Ik @ work vóór Charlie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Ik @ work vóór Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:47

Ipv dat Charlie werkte voor mij. Schijnheilig

Charlie Brown is de pony van Ginny (ginnybanshee), waarvan ik dácht dat het een Fries X Fjord/Haflinger was. Nu blijkt dus dat hij ingeschreven staat bij het NAS, en moet er dus ergens ook nog een appaloosa in hem schuilen. Wat ie precies is weten we dus niet, maar leuk istie zeker! Ja

Hij is nu 4 jaar, wordt door Ginny wedstrijdklaar gemaakt, om dan dus te starten in de B. Het grootste probleem op dit moment is zijn eindeloze energie om door te gaan, en hardhardhárd willen. (zo, dat was even volgens de nieuwe regels van HAW Tong uitsteken )

Gisteren was hij niet echt lief voor mij, haha, maar nadat Ginny hem even reed, ging het een stuk beter. Clown Probleem ligt dus vooral bij mij, niet bij hem, maar het is wel hard werken zo!

Even voor de duidelijkheid: Mijn houding is van zichzelf al bagger, maar dit was met een veelzijdigheidszadel en mijn beugels al wat korter, dus daardoor nóg baggerder, haha!

Afbeelding

Afbeelding
Ik kan er in ieder geval nog om lachen Clown

Afbeelding
Galopje naar hindernis toe

Afbeelding
Paardrijden, leuk? Scheve mond ('nagalopje' na hindernis)

Ook nog een paar huppeltjes gedaan:
Afbeelding
Handen los los los los!

Afbeelding

Afbeelding
Charlie vindt het de moeite niet waard om heel hard z'n best te doen Tong uitsteken

Dan heb ik ook nog heel eventjes een paar rondjes op Thinka gereden. Thinka is de pony van Rachel (trustHim), waar ik mee spring en zondag mijn eerste oefencross mee ga rijden. ( Nagelbijten / Gniffelen ) Gisteren reed rachel met een neckrope, en dat moest ik natuurlijk ook even testen op haar. Tussen Thinka en mij verloopt de communicatie tijdens het springen soms wat stroef (pony: "Hard hard hard!" ik: "rustig, rustig, rustigg!") en dat is dus het grootste probleem, maar daar kan nu natuurlijk geen commentaar op gegeven worden, omdat er maar één springfoto staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(verkeerd) galopje

Afbeelding
En een bitloos sprongetje (hoofd van het jaar Verward )

Hoop dat het hier goed staat (Of ik het hier, of bij Spring-HAW moest zetten weet ik niet, maar omdat er meer niet-spring-foto's dan spring-foto's waren, toch maar bij de gewone HAW), en ik hoor graag commentaar/tips!

Valyra

Re: Ik @ work vóór Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:51

ik vindt het er wel leuk uitzien!
probeer allen bij foto 2 niet je been af te steken en soms je handen iets meer bij elkaar te houden verder zit je er aardig netjes op vind ik! die charly is een leuk paardje zeg!
die appalosa kan zeker ook wel goed halsstrekken met een hoofdstel in ofniet? Tong uitsteken

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:52

Hahaha, dat doe je goed!

Ik was me net aan het afvragen hoe het me je ging, op het punt om een berichtje te plaatsen in je dagboek op het andere forum... Ziet er goed uit joh, fijn dat het zo lekker gaat!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:53

heyy joyce Tong uitsteken
ik vind jou houding echt niet bagger, en je bent best licht in jou handen dus tegen zitten doe je niet.
Met charlie is het gewoon belangrijk om los te laten want hij is toch 1000000 keer sterker dan jou dus het heeft geen zin om te proberen sterker te zijn Tong uitsteken dus korte ophoudingen en dan los weer. Ook is het belangrijk om niet te willen verzamelen zeker niet in de begin, want dat vind hij heel moelijk, omdat hij nog zo jong is mag hij eigenlijk wel iets boven de tempo gaan, dus al voelt het wel hard, zo komt hij lekker los en raakt hij minder gefrustreerd Tong uitsteken daarna zag je hoe hij wel terug kwam in tempo en hoe makkelijk hij was te rijden Lachen
Blijft een draakje dat geef ik wel toe Tong uitsteken verder vind ik jullie een super combinatie, je hebt heel veel geduld en daar maar ik jaloers op zijn,
ook met Thinka zag het er netjes uit!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:39

Ik vind het er goed uit zien Lachen Je hebt een nette zit Lachen
Je handen staan ook goed Lachen

En inderdaad ieder paard is altijd wel sterker dan jij zelf Knipoog

Succes er nog mee !

