Na al een hele tijd geen topic meer geopend te hebben vond ik het nu wel weer eens tijd worden.
Even wat informatie: Wenda is een 5 jarige kwpn merrie van het tuigerstype ( Marvel x Cambridge Cole x Statuur x Natuur ). Op dit moment rijden we B dressuur, L springen en B sgw.
Wenda haar grootste probleem met het dressuurmatige rijden is om te ontspannen in de hals, als tuigpaard is ze gefokt om die er heel erg op te zetten en dat zien wij natuurlijk liever niet.
Verder is de galop nogal een probleem, die is al wel heel veel verbeterd er kan nu namelijk zelfs verzameld gegalopeerd worden. 6 maanden terug kon ze alleen maar rengalop en anders draven. Verder zet ze in galop ook nogal de hals erop.
Zelf moet ik er goed aan denken dat ik mijn ellebogen aan mijn lichaam houd en voor me uitkijk. Met springen moet ik niet teveel naar links hangen, mijn rechterhand niet teveel naar voren steken en voor me uitkijken.
De foto's zijn gemaakt door Berend Timmermans heel erg bedankt hiervoor!!!
Hoop dat ik zo voldoende informatie geleverd heb, komen hier de foto's
Meet Wenda!

Fijn drafje ( enge fotograaf )

Galopje

Kruisje

Stijltje

Even stappen tussendoor

Paardje belonen voor het wachten

Oxer

Nog een keer

En uitgalloperen en belonen

Nog even spelen

Dat waren ze!
Commentaar natuurlijk welkom houd het wel een beetje netjes
Groetjes Stephanie en Wenda
komt waarschijnlijk van vadres kant. Marvel is american saddlebred die paarden worden gefokt op loop en werklust en dat heeft die van mij dus ook meer dan genoeg