les van boudewijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charissa134

les van boudewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 09:56

afgelopen maandag heb ik weer les gehad van boudewijn, ik heb nu ong 4 lessen gehad en merk al een wereld van verschil.
ik ben met wakan ong een half jaartje gestart en sta nu op b+5.
we trainen vooral op het recht maken en rechts net zoveel buiging als links, ik heb deze les met een ander zadel gereden omdat bij mijn goeie de singelstoot was afgebroken, vandaar dat ik zo achterover zit.
voor de rest moet ik er ook op letten dat ik mijn teugels niet te lang heb.
al het commentaar is welkom :)

TurboTinker

Re: les van boudewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:23

Fijne instructeur heb je zeg!
Het enige wat ik wil zeggen, want verder ziet het er super uit.
Als je paard daar loopt waar je hem wilt hebben met zijn hoofd, stop dan met vragen, je ziet hem hele stukken hoofdschudden, en dat is zoooo zonde!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:23

Leuk om zo een les mee te kijken zeg! Er zit inderdaad veel verschil tussen links en rechts. Ik heb ook het idee dat je rechtsom heel anders gaat zitten, je zit veel meer op de buitenkant. Klinkt als een fijne en kundige instructeur. Ik vind hem linksom veel buiging geven en er naar mijn smaak te ver achter lopen, hoewel hij wel actief blijft. Succes nog!

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:42

Ziet er inderdaad goed uit! alleen vind ik dat je een onrustige hand hebt.

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 12:45

bedankt voor de tips! :)

hij gaf al langer les op onze mange af en toe en eens mee gekeken enz en gevraagd.
rijd nu 1x in de 2 weken omdat hij wel prijzig is, ondanks dat is het al een wereld van verschil.
mijn vorge instructrice scheerde alle paarden over 1 kam, de mijne is blind aan 1 kant en heeft meer baat bij andere dingen dus, en boudewijn helpt me daar echt super bij!
weet niet wat zijn achternaam is ik vraag het de volgende keer :)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:49

Leuk paard en ga mee met de reacties hiervoor, je krijgt fijn les! Probeer ook als je voor jezelf rijdt te wisselen met de stelling, mijn paard wil graag linksom doen wat die van jou rechstom doet (oh, lees nu dat je paard blind is aan 1 kant, de mijne niet maar wil toch graag altijd bol op links zijn en hol krijgen is soms wat lastig) als je op beide kanten rustig van stelling wisselt af en toe (eerst links, dan rustig netjes recht, dan weer rustig door naar rechts, weer rustig recht, etc) krijg je vaak ook wat meer druk op beide teugels. Ga zo door, fijne instructeur en ziet er goed uit!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:29

Algemene beeld is netjes, alleen mag je veel minder inwerken met je handen. Als je paard naar de camera toe komt rijden, zie ik 'm met z'n hoofd van links naar rechts bewegen. Voor mij een teken dat je geen stille hand hebt en eigenlijk steeds verschillend druk in je linker- en rechterhand hebt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:22

Wat geeft hij fijn en rustig les. Heerlijk!
Verder ziet het er ind wel netjes uit, alleen je handen mogen wat stiller.

Verder ontzettend leuk dier heb je onder je kont!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

PriscillaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:25

Wat een leuk paard heb je zeg, en wat is ie lekker voorwaarts.
Ok ik ben het eens dat je handen wat onrustig zijn, als ie lekker daar loopt probeer dan je handen stil te houden en met je been naar je hand toe te rijden.
Ook zijn je benen wat onrustig mar dat komt mis omdat je op een ander zadel rijd.
Vind het knap dat je je paard zo door de baan rijd ondanks dat ie aan een kant blind is.
veel plezier met rijden.

xmaudieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:54

Leuk paard zeg ! Probeer je hand stil te houden inderdaad, en misschien je beugels iets langer ?(: