Wat een waardeloze enquete!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Wat een waardeloze enquete!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:59

Er is een enquete om te bezien hoe wij in Nederland met onze paarden omgaan. Dit is in het kader van het welzijnsverhaal van Gerda Verburg

http://www.kennispaardenhouderij.nl/

Ik heb de enquete ingevuld en vond het een monsterlijk ding. Ik heb 6 paarden. 2 jaarlingen die als het kan 24/7 buitenzijn. 4 volwassen paarden, die afhankelijk van het weer in de zomer ongeveer 10 uur buiten staan en in de winter 6 uur in de paddock. Die enquete is voor mij niet in te vullen. Voer hangt ervan af of ze in de wei staan, de mate van fysiek contact ook enz enz. Als ze hier beleid op willen maken wens ik ze veel succes.

Mi_Amore

Re: Wat een waardeloze enquete!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:22

Ik heb hem net gedaan en vond het nog meevallen. Al mijn paarden krijgen natuurlijk wel hetzelfde eten, zelfde behandeling, zijn op dezelfde wijze gehuisvest.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:22

Antwoorden die je kan kiezen gaan inderdaad bijna uit van of 24/7 op weitje gedumpt paard of op stal. Dus of ijslander/shetlander of kwpn. Lekker kort door de bocht opgestelde enquete zo.

Ook als je moet aangeven wat je een paard bij stevige training zou voeren, dan is de 1e vraag eigenlijk al wat stevig trainen is. En dan nog hangt het voer af van gewicht, soort werk en ras. Een shet zou aan de voorbeelden veel te veel hebben en een bels komt tekort.

En bij aantal keren ruwvoer is er geen optie altijd beschikbaar in de lijst. Alles wat afwijkt van de standaard kan die enquete nooit goed invullen. Hoop dat die onderzoekers toch een beetje redelijke conclusies kunnen trekken.

En wat beleid betreft : ik hoop op een goede regeling voor het mogen plaatsen van schuilstallen in weides en het verharden van stukken ivm altijd ergens droog kunnen staan. Mensen die hun dieren verwaarlozen zal je altijd houden en die vullen deze enquete toch niet in.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:36

Ik vond hem ook lastig in te vullen.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de conclusie gaat worden!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:49

Ook veel spelfouten en inderdaad ontbrekende opties. Maar het initiatief op zich is goed Lachen

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:56

Hij is uitgebreider dan de meeste enquetes, maar er zitten voor mijn gevoel wel wat "aannames" in, en er ontbreken wat opties/mogelijkheden tot toelichting. Gelukkig kon je op het eind nog wel iets kwijt, maar die ruimte was zéér beperkt - werd midden in de zin afgekapt dus het is helaas niet de bedoeling om uitgebreid te reageren...

Ik ben wel erg benieuwd wat eruit gaat komen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:58

Vond het ook een beetje een dreinerige enquete (zoveel opties aankruisen, maar soms kon twee niet bijvoorbeeld) maar vind het ook goed initiatief.
Wat hadden jullie bij dat paard wat in de sport liep? ook 2 kg brok en 6 of 8 kg ruwvoer?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:00

Ben ik gelukkig niet de enigste die het een waardeloze enquete vind. Wel zonde dat hier tijd en energie in gestoken wordt want het is opzich wel een leuk onderzoek wat ook erg nuttig kan zijn maar op deze manier is het niet echt nuttig vrees ik.

YinkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:10

Leuk dat ze een enquête gemaakt hebben, maar deze is echt heel slecht.

Het is of in de wei, stal met weide gang of alleen stal. Maar er is ook nog zo iets als seizoenen Rolleyes

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:10

Ik heb hem net gedaan, maar vond het eerder een quiz dan een enquete. Verwachtte bijna een uitslag met goede aantal vragen aan het einde.
Niet representatief voor de mensen die over huisvestiging nadenken en veelste standaard. Helemaal niet representatief voor het welzijn van paarden, waar daar denkt iedereen weer anders over.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:37

Ik heb eens even bekeken en ik vind het ook maar een vreemde enquete.
Wat ik hievan krijg, is vooral het gevoel 'je hebt het goed gedaan als je gezegd hebt dat je je paard zo natural mogelijk houdt'. Bijvoorbeeld bij de vraag met de hulpmiddelen, krijg je zo'n foto van een paard met vannalles op wat in de bek getrokken wordt. Beetje van 'ja en ga je nu maar schamen als je bv slof aankruist'. Een enquête moet je toch een neutraal gevoel geven.
En ik was ook al benieuwd hoeveel antwoorden ik juist had Haha! .

