Michèle en ik zaten dus heerlijk in de kantine te kletsen en wat te drinken, komt Appie (stalhouder) binnen lopen dat de pony's ontsnapt waren. Wij snel jas enzo aantrekken en halsters en halstertouwen bij elkaar geraapt. Toen we naar voren liepen zagen we Ewald en Laica op de autoweg rennen richting de tunnel. Snel die kant opgerent (ik op mn hakken) omdat je daar door een grote boch een omweg maakt zouden we over de sloot springen (niet zo breed, max. 1 m.). Ik gooide mn touwen enzo al over de sloot en stond te twijfelen of ik een aanloop zou nemen, toen riep Gaby "SPRINGEN" dus toen sprong ik uit automatisme er snel over. Ewald en laica waren inmiddels bijna de tunnel in op het fietspad gedeelte en renden weer terug om de autoweg op te gaan, maar Appie had Ewald al gevangen met het touw (had geen halster om) en de buurman had Laica gevangen, Laica heb ik overgenomen en Michèle had Ewald geloof ik het halster om gedaan want Appie had houden en keren aan Ewald, hij liep achteruit en steigeren.
Laica was ook erg onrustig en super druk, maar kon dr vrij god houden, met 1 hand had ik het touw en de andere elleboog in dr nek om dr van me af te houden en ahd dr bij de manenkam vast.
Snel Ewald en Laica op stal gezet, ik zag Gammon in het bos eten dus snel de fiets gepakt + halstertouw. Appie gooide me nog een halster toe omdat hij geen halser om had.
Voor het bos snel fiets neergegooid en op Gam afgelopen, die kwam koeiig

Na een bakje choco en even uitgetrilt te hebben zouden we Gammon, Ewald en Laica nog even in de bak doen zodat ze even konden rollen en een beetje kunnen lopen ter voorkoming van spierpijn enzo, zag ik dat Laica een schaafwond op dr flank had, helemaal open. Dus Laica laten staan. Ik mijn acedermzalf gepakt, maar dat was bevroren. De hele tijd in mn zak gehouden en later was het al ontdooid, dus Laica op de wasplaats gezet en benen afgespoten.
Op Haar sokjevoet (zo noemen we die altijd

Ewald en Gammon stonden lekker te spelen in de bak dus bij hun was de schrik er wel al uit, tegen elkaar aan steigeren en bijten en rennen

Op ITP komen vandaag wat foto's van de monsters

Pffff dit was me het dagje wel, maar gelukkig is alles goed afgelopen!!!
Maaike