Sommige van jullie kennen ondertussen misschien het verhaal van mij en Hillie. Paard kwam uit een lange weidevakantie als 17 jarige, waarna ik geprobeerd heb hem op de rails te krijgen(toen nog als verzorgster). Dat is me aardig gelukt en we reden toen ongeveer L1 niveau. Daarna ben ik verhuisd naar Den Haag en heb hem achtergelaten bij een andere verzorgster waarna hij verkocht werd omdat hij te oud zou zijn. Hij is toen verkocht naar een manege en heeft daar een jaar rondgetoeft, totdat het niet meer ging (7 jarige kinderen op de rug van deze slimme baas is vragen om probleempjes) en toen had ik alles zo goed op een rijtje hier in Den Haag dat ik besloten heb hem te kopen.
Toen kon ik weer van voren af aan beginnen, in eerste instantie proberen het paard weer lol te geven in het rijden, want er zat geen leven meer in, krijg weer tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Helemaal in zichzelf gekeerd en totaal geen lol in het werk. Dat heeft een half jaar geduurt, toen mocht hij met een kudde mee het land op en is hij compleet verandert.
Afgelopen pinkstere zijn we echter terug gegaan naar zijn oude huisje, en heeft hij een lang weekend in zijn oude stal gestaan (waar ik hem dus gereden heb als verzorgster vroeger). Op mijn oude ponyclub was de jaarlijkse onderlinge wedstrijd, die altijd garant staat voor heel veel lol en daar wilde ik heel graag aan mee doen. Dus paard op de trailer, lekker lang weekend lol met je knol. Paard is donderdags aangekomen en was niet te houden, helemaal onrustig gillen tegen de andere paarden, dus ik besloot de dag erna alvast op het terrein te gaan rijden waar de wedstrijd was. Daar was hij echter compleet kalm en deed alsof hij nooit was weggeweest, heerlijk, zo'n koele knol. Wel wat moeite gehad met de bodem, we zijn verwend met achterberg en hier ligt gewoon zand, dus daar had hij in het begin wel wat last van.
Niveau van ons is op dit moment L1, alhoewel we wel oefeningen meenemen t/m het Z. Paard is in een ver verleden Z2 geklasseerd geweest, daarna nog eens M en daarna L, lange pauze en niets doen, hoop aangerommeld en daarna manegepaard geweest dus. Vind het moeilijk een niveau aan te geven, we missen nog wat stukjes in de basis, maar rijden dus wel allerlei oefeningen en zijn in de bak wel een stuk verder als L1.
Op dit moment is het grootste probleem eigenlijk de galop, en dan het aanspringen. Tijdens het aanspringen blijft hij stilhangen in de lucht, krijg ik hem niet meer naar voren en springt hij helemaal in elkaar. Door hem lang en laag te laten in het aanspringen proberen we hem meer uit elkaar te rijden en daardoor de galop voorwaartser te krijgen, maar dat is nog heel erg lastig. Verder is de impuls een probleem bij het doorzitten, maar dat komt doordat ik niet goed kan blijven zitten (hij gooit zo hoog op!) dat ik het tempo terug ga nemen. Hij is dan dus nog wel genoeg voor het been en volgens mij is dat gewoon een kwestie van kilometers maken.
Als laatste kreeg ik in het vorige topic te horen dat ik mijn handen te laag had, volgens mij is dat op deze foto's wel verbeterd, maar het blijft wel een punt van aandacht. Heb ook filmpjes (krijg ze (nog) niet geupload), en daarop is het minder te zien, dus toch ook verkeerde momentopnames gok ik.
Over mijn voeten mogen jullie commentaar geven, maar kan er weinig mee. Heb pinguinvoeten, en als ik ze naar binnen draai verkramp ik, dus dat zie ik niet zitten

Heel verhaal, maar dus de foto's... Eerst dus foto's van het rijden op vrijdag, daarna nog foto's van de wedstrijd. Van het losrijden zijn overigens geen foto's, want voor ik op het terrein was, had ik al 20 minuten gestapt en toen vond ik dat hij los genoeg was

En de wedstrijd:

EDIT:
heb nog even filmpje toe kunnen voegen, youtube werkte mee

http://www.youtube.com/watch?v=eVMtOqht8h4
Hier zie je aan het begin de galop, en daar ben ik heel enthousiast erover, voor zijn doen is dit super aangesprongen namelijk!
http://www.youtube.com/watch?v=favD-UQzvQ0
En hier zit het aanspringen (andere kant op, moeilijke kant ook) op 1 minuut.
Overigens zou ik ook graag horen wat jullie van de impuls vinden. Had niet het gevoel dat deze op de wedstrijd veel minder was als hier, en kreeg er een 4 voor, wat ik zelf echt veel en veel te laag vond, wat vinden jullie?