zijn bonnie en ik klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

zijn bonnie en ik klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:21

hallo allemaal!

vorige week dit toppic geplaatst: [RT-HAW] eerste foto's van mij en Bonnie!
vriendin was deze week mee dus opnieuw foto's laten maken, geprobeerd meer op mijn houding te letten.
dit kan natuurlijk niet na 1 á 2 x rijden helemaal goed zijn maar misschien is er verbetering te zien?

en vinden jullie dat we klaar zijn voor de B? :)

ik rijd bonnie sinds augustus 2010. ze is een 14 jarige engels volbloed merrie van 1.68.

waar ik zelf op moet letten is dus vooral mijn houding, naar voren kijken en handen mooi naast elkaar en iets hoger.
verder sta ik open voor tips en commentaar!

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
14. Afbeelding
15. Afbeelding

ben benieuwd! ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:25

Hakken uitdrukken, komen je benen ook op de goeie plek te liggen en dan val je niet zo naar voren.
Komt te goede aan je houding en het hele plaatje.

Leuk paard trouwens :D

EarthFocus

Re: zijn bonnie en ik klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:25

Teugels een meter korter pakken, hakken uitdrukken en jullie zijn er klaar voor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:26

Ik heb slechtere combinaties gezien in de B die gewoon winst rijden.. dus ja ik denk dat je klaar bent voor de b. uiteraard zijn er nog verbeter puntjes zoals je teugels korter, rechtop en hakken uitdrukken en je paard loopt vaak wat diep en op de voorhand. maar een B proefje moet kunnen hoor.. :j

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:31

Voor de B zijn jullie wel klaar, maar vind wel dat paardlief erg vaak op de voorhand loopt.
Heeft wel leuk beenwerk trouwens. Verder zijn er nog wel wat dingen waar aan je kan sleutelen qua houding zoals niet zo voor over vallen, hakken uitdrukken, tenen niet naar buiten steken en handen wat meer bij elkaar. Maar jullie zijn een leuke combi!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:34

Je zou altijd kunnen gaan starten, je hebt dan voor een heel jaar een kaart en gewoon lekker wennen en oefenen.
Echter denk ik niet dat je klaar bent om winstpunten te gaan scoren. Je paard loopt nog heel lang en op de voorhand.
Hij hoeft natuurlijk nog niet als een Grandprix paard op de achterhand te komen maar hij moet wel goede verdeling over 4 benen hebben.
Hij loopt lang en als ware de grond in, hij moet meer bij elkaar komen. Je moet je teugels veel hoger en korter moeten pakken en hem meer erbij rijden. Ik zou gewoon gaan starten voor de gewenning van jou en je paard aan vreemde terreinen, maar vooral lekker doortrainen en niet teleurgesteld raken als je geen winstpunten rijd.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:52

Taffje schreef:
Hakken uitdrukken, komen je benen ook op de goeie plek te liggen en dan val je niet zo naar voren.
Komt te goede aan je houding en het hele plaatje.

Leuk paard trouwens :D

bedankt! viel me zelf ook op ja, dat mn voeten als het ware recht in de beugels zitten op de meeste foto's :o

gabjj8 schreef:
Teugels een meter korter pakken, hakken uitdrukken en jullie zijn er klaar voor :Y)

hihi, dankjewel :P

Share schreef:
Ik heb slechtere combinaties gezien in de B die gewoon winst rijden.. dus ja ik denk dat je klaar bent voor de b. uiteraard zijn er nog verbeter puntjes zoals je teugels korter, rechtop en hakken uitdrukken en je paard loopt vaak wat diep en op de voorhand. maar een B proefje moet kunnen hoor.. :j

dat zei mn instructrice ook ja, haha, ga er mee aan de slag :)

Leinearthur schreef:
Voor de B zijn jullie wel klaar, maar vind wel dat paardlief erg vaak op de voorhand loopt.
Heeft wel leuk beenwerk trouwens. Verder zijn er nog wel wat dingen waar aan je kan sleutelen qua houding zoals niet zo voor over vallen, hakken uitdrukken, tenen niet naar buiten steken en handen wat meer bij elkaar. Maar jullie zijn een leuke combi!

