Hier ben ik weer, voor een vierde keer met Bella-Tetti.
Jullie kennen haar wel, van de zorgboerderij in Zuid-Limburg.
Bella staat nu in België en wordt dus doorgereden als dressuurpaard. En, daar kan ze wat van! Aangezien ze nog niet zo lang gereden is, heb ik veel moeilijkheden met haar gehad, het is best een stijf paard, ook enorm groot, wat het niet makkelijk maakte om haar los en ontspannen te rijden. We hebben ook niet meteen een geschikte lesgever gevonden, omdat ze geen rekening hielden met de lichamelijke mogelijkheden van het paard. (Niet mogen warm rijden, maar paard moest wel meteen goed lopen,...)
Nu heb ik sinds enkele weken dus de geschikte lesgeefster gevonden, en nu gaan we met sprongen vooruit. Haar evenwicht staat op punt. Schouderbinnenwaarts en wijken gaat ook van een leien dakje. Nu zijn we aan het werken aan het verzamelen. Dit doet ze ook best goed! We moeten wel veel afwisseling brengen en elke training iets anders doen, tijdens 1 training op verschillende hoogtes werken, anders gaat ze tijdens het verzamelen uitbreken omdat ze stijf wordt in haar rug (lichamelijke mogelijkheden, ik houd hier enorm rekening mee, ben niet van het principe "ze gaat luisteren en goed lopen zo lang ik wil") Ik kan geen uur in 1 houding lopen, zij ook niet, logisch.
Ik heb jammer genoeg geen foto's van de opbouw van een hele les (warm lopen, e.d.), ik zal vragen aan een vriendin om daar deze week tijdens de les voor te zorgen.
Maar hier gaan we dus:
Beetje loswerken, plooien e.d.
Rechtzitten Evi!!! Moet ik mezelf meer op betrappen.

Jup, nu zit ik wéér niet recht...

Oké, we zitten rechter, nu die schouders nog achteruit en die benen lang...

Eindelijk, we zitten hoe het hoort! Recht op & benen lang. Handen mogen nog iets rechter. Bella is ook mooi verzameld daar, mooi achterbeenactie. Op dit beeld ben ik dan toch wel trots!

Laat jullie gaan, maar houd het vriendelijk en maak er opbouwende kritiek van aub.
Bedankt!