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:46

hey,

ziet er goed uit hoor. en wat een apart mooi paardje om te zien Lachen ik ben zelf wat meer fan van wat bredere paarden/pony's Lachen

jullie komen er nog wel....

paardje is ook nog jong...

groetjes miran

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:47

Ik vind je houding allezins meevallen, vind zelfs dat je een mooie beenhouding hebt, zeker voor het feit dat je met jodphurs rijd! Met schoenen trek ik altijd meteen mijn hakken op, maar je drukt ze netjes uit.

Als ik je een tip mag geven; je geeft zelf aan dat Charlie nogal hard met je wil, na een hindernis zou ik dan goed op je gat gaan zitten en meteen duidelijk terugrijden, ander krijgt ie nog het idee dat ik ook hard mag Knipoog Je zit in het nagalopje namelijk nogal naar voren.

Verder ziet het er super uit, en Charlie is echt een super gaaf dier!

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:18

Charlie brown Lovers hij's echt gaaf, en kan goed springen, leuk dat je een keer op hem mogt rijden Lachen
ik vind het rijden er wel netjes uitzien, ook op thinka, en die laatste foto is leuk Lachen

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:31

zoals andere al zeggen vind ik je houding ook mee vallen.

EEn tip voor je beenhouding kan misschien zijn om met laarzen of chaps te rijden.
Ik reed vroeger ook met stalschoenen, en ben toen omdat ik op wedstrijd wilde met leren laarzen gaan rijden.
en wil echt niks anders meer. Eerst deed ik het ook nog buitenrijden, maar nu zelfs dat al niet meer.
ze geven je gewoon meer steun en een betere beenhouding!

succes!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 23:37

Bedankt allemaal! Lachen

Loves_candy: eigenlijk rijd ik hem wel vaker, haha, maar hij is inderdaad gaaf ja Tong uitsteken

Diesel: aaah ja, dat klopt, ik duik veel te snel en veel te vaak naar voren! Met galopperen zit ik niet op m'n kont, met springen zit ik ergens tussen de oren, het is een grote ramp Haha!

Ginny: ja, dankje voor de tips Ja Zeker het even streng zijn en dan loslaten helpt zeker, dat merkte ik gister echt!

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:04

Hey het ziet er wel goed uit Lachen Charlie is echt een leuke pony!
Commentaar is al gegeven, ik vind dat het er netjes uit ziet!
Gewoon doorblijven trainen en het komt allemaal goed Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:01

Ik vind je houding ook 100% meevallen hoor!
Ik denk dat het zal helpen als je je bekken wat meer naar voren kantelt zodat je meer op je billen gaat zitten. Nu heb je de neiging om een beetje op je d**s te gaan zitten en je billen naar achteren te steken. De 2e foto laat dat goed zien.
Je zult Charlie dan ook beter op kunnen vangen met je zit.

Bij de foto's van Thinka valt het me op dat je redelijk achterop het zadel zit. Op de 2e foto van Thinka is dat goed te zien.
Voor een betere balans van je paard moet je het diepste punt van je zadel opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:05

Ik vind het echt een leuke combi, jullie passen goed bij elkaar! Knipoog
Qua houding vind ik het best goed hoor..misschien alleen wat meer op je kont zitten (maar dat is al vaker gezegt)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:30

Leuke foto's!

Ik vind je houding helemaal niet slecht, hoor. Knipoog

Verder is het commentaar al wel gegeven, denk ik zo. Lachen

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:27

jeetje wat wordt Charlie mooi fors Bloos! prachtig dier is het toch! En ik vind jouw houding trouwens ook bijlange niet verkeerd, zeker niet als het zadel al niet te gemakkelijk zit. Heel leuke foto's!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:45

Wat een superfoto die 4e, uitvergroten, afdrukken en in een mooie lijst aan de muur hangen Haha!
Ik vind het plezier er af stralen, misschien kan je het 1e paard iets ruimer laten lopen?

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:11

Wat een super gave pony, charlie! Rij je hem al op wedstrijden, of van plan? Hij heeft trouwens een mooie nek Knipoog!

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:44

hoi
die bruine zeer leuk paardje en leuke commie .
alleen als je springt je handen mee nemen .
en hou je benen netje op zijn plekje .
verder rij je heel netjes