Ti Amo is niet mijn paard, maar van een vriendin. Omdat ik zelf een oude pony heb waar ik niet veel mee rij, mag ik 2x in de week op Ti Amo rijden. Ons niveau is B (als ik dat B mag noemen).
Ti Amo en ik zijn beide weer begonnen. Ti Amo heeft een half jaar stilgestaan, wegens een schouderblessure. Nu hebben we het weer langzaam opgepakt en heb ik afgelopen weekend weer voor het eerst les gehad. Wat erg goed beviel
Waar ik aan wil werken:
- Dat hij minder zwaar is van voor. Ti Amo heeft de neiging om met heel z’n gewicht te gaan hangen.
- Mijn eigen conditie

- Mijn eigen houding. Soms lijdt mijn gehele lichaam een eigen leven. Recht opzitten gaat al wat beter. Dit is meestal op de momenten waarop Ti Amo ontspannen loopt.
- Dat hij de zweep wat meer gaat accepteren. Hij raakt nu compleet over de zeik als ik hem aantik. Omdat hij niet altijd op mijn been reageer, zou ik de zweep er af en toe bij willen pakken.
Mijn verbeterpunten waar ik me op het moment op concentreer:
- Mijn binnenhand, vooral op links loslaten. Hij wil graag dat ik die kant vastpak.
- Voorwaarts rijden in de wendingen.
- Niet door mijn binnenbeen vallen.
- Hakken naar beneden. Mijn gehele linkerkant verkort ik namelijk altijd.
1. Net opgestapt. Hij had er al zin in. Mijn hand zit hier veel te hoog. Had nog lange teugels en wilde hem toch even terug pakken, voordat we echt hard gingen

2. Nog veel spanning.

3.

4. Probleempunt. Hij houdt voor verschrikkelijk vast. Reageert niet op mijn binnenbeen. Ik probeer dit op te lossen door hem voorwaarts te rijden en goed binnen stelling te vragen.

5.

6. Eerste galopje. Hij was een beetje onstuimig

7. Duikboot

8. Even stappen tussendoor. (Let niet op mijn vest wat ik aan heb

9. Dit vind ik een goed punt van mij. Hier wil hij dat ik de linker kant vast pak, maar dat doe ik is een keertje niet. Dat vind ik zo moeilijk op sommige momenten.

10. Met dit beeld ben ik wel tevreden. Hij hing hier iig een stuk minder en loopt meer op zijn eigen benen.

11. Galopje andere kant

Ik ben geen dressuurwonder, maar ik sta helemaal open voor opbouwende kritiek .