Hier de fotootjes, helaas is de kwaliteit niet super, maar mn pa (niet zo technisch) heeft er zn best mee gedaan haha
Losstappen, over de rug, contact houden maar wel veel lengte geven. Ze mag de hand nog iets meer volgen en het neusje er meer uit laten gaan, maar gezien ze eerder erg achter de teugel dook, is dit al een behoorlijke vooruitgang.

losdraven. Het zelfde verhaal als in de stap, maar daarbij hou ik het tempo vrij laag in het begin in de draf, omdat ze hierop goed reageert. Wainonia is echt een merrie in haar karakter en kan daarbij heel boos (trappen) reageren wanneer ze aan het werk wordt gezet, hoe genuanceerd de hulp ook is. Eerder liet ik haar dan juist voorwaarts draven, met als gevolg dat ze boos bleef en nu ik haar heel lekker rustig en losjes laat warmdraven is de hele boosheid weg. Voor ons dus een goede oplossing, als ze warm is kan ik rustig wat meer vragen. Oh en niet dat half bokt meteen denkt dat ze wat mankeert, wainonia is vanaf haar geboorte een paardje met gebruiksaanwijzing (we hebben haar zelf gefokt en als veulen mepte ze je de stal al uit, ze is heeeeel éénkennig, de hoefsmid bekapt haar enkel onder verdoving, maar ik kan met haar lezen en schrijven)

Hier zijn we beide op temperatuur (vestje is al uit haha) en nu aan het werk. Ik heb even alle draf-foto's bij elkaar en galop ook voor het overzicht, de volgorde waarin we reden was ietsie anders.
De draf:

galop:

Eigen commentaar algemeen:
- ik moet meer voor me uit kijken. Valt me tijdens het rijden niet op, maar nu ik de foto's zie..oepsss!! Werkpunt dus.
- ik moet mijn ellebogen meer langs mijn lichaam houden, ik zie dat ik ze soms wat afsteek.
- blijven controleren om los te blijven vanuit de schouder/elleboog/pols
- ik reed een tijdje terug teveel met platte hand en ben daar druk mee aan het werk.. vaak lukt dat alweer goed, maar af en toe vergeet ik het nog even.
- blijven werken aan het neusje die er uit moet met losrijden (lengte/hand volgen)
- iets meer zitten in de galop/soms iets voorover
- na het losrijden handen misschien iets hoger dragen, ik blijf ze nu vaak wat te laag-breed houden.
Laten jullie wat van ons heel aub?