Nou ik had een boktmeeting en de kat moest naar de dierenkliniek.
Vanochtend moest ik vroeg op staan op mijn vrije dag. Mickey moest naar de dierenarts. Ik was afgelopen vrijdag al geweest voor de enting van kat en niesziekte. Maar tijdens de algemene controle bleek Mickey een afgebroken hoektand te hebben

Hij moest nuchter zijn dus had vanaf gisteravond niets meer mocht eten. Nou dat heb ik geweten. Mickey was het daar dan ook absoluut niet mee eens

Om twaalf uur kwam Horseless Boktpannenkoeken eten en Laiser meeten. (zie ook de foto's op ITP [ITP] Boktpannenkoeken eten voor de Boktveiling )
De pannenkoeken smaakten goed en waren alle zes op toen we klaar waren met eten.
Ondertussen heeft de dierenarts gebeld dat ik Mickey weer op kon komen halen.
Maar wat bleek nu, ze hebben de hele tand er toch maar uit gehaald, omdat het anders een hele dure operatie zou worden omdat er een flinke ontsteking onder zat en het stonk schijnbaar verschrikkelijk.
Nu heb ik dus de tand gekregen van mickey. (Jeetje wat heeft zo'n hoektand een lange wortel. Samen is het volgens mij minstens 3 cm!)
Nu moet hij 3 tot 5 dagen 1 x per dag een pijnstiller eten, en ook heeft hij een antibioticakuur gekregen die hij 2 maal daags in moet nemen.
En als je weet hoe makkelijk Mickey pilletjes eet

Dus dat beloofd nog wat voor de komende week...
Eenmaal thuis hebben we nog naar foto's gekeken van Lido en Gorby van Horseless en naar de video van mijn proef van afgelopen wedstrijd. Ondertussen observeerde ik ook Mickey nog en toen ik het idee had dat het wel goed ging, zijn we naar Laiser gegaan.
Daar heb ik Laiser gereden. Laiser heeft zich van zijn lieve gemoedelijke en zijn pittige kant laten zien.
En Laiser is het eerste Boktpaard waar Horseless op gestapt heeft. (Hij was wel hoog hè Horseless

Daarna heb ik Horseless weer terug gebracht naar het station zodat ze de trein weer op tijd terug had richting Gouda.
Mickey heeft inmiddels al weer praatjes voor tien, maar ik ben benieuwd als zijn medicatie is uitgewerkt en het nog geen tijd is voor de volgende pil.(Ze hebben ook gelijk even een bloedonderzoek gedaan en dat was gelukkig allemaal dik in orde, dus dat was ook wel fijn want hij wordt ook al weer wat ouder...)