Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Of groeien de hoeven zo hard? 

runningkawa schreef:Ik wil daar graag op reageren...
Bij zanda is het elke keer heel hard nodig
Of sterke nagels hebben of niet
Keeva schreef:Hier gaan de veulens ook vanaf de eerste keer mee in de behandeling. Natuurlijk hoeft er in het begin weinig te gebeuren, maar ze wennen alvast aan het idee van de hoefsmid.
Dus nee, je bent geen doos
Stippie1 schreef:Denk dat je mij bedoeld..
Zoals ik in het vorige topic ook al aangaf, mijn paard heb ik net en is toevallig 3 jaar en nog nooit bij een smid geweest.
Ik zou het zelf ook anders doen als ik een jonkie heb, maar ja, dat is nu eenmaal niet.
En nee ik laat nu niet meteen de smid komen (wel veearts enzo hoor). Maar beessie is doodsbenauwd voor alles, dus ik wil dat ze eerst wat meer vertrouwen heeft en beetje normaal op dr benen kan staan.
Niks mis mee lijkt me
Sieppus schreef:Stippie1 schreef:Denk dat je mij bedoeld..
Zoals ik in het vorige topic ook al aangaf, mijn paard heb ik net en is toevallig 3 jaar en nog nooit bij een smid geweest.
Ik zou het zelf ook anders doen als ik een jonkie heb, maar ja, dat is nu eenmaal niet.
En nee ik laat nu niet meteen de smid komen (wel veearts enzo hoor). Maar beessie is doodsbenauwd voor alles, dus ik wil dat ze eerst wat meer vertrouwen heeft en beetje normaal op dr benen kan staan.
Niks mis mee lijkt me
Je was wel de aanleiding van deze vraag, maar als je hem net hebt dan is het een ander verhaal. Ik lees het vaker dat mensen hun paarden niet of bijna nooit naar de hoefsmod brengen.

anneve schreef:Bij een jaarling ben je al een jaar te laat: Een standcorrectie is maar mogelijk tot een leeftijd van 4 maanden, omdat de groeischijven dan nog open zijn. Dus juist voor veulens is de hoefsmid belangrijk. Als jaarling valt er niets meer te corrigeren, alleen te onderhouden. Uiteraard moeten jaarlingen ook naar de hoefsmid. Op de opfokbedrijven gebeurd dat ook.

)
vond het een typerend antwoord...en niet echt relevant, want een beetje normale eigenaar ent gewoon vanaf veulen af aan in.