Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Waar ik dus nu op oefen: Als ik been geef, moet hij vooruit, en niet 5 stappen daarna reageren. Dus van stap naar draf en weer terug. Ect...
Daarnaast heb ik gisteren geoefend niet aan te galopperen met buitenbeen naar achteren te leggen maar hem vanzelf in galop te laten vallen door hard te draven. Monty snapte dit feilloos!
Ik ga hier dus de komende weken mee aan de slag!
.Yoshino schreef:@ sannikita: waarom heb jij je 6 jarige dan op sporen? Omdat je m niet goed op been hebt? Heeft overigens niks met leeftijd te maken, een goed opgeleid paard heeft in principe geen sporen nodig, op zn 10e nog niet en op zn 20e ook niet. Behalve als je in de wat hogere dressuur wilt "verfijnen" en dan nog snap ik niet waarom sporen verplicht worden in de M of zoiets.
@ Babel: mss is de pony wel zoekende naar wat hij er precies mee moet? Mijn pony deed t eerst ook zo. Ik heb de reactie beloond en nu zij t goed snapt wanneer ik wat bedoel wordt t steeds meer aanspringen ipv vallen.
Tis wel weer typisch bokt hier he.

Corellaa schreef:ook zie ik in je overgangen filmpje als je naar stap gaat, gaan je benen naar voor, waardoor jou hele zit/houding naar voren word geplaatst wat betekend dat je paardje voorwaarts moet, terwijl je handen zeggen hooo. probeer daar even op te letten.
Mir_horses schreef:De sporen heb nu 3x om gehad. De reden is dat hij door mijn binnenbeen heen drukt. Als ik bijvoorbeeld een volte wil maken, gaat hij echt door mijn binnenbeen heen. Overigens was het op aanraden van een vriendin om sporen een aantal keer te gebruiken. Ik ben er niet weg van, en omdat hij nu beter naar mijn been luister gaan de sporen ook zeker weer af.
Als je de mogelijkheid hebt moet je eens een zitles nemen op een ervaren paard aan de longe. Als jij je niet ontspant doet je paard dat ook niet.