Wedstrijd met Izo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Regenpier

Wedstrijd met Izo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:59

Afgelopen zondag had ik onderlinge wedstrijd met Izo.
Tijdens het inrijden liep ze super goed! Ze liep mooi rond en lekker actief. Ze lette vooral op mij en niet op de omgeving.
Toen ik later de ring in ging begon het al, allemaal druk doen!
De proef ging toen echt waardeloos! Normaal springt ze altijd meteen aan in galop, nu duurde het super lang! Dat zie je ook op het filmpje.

Hebben jullie nog tips? Oja, ik heb ook nog foto's maar die zijn alleen van het inrijden, en je ziet mij daar opstaan met m'n pretkop :P
Het filmpje is maar een klein stukje uit de proef!

Ik heb izo trouwens pas een half jaar, rijd zelf ook pas 2,5 jaar en ik heb nu 2x in de week les!

Sabrina1304

Re: Wedstrijd met Izo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:27

Ze loopt inderdaad erg met haar neusje voor zich uit en nogal op haar voorhand. Ik zou op de voltes ook meer stelling vragen, ze loopt met haar neus naar buiten toe.
Maar ik vind het knap dat je het al aandurft wedstrijden te rijden, ook al is het nu nog maar onderling.
En voor 2,5 jaar te rijden doe je het al heel goed! Probeer gewoon ge benen iets stiller te houden en je handen meer te dragen. Bij het lichtrijden lijkt het of je op de hals van je paard steunt. Maar dat komt allemaal wel als je wat meer ervaring opdoet.
Veel succes nog!

Lindsey1996

Re: Wedstrijd met Izo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:57

Je zit met je rug een beetje bol en voorover, waardoor volgens mij je paard op de voorhand valt. Probeer wat meer naar achter te kijken en kijk goed recht naar voren. Handen wat hoger en probeer je teugels wat korter te doen of je paard wat nageeflijker maken, maar let eerst maar op je zit. Heel goed voor de rest! Welke proef is dit eigenlijk???

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:50

het lijkt wel alsof je pony wat onregelmatig draaft? maar dat zou ook kunnen komen dat ze bijna struikelt over haar eigen benen omdat ze zo op de voorhand loopt.
het is altijd jammer als het met inrijden heel goed gaat en in de proef waardeloos, probeer wel netjes te blijven rijden. ga wat rustiger te rijden (vooral in galop) en rij je hoeken door. accentueer je overgangen en oefeningen. als je dat zou doen ziet het er gelijk al netter uit. verder, rij met meer stelling (de goede kant op ;) ) neusje naar binnen dus, dan zal het ook makkelijker worden om je pony de hoeken in te duwen.(oefen dit goed thuis, op wedstrijd is er altijd meer spanning) trekken aan je buitenteugel werkt meestal averechts. het been moet erin, been been en nog eens been. niet harder maar meer op achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:53

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.