Mikey voor de 1e keer op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Mikey voor de 1e keer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:37

Hallo allemaal
Gister heb ik weer op Mikey gereden. Mikey is nu al ruim 2 jaar mijn verzorgpaard. Ik rij normaal 1x in de week op hem (af en toe een extra dagje) en ik heb 1x in de 2 weken les op hem. Hij is een Kwpn'er en 16 jaar oud.
Met rijden zijn we al heel erg vooruit gegaan in vergelijking met 2 jaar geleden.
We hebben niet echt een niveau, maar we hebben wel onderling een L proefje gedaan, waar we 187 punten hadden (1 jaar geleden)
Onze problemen zijn vooral dat Mikey vaak de teugels uit je handen probeert te trekken, of hij gaat hangen in je handen. En mijn reactie is naar voren hangen, zoals je wel op de fotos zal zien. verder heb ik vaak kapstok voeten, en kijk ik altijd naar beneden :o
De foto's zijn niet allemaal mooi, maar mijn moeder kan niet zo goed fotograferen.

Stappen
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Dit was het, van het in en uitstappen geen foto's maar natuurlijk wel gedaan.
Groetjes :)

Muronia

Re: Mikey voor de 1e keer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:43

Leuk paard! (volgens mij mag hij wel een klein beetje op dieet zo te zien). Als ik jullie aan het werk zie, dan vind ik hem een beetje "zwaar" ogen. Ik denk dat hij best iets meer aan het werk gezet kan worden, wat meer op achter zetten en wat vlotter dus ook vanuit het achterbeen (overgangen vlot aan het been, tempowisselen en niet alleen naar voren maar ook actief terug). Dan zou hij voor ook wat lichter in de hand worden en geen teugels uit je hand trekken. Ik vind wel dat jullie als combinatie ontspannen ogen en wel een team zijn. Dat is zeker belangrijk. Je hebt trouwens je onderbeen wel heel erg naar achter liggen?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:48

@Leorah,
bedankt voor je reactie! :)
Dat te dik valt mee, de foto's vertekenen inderdaad een beetje.
Ja wat je zegt klopt, ik ben veel te lief voor hem en moet hem veel actiever rijden, in de lessen zijn we hier ook heel erg mee bezig.
Ja van mijn onderbenen klopt ook, dat viel mij ook op toen ik de foto's zag.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:46

Wat een leuke combi!

Het geheel ziet er ontspannen uit. Wel mag hij inderdaad wat actiever lopen, achter meer eronder.
Let op dat je hem niet continue prikt met je spoor, dat lijkt op de foto's wel het geval te zijn. Je kan dan beter een tikje bijgeven als hij niet reageert op je been. Zo heeft je spoor niet zoveel zin ;)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:53

Hmm ik vind je onderbeen best meevallen eigenlijk, maar je zit vrij kort vind ik. Daarom zit er zo'n extreme hoek bij je knie en lijkt het idd alsof je je benen te ver naar achter legt. Maar als je je benen naar voren zou doen, zou je in stoelzit komen en dat is volgens mij ook niet de bedoeling.
Misschien zou je het eens kunnen proberen, een gaatje langer en je hakken meer uitgedrukt. Dan zit je volgens mij ook minder met je spoor in z'n buik.

Maar ik vind het er verder wel leuk uit zien idd! Hij ziet er ontspannen en oplettend uit, al mag hij iets actiever van achter lopen. :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:05

Okee, bedankt allemaal.
Ja dat ik hem inderdaad een vaker tikje moet geven, dat klopt. Dat beugels gaatje langer zou ik wel kunnen proberen. Alleen in heb snel last van dat ik te weinig druk op mijn benen zet en daardoor mijn beugel verlies, dat is ook een van de redenen dat ik best kort zit :)

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:08

Vind het er netjes uitzien hoor, leuk paard! Ik zou ook zeggen je beugels wat langer, dat staat mooier en na gewenning
rijd het zelfs misschien ook beter

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:28

xJess schreef:
Okee, bedankt allemaal.
Ja dat ik hem inderdaad een vaker tikje moet geven, dat klopt. Dat beugels gaatje langer zou ik wel kunnen proberen. Alleen in heb snel last van dat ik te weinig druk op mijn benen zet en daardoor mijn beugel verlies, dat is ook een van de redenen dat ik best kort zit :)

Als ik zo op de foto's kijk komt dat misschien omdat je je heel erg vast klemt met je onderbenen? Die zie ik vrijwel altijd met druk aangesloten.
Probeer het anders eens zonder beugels en probeer ze dan niet op te trekken, maar juist lang te laten (en dan je voeten wel in de goede houding, altijd leuk).
Wat trouwens wel leuk is, als je op de foto recht uit kijkt, zit je ook gelijk een stuk rechter!
Ik krijg/kreeg wel eens te horen dat m'n paard aan de teugel hoorde te lopen, niet ik :=

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:54

Bzoem schreef:
xJess schreef:
Okee, bedankt allemaal.