klopt :j bedankt! :D

Karlijnxxx schreef:
Je zou altijd kunnen gaan starten, je hebt dan voor een heel jaar een kaart en gewoon lekker wennen en oefenen.
Echter denk ik niet dat je klaar bent om winstpunten te gaan scoren. Je paard loopt nog heel lang en op de voorhand.
Hij hoeft natuurlijk nog niet als een Grandprix paard op de achterhand te komen maar hij moet wel goede verdeling over 4 benen hebben.
Hij loopt lang en als ware de grond in, hij moet meer bij elkaar komen. Je moet je teugels veel hoger en korter moeten pakken en hem meer erbij rijden. Ik zou gewoon gaan starten voor de gewenning van jou en je paard aan vreemde terreinen, maar vooral lekker doortrainen en niet teleurgesteld raken als je geen winstpunten rijd.

bedankt voor je reactie, en je hebt gelijk hoor, zijn nu pas weer ongeveer een week of 2 bezig na de sneeuwstop (zal nu niet meer gebeuren ivm nieuwe binnenbak) en doen rustig aan, niet meteen teveel vragen maar hoop dr uiteindelijk wel wat meer opgericht en op de achterhand te krijgen :)

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:21

Ja hakken uitdrukken en misschien de teugels wat korter en je kunt starten!

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:25

Ik had ook een beetje het zelfde commentaar/tips voor je.

Je bent zeker klaar voor de B, als je dan ook commentaar krijgt kun je daar wat mee, de B is niet voor niks het begin of basis.

Ik zou zeker wat korter de teugels pakken, ben actief met je benen, dat zal wellicht wel helpen als je paard beetje tegenstibbeld. Maak eens een filmpje!:D:D:D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:26

heel leuk paardje!
meer op je kond gaan zitten! val je mss ook minder na voren!
en idd je handen meer naast elkaar dragen! verder jullie zijn er zeker klaar voor!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:34

Hakken juist niet uitdrukken, dit veroorzaakt spanning in je been.
Het probleem dat je benen naar achter gaan ligt meer in je bekken gebied. Je mag meer gaan zitten op je zitbeen knobbels.
Hierdoor komt je rompbalans ook beter tot zijn recht en heb je niet het gevoel dat je naar voren valt.

Verder ziet het er netjes uit!

Betreft je paard, deze mag je iets meer bij elkaar rijden, want je paard heeft de neiging wat op de voorhand te vallen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:17

kimlovepaard schreef:
Ja hakken uitdrukken en misschien de teugels wat korter en je kunt starten!

jeeeej, haha :D

punkielover schreef:
Ik had ook een beetje het zelfde commentaar/tips voor je.

Je bent zeker klaar voor de B, als je dan ook commentaar krijgt kun je daar wat mee, de B is niet voor niks het begin of basis.

Ik zou zeker wat korter de teugels pakken, ben actief met je benen, dat zal wellicht wel helpen als je paard beetje tegenstibbeld. Maak eens een filmpje!:D:D:D

bedankt voor de tip! en je moet ergens beginnen idd :')
wil zelf ook wel eens een filmpje zien idd, moet ik alleen nog even iemand regelen met een filmcamera :P

o0eefje0o schreef:
heel leuk paardje!
meer op je kond gaan zitten! val je mss ook minder na voren!
en idd je handen meer naast elkaar dragen! verder jullie zijn er zeker klaar voor!

dankjewel! :D

annebe schreef:
Hakken juist niet uitdrukken, dit veroorzaakt spanning in je been.
Het probleem dat je benen naar achter gaan ligt meer in je bekken gebied. Je mag meer gaan zitten op je zitbeen knobbels.
Hierdoor komt je rompbalans ook beter tot zijn recht en heb je niet het gevoel dat je naar voren valt.

Verder ziet het er netjes uit!

