Deze zondag ben ik plat op mijn rug gevallen

Toen ben ik haar gaan rijden,...in het begin had ik ook bang van enge sprongen, van oxers, tripples,... Maar als ik aan Ursje liet merken dat ik ook schrik had, dan weigerde ze natuurlijk helemaal. Ik ben haar dan gaan vertrouwen, en zij mij dan. Zo hebben we samen rustig, beetje bij beetje ons vertrouwen opgebouwd, en hebben we al veel bereikt,...
Nu heeft Ursula als ze in een nieuwe manege komt, waar ze nog nooit is geweest altijd schrik. Ze is (volgens mij) een beetje bang dat het verleden zich gaat herhalen. Aan de hand van de sprongen kan Ursula volgens mij een beetje zien waar ze is, ...
Nu was ik aan sprong nummer 8 en op de drie wou ze al weigeren,...maar ik was haar net voor, met een beetje extra benen, en er tegen te babbelen. Maar bij hindernis 8, stond er ook een plaat onder, en zo'n 3 m voor de sprong gooit ze alles dicht, ik kon haar terug in een klein galopje krijgen, en vlak voor de sprong besluit ze om maar eens vlug alles dicht te gooien,...en ja het gevolg kun je zeker al wel raden,...BOEM daar lag ik

Ik belandde plat op mijn rug, en kon even niet meer ademen,...ik heb haar toch nog over de sprong gekregen daarna. En ik heb ook nog een parcours hoger gedaan. (Ik was al ingeschreven) Toen had ik niet meer zoveel pijn. Maar 's Maandags ben ik na het tweede lesuur naar huis gegaan. Ik kon het niet meer houden van de rugpijn.
Dus, woesndag platen laten nemen, allemaal kleine opmerkingetjes, en 4 graden scoliosa,...

Help mij!!!