Als ik zo op de foto's kijk komt dat misschien omdat je je heel erg vast klemt met je onderbenen? Die zie ik vrijwel altijd met druk aangesloten.
Probeer het anders eens zonder beugels en probeer ze dan niet op te trekken, maar juist lang te laten (en dan je voeten wel in de goede houding, altijd leuk).
Wat trouwens wel leuk is, als je op de foto recht uit kijkt, zit je ook gelijk een stuk rechter!
Ik krijg/kreeg wel eens te horen dat m'n paard aan de teugel hoorde te lopen, niet ik :=

Bedankt voor de tip, ik zal het is gaan proberen.
haha en over dat aan de teugel ja dat heb ik ook wel is gehoord, haha :+

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:47

Mooi paard en leuke combinatie!
Gezien je probleem met je kapstokvoeten zou ik wel overwegen om niet met sporen te rijden tot je dit punt hebt kunnen verbeteren. Je prikt nu wel heel veel met je sporen en dat zal vast niet de bedoeling zijn. Je beugels mogen inderdaad ook wel een gaatje langer.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:22

Super leuke foto's , let wel op je houding, zorg dat je recht zit verder is het een super leuk paard!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 16:24

Bedankt allemaal :)

yosfunprints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:54

wat zit je er vrolijk op, dat is al een positief punt en het paard loopt ook netjes onder je. leuk hoor!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:35

Ziet er netjes uit hoor :j

Op de foto's is indd te zien dat hij wat zwaar in hoofd/mond is.
Probeer veel overgangen te rijden, en hem daarbij goed van achteren op te schakelen, zodat hij flink zn achterhand eronder moet duwen.
Dat kunnen stap/draf/galop overgangen zijn, maar ook tempowisselingen.

Veel mee oefenen, dan wordt het vanzelf minder! :)

Passieli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:42

Ziet er leuk uit! ik vind dat je netjes rijd. :j
Alleen zou je van mij wel 1 gaatje langer mogen zitten voor het mooie.

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:20

Houd hem lekker actief.
Veel voltes rijden, dan je telkens stelling om moet zetten.
dat hij bezig blijft.

als jij de teugels uit je handen wilt trekken, kan je ook een ophouding geven, misc leert hij dan dat niet mag.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:26

Ziet er netjes uit hoor!
Denk alleen dat je soms je teugel wel iets korter mag pakken... zie je goed op foto 2 vind ik.
Volgens mij buigt hij dan beter in, want het lijkt of hij gewoon netjes wil lopen!
Leuke combinatie en veel succes nog verder! :)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 07:46

xJess schreef:
@Leorah,
Ja wat je zegt klopt, ik ben veel te lief voor hem en moet hem veel actiever rijden, in de lessen zijn we hier ook heel erg mee bezig.

Dat van je benen kun je eenvoudig oplossen door je beugels (minimaal) een gaatje langer te maken en goed diep in het midden van je zadel te gaan zitten. Daarbij moet je goed op de binnenkant van je bovenbenen gaan zitten. Dan zit je eigenlijk al automatisch wat meer rechtop met je benen recht naar beneden.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 15:24

Chakkie17 schreef:
xJess schreef:
@Leorah,

Dat van je benen kun je eenvoudig oplossen door je beugels (minimaal) een gaatje langer te maken en goed diep in het midden van je zadel te gaan zitten. Daarbij moet je goed op de binnenkant van je bovenbenen gaan zitten. Dan zit je eigenlijk al automatisch wat meer rechtop met je benen recht naar beneden.

Bedankt voor de tip!:) ik zal het gaan proberen. Alleen ik heb vaak als ik mijn beugels langer doe dat ik niet genoeg druk erop houd en dat mijn voet er dan te ver inzit. maar ik rij ook wel is op hem met een boomlooszadel en daardoor gaat het al wel beter.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 15:25

ponieszlover schreef:
Ziet er netjes uit hoor!
Denk alleen dat je soms je teugel wel iets korter mag pakken... zie je goed op foto 2 vind ik.
Volgens mij buigt hij dan beter in, want het lijkt of hij gewoon netjes wil lopen!
Leuke combinatie en veel succes nog verder! :)

Ja wat je zegt klopt, ik laat de teugels steeds langer worden, in de les zijn we er ook al mee bezig. En nu doe ik vaak dan laat ik hem stilstaan, want dan buigt hij bijna uitzichzelf precies goed in, en dan probeer ik mijn teugels zo te houden. En dan blijft hij met zijn hoofd ook vaak goedlopen, tot ik ze per ongeluk weer te lang laat (A)
Maar inderdaad hij wil graag netjes lopen. Vaak als je de teugels opakt zakt hij al een beetje.

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:40

klein tip je: probeer je been goed lang te houden

SteefViana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:36

Jeetje wat een groot paard! Of valt dat mee? Zoals al gezegd is kan je hem misschien ietsje meer oppakken, dus meer aan elkaar rijden. Denk er dan wel om dat je je benen niet te ver naar achteren legt!

femkexx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:08

leuke combie :)
teentjes naar binnen en dan is het helemaal top.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 16:04

@SteefViana hij is tussen de 1.65 en 1.70 dus het valt mee :)

En verder bedankt voor de tips, ik zal eraan werken :D

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 21:20

karlos1 schreef:
hooi Jess,
ik vind jullie een heel leuk stelletje ,
en eigenlijk heb ik niet egt commentaar op je foto's enzo omdat iedereen al heeft gereageerd wat ik wou zeggen xd
maar ik vond het toch leuk om te reageren xd....
ik wens je nog heel veel succes met Mikey !!

xx <3

Dankjewel :D