Grrr Paardenconcurrent ergenis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Grrr Paardenconcurrent ergenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:02

Ik moet even mijn gal spuwen hoor. Stoom uit je oren
Ik heb maanden geleden een paar dingen besteld bij de paardenconcurrent. Hoofdstel, wormenspuit en knoflookpoeder. Kreeg 2 dagen na de bestelling en betaling een mailtje terug dat een bepaald product niet op voorraad was maar dat ze het zou laten weten wanneer ze die binnen had. Oké tot zover niks aan de hand.

Na 4 weken heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ze het product al binnen had en of ze anders eventueel een idee had wanneer ik het zou kunnen verwachten. Nee, dat had ze niet en ze zou me op de hoogte houden van de levering.
Weer 3 weken ( !!!) later nog niks gehoord/ontvangen ook de andere producten niet vooruit gekregen dus maar weer gemaild. Toen kreeg ik als antwoord dat haar server eruit had gelegen en dat ze daarom niet kon mailen. Jaaaja, dat vond ik al een vreemd verhaal, en mocht het wel zo zijn, dan zorg je toch dat je even bij iemand anders op de pc je bedrijf kan blijven "runnen"dacht ik.
In de mail de toezegging dat ze het spul met maximaal 2 weken in huis zou hebben en doorsturen. Prima, ik wacht wel al werd ik het wel zat. Jullie kunnen het al bijna raden maar na 3 weken had ik NOG niks in huis. Frusty
Nu was ik het echt zat en heb gemaild dat ik het een rare manier van zaken doen vind, dat ik de hele bestelling annuleer en mijn geld terug wil ( vooraf betaald via Ideal) Krijg een paar dagen later een mailtje terug dat ze de bestelling geannuleerd heeft en als ze de betalingen doet, ze mijn geld terug stort.
Ik dacht nog, dat is netjes valt me mee van haar. Ja, totdat het 3 weken later was en ik NOG geen geld terug had.
Dus voor de verandering maar weer eens gemaild Gestoord dat ik me niet voor kan stellen dat een "bedrijf" maar 1 keer per maand iets aan betalingen doet en dat ik nu toch wel graag mijn geld terug wil/eis.

Krijg ik een mailtje terug dat ze er ook nog een baan bij heeft dus geen tijd heeft gehad ( yeah right... geeft al een lekker beeld over hoe "goed" georganiseerd haar "bedrijf" dus is). Maar prompt OPEENS diezelfde dag het geld op mijn rekening.
Ik heb ernstig het vermoeden dat als ik niet had gemaild, ik nog véééél langer op mijn geld had kunnen wachten of er zelfs naar had kunnen fluiten. Daarbij bleef/blijft ze mijn naam verkeerd schrijven terwijl ik de juiste versie elke keer onder mijn mail zet als ik afsluit Lips are sealed vind ik nou ook niet echt netjes/klantvriendelijk
Ligt het aan mij, of is dit gewoon niet normaal?
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 08-08-08 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: Grrr Paardenconcurrent ergenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:04

De eigenaar van paardenconcurrent zit hier toch ook op bokt?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:04

ja dacht het wel ja. schimmelig?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:06

Oh, weet ik niet zou best kunnen. Maar goed, ik noem geen namen en er wordt wel vaker over winkels gepraat/geklaagd dus dan maakt dit toch ook niet uit?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:07

nee hoor maakt mij verder ook niks uit en bij mijn weten mag dit gewoon.?
Ik vind het ook een erg vreemde gang van zaken!

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:11

hé wat vervelend raar ook dat je naam steeds verkeerd gespeld werd komt nou niet erg geintreseerd over maar gelukkig heb je je geld terug gekregen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:12

het is inderdaad vervelend als je zolang op spullen moet wachten.
ben dit ook niet gewend van de paardenconcurrent,want heb altijd netjes binnen 2 weken mijn spullen ontvangen,soms zelfs met een extraatje.
ik heb ook net mijn bestelling geannuleerd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:13

Inderdaad heel vreemd, paardenconcurrent, heb er nog nooit van gehoord trouwens.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:17

Ik heb 2 maand geleden een dekje, rijbroek en handschoenen besteld. Na een maand heb ik maar eens gemailt hoe het nu zit. Ik krijg een mail terug dat de levertijd varieerd van 2 tot 8 weken.

Nu (10 weken later) heb ik nog geen pakket gezien en besloten om maar naar Horsepower te rijden en daar de spullen te kopen (real life he? weet je meteen of het past). Van de paardenconcurrent? Niets van weer gehoord.