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:57

Ik had juist weer helemaal niet het idee dat het per definitie natural was. Vond het nogal voor mensen met paarden ipv paardenmensen..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:17

Ik heb hem ook net in gevuld en had er ook een quiz idee bij!

Gileraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:51

ik heb hem ook net ingevuld nieterg makkelijk in te vullen veel andere opties die je zou kiezen staan er niet eens bij:O

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:04

ik vond het wel een goed enquete Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:23

Idd een quiz-idee. En bij verschillende vragen heb ik voor 'anders' gekozen omdat mijn optie er niet bij stond. Ik houd mijn paard bijvoorbeeld niet óf op stal óf in de wei, maar zowel op stal als in de wei. En in beide gevallen heeft mijn paard direct contact met soortgenoten.

Ben benieuwd naar de uitkomst en of dit onderzoek oplevert wat het moet opleveren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:43

ik heb em net gemaakt en kreeg op een gegeven moment zwaar het idee dat het uit de penny kwam.
niet neerbuigend bedoeld maar wat een simpele vragen.
leek me idd net zo'n quiz en dat je als hoofdprijs dan een zak voer wint ofzo Nerd

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:10

Ik vond het een redelijke enquete, je kunt nou eenmaal geen 70 keuzemogelijkheden geven Lachen
Heb wel bij het commentaar ingevuld dat ik de vragen erg zwart-wit gesteld vond....

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:12

Waar ik me zorgen om maak zijn de regels die hier weer uit volgen. Stel dat ze het, ik noem maar wat, verplicht stellen dat paarden zoveel uur per dag in groepen buiten komen. Ook als het regent/vriest whatever. Ja het ene paard vindt dat geweldig en het andere verschrikkelijk.
Het blijven dieren, allemaal verschillend. Lijkt me erg moeilijk om daar goede wetgeving voor te ontwikkelen.

Maar he, er is tenminste aandacht voor Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:15

ik wilde graag aan het einde wat commentaar geven maar na 2 regels kon ik niet verder typen:S schiet ook niet op toch?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:22

De opties in de antwoorden waren veel te beperkt en ze sturen de uitslag echt een bepaalde richting op op die manier.
Ik vind de enquete niet echt representatief.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:23

MissVicky schreef:
ik wilde graag aan het einde wat commentaar geven maar na 2 regels kon ik niet verder typen:S schiet ook niet op toch?

Ja, vond ik ook jammer.

MiltonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:32

ik geloof niet dat ik die enquete nog ga invullen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:45

Nikka schreef:
Er is een enquete om te bezien hoe wij in Nederland met onze paarden omgaan. Dit is in het kader van het welzijnsverhaal van Gerda Verburg

http://www.kennispaardenhouderij.nl/

Ik heb de enquete ingevuld en vond het een monsterlijk ding. Ik heb 6 paarden. 2 jaarlingen die als het kan 24/7 buitenzijn. 4 volwassen paarden, die afhankelijk van het weer in de zomer ongeveer 10 uur buiten staan en in de winter 6 uur in de paddock. Die enquete is voor mij niet in te vullen. Voer hangt ervan af of ze in de wei staan, de mate van fysiek contact ook enz enz. Als ze hier beleid op willen maken wens ik ze veel succes.

Ik had net hetzelfde probleem, hoe kan ik mijn jaarling, twenter en fokmerries op de wei nou vergelijken met m'n sportpaard op pension ? Verward
Heb dat op het eind van de enquete ook ingevuld.
Maar dan heel kort samengevat want je hebt maar 2 regels....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:59

Denk niet dat ze hier beleid op gaan maken maar dat het puur is om een beeld te krijgen van hoe mensen die paarden houden hun paarden houden en wat hun mening over paarden houden is. Ik heb hem ook ingevuld omdat ik wilde weten waar het over ging en vond het bij sommige vragen een beetje op een overhoring lijken.
Ik heb maar 1 paard maar heb toch ook een paar keer de optie anders namelijk.. moeten gebruiken. En dan heb ik een standaard paard, wat gewoon in de basissport meeloopt, op een doorsnee pensionstalling.