We zijn weer even terug naar de basis, mijn doel is om hem nog meer op eigen benen te laten lopen zonder continu steun bij mij te zoeken.
Wisse vind de galop ineens weer erg moeilijk, naar ons idee loopt hij niet helemaal lekker door zijn lijf en is daarom de galop nog extra moeilijk. Hij spant zich dan erg in zijn lijf en wil niet fijn mijn hand volgen.
Ik ga daar aan de longe voorlopig even goed mee aan de slag, zodat ik hem zelf niet in de weg kan zitten.
Hopelijk komt dit weer in orde zodra hij in draf zijn lijf weer lekker gebruikt

De rechterhand gaat al best netjes weer, linksom zie je nog veel spanning en ontbreekt het nog aan continuiteit. Dit is altijd zo, omdat links zijn moeilijke hand is, maar is nu nog duidelijker merkbaar. Pas na een half uur training laat hij linksom ook beter zijn lijf los en gaat hij mooier lopen.
Wisse heeft altijd de neiging om zich op te kroppen of te diep te gaan lopen, de houding waar ik nu naar toe werk vind ik eerst wel een goede basishouding omdat het ook redelijk op lengte is. Als hij deze constant kan laten zien en aankan, gaan we weer wat aan de houding sleutelen.
We hebben nog steeds een lange weg te gaan maar ik heb er het volste vertrouwen in dat we over een maand uit onze dip zijn en weer lekker door kunnen trainen

Wisse is trouwens voor de mensen die ons niet kennen een bonte fries van 4,5jaar en nu een jaar onder het zadel.
Ik wil hem deze zomer in elk geval B-klaar hebben.
Tips&Trucs van harte welkom

)
*kwijl kwijl*
Als je hem iets actiever kan rijden, zal hij waarschijnlijk dus ook mooier gaan lopen, en kan hij zijn rug los gaan laten. Misschien kan je ook wat meer afwisseling doen? In alle filmpjes rijdt je nu op de volte. Je kan natuurlijk ook slangenvoltes, vierkante voltes, gebroken lijnen, halve voltes etc. rijden