Betreft je paard, deze mag je iets meer bij elkaar rijden, want je paard heeft de neiging wat op de voorhand te vallen.

dat is ook weer waar ja, maar nu zijn ze vaak wel erg 'vlak' in de beugels toch? dus misschien ietsjes meer omlaag met mn hak maar niet geforceerd? en dan mn benen minder naar achter ja, en meer gaan zitten :)

als ik de foto's uit het vorige toppic vergelijk viel mij wel op dat ik al wat rechter zat, maar nog niet op allemaal haha :P

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:21

Een voet hoort vlak in de beugel te liggen, als je er een zweep onder zou leggen zou deze dus horizontaal moeten liggen en hooguit iets opwaarts aan de voorkant.
Rijden doe je alleen met vormspanning.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:22

ik heb met mijn volbloed ook zo in de B gestart en ben steeds in het midden geëindigd.

Ondertussen houdt ik mijn teugels 10cm korter, zit rechter en paard loopt al helemaal anders en nog steeds ontspannen over de rug.
dus ik sluit me aan bij de rest: niet voorover vallen, hakken uitdrukken en teugels korter en jullie komen er wel

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:25

Share schreef:

Inderdaad,
sluit ik me bij aan :)

Passieli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:04

Ik denk dat je zeker klaar bent voor de B. ;)
Nog even de puntjes op de i zoals door de rest ook al gezegt.
Je hakken uitdrukken, teugels wat korter pakken en meer rechtop gaan zitten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:08

Grappig dat iedereen maar blijft roepen " hakken uitdrukken".
Hebben jullie zelf wel eens het verschil gevoelt tussen spanning en geen spanning in je been?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:14

ok misschien niet uitdrukken, maar voor TS haar gevoel waarschijnlijk wel uitdrukken, want zij zit met opgetrokken hakken...

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 17:23

@annebe, wat bedoel je met vormspanning? Nog nooit van gehoord haha :p van het woord dan iig, misschien wel van de betekenis ;)

@petitparis, ja idd, denk niet dat ik steeds in de prijzen zal rijden, pas als dat wel vaker het geval is ben je klaar voor de volgende klasse denk ik!

@cchanny en geitebrij, bedankt voor jullie reactie!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:25

Vormspanning is de spanning in je lichaam die je nodig hebt om te kunnen staan, zitten, lopen e.d

Petitparis@ Klopt, maar dit komt voornamelijk vanuit haar bekken die teveel gekantelt zijn.
Kantelt zijn deze naar achteren (vanuit de bovenkant van je bekken gezien) dan komt ze meer op haar zitbeenknobbels terecht en komt er meer ruimte om haar been naar beneden te brengen..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:32

Ik denk wel dat je klaar bent voor de B.
Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd, maar probeer jezelf eens lang te maken. Idd niet zo zeer hakken uitdrukken maar je benen proberen niet zover naar achteren te leggen. Je paardje duikt zelf nogal wat naar voren en hierdoor is het beeld nog niet zo mooi.

Wel een leuk paardje, maar je paardje lijkt wat aan de magere kant.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 17:39

Annebe bedankt voor de uitleg! :)

@anneert, bedankt voor je reactie, ga er zeker mee aan de slag om mijn houding zo goed mogelijk te krijgen en daarmee ook die van bonnie. Dat ze mager lijkt zou kunnen, al vind ik het al beter dan voorheen, ze wordt alleen dik aan de onderkant van dr buik zegmaar, niet echt op de rest van dr lichaam :p

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:42

Wanneer ga je eigelijk op wedstrijd?
Ben erg benieuwd naar je eerste punten.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:46

mooi paardje!
Probeer wel je handen niet vast te zetten, neem je teugels korter en je handen veel hoger en meer naar voor. ook mag je wel iets rechter zitten.
het rijden op zich lijkt ok, maar je houding kan beter en dan kan je ook je hulpen verfijnen

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 17:50

Ik moet nog een startkaart en alles aanvragen dus heb nog geen idee :p

@miekemuis, dat zijn idd weer wat extra verbeterpuntjes!