als ik bijv. in een appuyement merk dat hij de neus er niet genoeg uitheeft dan doe (en moet) ik mijn handen anar voren doen, soms gaat dat super (hebben vaker een 8 voor dit onderdeel) maar soms schiet hij ook snel naar voren toe. Het is een combinatie van en ik moet leren aanvoelen wanneer dat goed gaat. Als ik tijdens de oefeningen mijn hand niet open, dan wordt hij dus te eng in de nek, k denk dat het ook grotendeels aan mij ligt, want ik weet dat ik de hand moet openen, maar vergeet dat soms nog. ik moet aan zoveel dingen tegelijk denken, maar ik blijf er voor trainen en dan moet dat er gewoon goed in komen.