Nee ik ben er ook niet echt tevreden over. En ik bestel er in ieder geval niets meer!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:32

Nou, we zijn niet de enige MLoeser! Ik heb nu van meerdere mensen een PM gehad dat ze ook al ( heel lang) op hun bestelling via de paardenconcurrent zitten te wachten. Heb jij al wel betaald voor je bestelling? Dan zou ik dat maar terug vragen/eisen.
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 08-08-08 20:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:33

Nee, het maakt mij ook niet uit dat de eigenaren op Bokt zitten, maar ik dacht dat ze misschien via bokt beter te bereiken zouden zijn...
Die HB Turijn hoofdstellen zijn een enorme rage (geweest??) en daarover las ik regelmatig dat er nieuwe partijen besteld moest worden maar dat de leverancier er zo lang over deed...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:34

Tsja, ik denk inderdaad dat ik de hoop maar opgeef... Stuur ze na het weekend (morgen naar Lowland met de paarden) toch maar een mail.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:38

Liezel1 schreef:
Nee, het maakt mij ook niet uit dat de eigenaren op Bokt zitten, maar ik dacht dat ze misschien via bokt beter te bereiken zouden zijn...
Die HB Turijn hoofdstellen zijn een enorme rage (geweest??) en daarover las ik regelmatig dat er nieuwe partijen besteld moest worden maar dat de leverancier er zo lang over deed...

Die had ik niet besteld. Maar als dat wel zo was, dan is het toch wel zo netjes om je aan de belofte te houden en je klanten te mailen/op de hoogte te houden en de producten die WEL leverbaar zijn gewoon te versturen?
Ik neem aan, dat als ik 1 wormenspuit bestel, ze wel kan/kunnen bedenken dat ik die vrij recent nodig heb en niet als kerstcadeau aan mijn paard wil geven Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:41

Ik heb ook wat bij de paardenconcurrent besteld en er lang op moeten wachten en een gedeelte van mijn bestelling nog. Helaas ligt dit voor het grootste gedeelte aan de leveranciers die echt oer traag zijn.

Tot nu toe ben ik wel tevreden en vind Petra altijd vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:47

hem raar dat het zo verschrikkelijk lang duurt. heb er tot nu toe nog niet veel slechts over gehoort en eigenlijk wouw ik daar ook wat gaan bestellen maar denk dat ik dat nu maar ergends anders doe

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:54

Ik heb er ook geen goede ervaringen mee qua levertijd, na 4 weken had ik nog het bestelde niet binnen.
Later bleek dat het bestelde weer het verkeerde was, en het andere weer een andere kleur
De mailtjes waren wel vriendelijk en korrekt, en ik heb ook netjes mijn geld terug gehad toen ik daar om vroeg.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:58

had er nog nooit over gehoord om eerlijk te zijn Bloos
maar ik lees graag ervaringen van anderen dus weer een shop waar ik dus niks ga bestellen Knipoog

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:12

Ook al is een andere leverancier traag of laat met uitleveren, je kunt je klanten toch op de hoogte houden?
daarmee voorkom je gezeur en dit soort ellende.
Jammer voor je, maar je hebt je geld terug gehad en weer een les geleerd.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:42

Koop gewoon je spullen in de winkel, dan heb je dit gezeur ook niet en kun je zien wat je koopt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 05:15

Beste Bokkers,

Enige toelichting lijkt mij hier wel op zijn plaats. Ik zal er geen langdradig verhaal van maken.

De beginpost klopt grotendeels, hoewel het verhaal in mijn ogen ERG wordt aangedikt.
Feit: TS heeft haar geld retour gekregen, dus van oplichting is NIMMER sprake Lachen

Paardenconcurrent.nl is een uit de kluiten gegroeid hobbymatig bedrijf, dat ik naast mijn fulltime baan run. Ik heb dus simpelweg geen tijd (meer) om super snelle service te verlenen. Dat staat ook netjes aangegeven onder het kopje 'Levertijden' op de website waar een INDICATIE (het kan soms korter, maar soms ook langer duren) staat geschetst. Ik probeer klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden, maar soms schiet het er helaas bij in om dit tijdig te doen. Enfin, elk huisje zijn kruisje.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:57

Fijn dat je zelf even hebt gereageerd Petra, ik ben super blij met mijn zadel en heb de levertijd (die ik van te voren wel wist!) maar voor lief genomen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:13

Schimmelig schreef:
Beste Bokkers,

Enige toelichting lijkt mij hier wel op zijn plaats. Ik zal er geen langdradig verhaal van maken.

De beginpost klopt grotendeels, hoewel het verhaal in mijn ogen ERG wordt aangedikt.
Feit: TS heeft haar geld retour gekregen, dus van oplichting is NIMMER sprake Lachen

Paardenconcurrent.nl is een uit de kluiten gegroeid hobbymatig bedrijf, dat ik naast mijn fulltime baan run. Ik heb dus simpelweg geen tijd (meer) om super snelle service te verlenen. Dat staat ook netjes aangegeven onder het kopje 'Levertijden' op de website waar een INDICATIE (het kan soms korter, maar soms ook langer duren) staat geschetst. Ik probeer klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden, maar soms schiet het er helaas bij in om dit tijdig te doen. