vorige week zondag is er al een jonge merrie uit de wei(poort= 1.20 hoog) gesprongen, dus die staat nu samen met een andere in de wei het dicht bij stal dat die als laatste naar buiten en t eerste naar binnen gaan
gister ging ik samen met nog iemand depaarden binnen halen, we zien sunday rennen, en ja hoor, neemt een aanloopje, en springt over het hek van de wei, 1.40 hoog, heen! dus andere paard dat in de wei stond bij sunday werd gek want ja die wilde er ook uit!
wij die 2 binnegezet, halen de paarden in de wei ernaast eruit, ander emeisje haalde de paarden in de wei ernaast uit, ik die uit de wei daarachter, terwijl ik door de ene wei heenloop naar de paarden toe die ik wil pakken zie ik dat die ook alle2 kei gek aan het doen zijn, en ineens zien we Sapphire op de poort van de wei(1.20) afrennen en die springt er dus ook overheen! alleen was sapphire niet zo benhendig als sunday en bleven haar achterbenen hangen!! ze viel met dr voorbenen&hoofd op de gornd en kon toch haar benen nog over het hek heenkrijgen, nu liggen alle2 haar achterbenen open, en t is een schimmel dus toen we het hadden afgespote en het bloed met water vermendge had ze 2 rode achterbenen dus het ziet er erger uit dan dat het is!
maar wat een domme merries zeg! zo ineens zijn ze allemaal zo gek als iets, normaal kon je makkelijk in je eentje 2 paarden meenemen, nu trekken ze zich steeds los, of springen dus gewoon de wei uit!!!

maar gelukkig is er nix ernstigs gebeurt!
ben benieuwd wat ze morgen weer doen!