Wij mogen gezien worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Wij mogen gezien worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:59

Ja, nu de zomer langzaam voorbij aan het gaan is en de herfst op de loer ligt word het weer eerder donker. Boos!
Dit word mijn eerste winter dat ik aangespannen zal rijden met de pony's en heb al over de veiligheid na gedacht tijdens de schemer.
Ik heb weer school dus kan alleen aan het eind van de middag rijden, waarbij het vaak al schemert in de winter als ik op de terugweg ben naar stal.
Nu we ons toch meer op de weg bevinden dan ernaast heb ik voor een opvallende creatie gezorgd Tong uitsteken
Ik ben deze middag creatief bezig geweest met onze reflectie outfit voor als het dus gaat schemeren.

Zie hieronder het resultaat.
Afbeelding

En wij hebben daar natuurlijk bijpassende jasjes bij Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Het idee van dat dekje heb ik afgekeken van een regen deken die speciaal voor het mennen is.
Ons zullen ze van de winter niet over het hoofd zien Tong uitsteken Bedankt voor het kijken!

Lennek

Re: Wij mogen gezien worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:01

Super! Haha!
Heb je het zelf gemaakt of gekocht?
Ik ga er ook eens naar kijken denk ik! Ja

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:06

Zelf gemaakt.
Dekentje komt van de Blokker en die reflectie band van een oud reflectie jasje, totaal 6 euro kwijt denk ik dekentje + klitteband (jasje had ik gekregen van iemand).

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:09

O oke. Knipoog
Nou nu hoef je niet bang te zijn dat julie niet gezien worden! Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:21

Leuk idee en idd daarmee wordt je niet over het hoofd gezien en het ziet er leuk uit! Zeer verantwoord, aangezien je al wat 'lager' bij de grond zit. Lachen
Ik moet mijn reflectiespul maar ook weer eens gaan zoeken, grr stomme herfst..

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:29

Jullie vallen wel op zo! Haha!
Creatief hoor!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:38

Jullie worden zeker gezien zo!
Wat ook een heel goed ding is, is zo'n reflecterend borsttuig. Dan ben je voor tegemoetkomend verkeer ook heel goed zichtbaar. De deken valt namelijk een beetje achter het tuig en is alleen voor verkeer naast je, of schuin naast je, zichtbaar.
Ik gebruik vaak zo'n borsttuig in de schemer, een ideaal ding en niet zo duur. Ik heb weliswaar een paardenmaat, maar voor mijn B-pony is ie prima op maat te maken en je hangt em zo over het borsttuig heen.
Voorbeeldje: http://www.agradi.nl/product?sc=Paarden&hc=Dierbenodigdheden&pid=4001870&sssc=Borsttuigen+%26+Staartriemen&ssc=Zadels+en+toebehoren

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:40

Ik heb een hesje met ingebouwde rode knipperlichtjes!! dat valt ook vet goed op als je door de donker moet! Heb het voor een klein prijsje op horse-event gekocht maar is echt een aanrader!! Verder wel een coole outfit

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:03

Mooi dekje, maar het enige wat opvalt in het donker, zijn de reflecterende strepen... De bandages doen dus eigenlijk niet veel; peesbeschermers met reflecterende strips op zijn beter zichtbaar.

Groeten, SuSEQ

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:16

Nou dat fel gele zie je toch ook, die hesjes zijn ook die kleur en die vallen ook altijd op (zover ik ze altijd zie Haha! ) en niet alleen de strepen.
Ik heb mijn reflectieoutfit ook al bijna helemaal bij elkaar voor de winter!

Je hebt het erg mooi gemaakt OK dan!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:33

Kijk, dat is slim!!!!

Lekker opvallend!!!
Als je ment.. is het zowie zo handig om iets van reflectie strepen..
zichtbaar te hebben..
Buiten de uiteraard verplichte en noodzakelijke lampjes!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:19

AR-ITP-->ITP

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 15:01

Dat borsttuig is idd heel handig, ik moest daar namelijk nog wat voor bedenken.

@ SuSEQ, ik heb van die reflectie dingen voor om de benen, die kan ik over deze bandages heen doen (wil die bandages ook als gewoon geel setje hebben) als het schemert gaan die reflectie dingen ook om de benen Lachen alleen voor de foto effe niet gedaan Haha!

En lampjes hebben we uiteraard ook, maar die hadden we al voor alle voorgaande winter en herfst dagen Tong uitsteken

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:13

Ja, ik vind dat borsttuig echt ideaal. In Zwitserland heb ik vorig jaar iets gezien dat ook wel handig is, namelijk een soort gele driehoek, van reflecterend doek (net als dat dekentje van jou), met daarop grijze reflectiestrepen. De driehoek had 1 lange kant, en twee kortere. Aan de uiteinden van de lange kant zaten twee elastiekjes met klemmetjes, die konden aan de nekriem van het borsttuig worden vastgemaakt, en aan de punt van de driehoek die dan voor de borst langs naar beneden hing zat ook zo'n elastiek, die werd tussen de voorbenen door aan de singel vastgemaakt. Deze driehoeken kon je ook achter op de wagen vastmaken.
Spijtig genoeg heb ik er daar geen één meegenomen, hier in Nederland heb ik ze nog nooit gezien.
Die dingen waren ook erg handig in gebruik, en volgens mij ook wel zelf te maken.

xxamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:34

wat schattig en het past goed bij de pony!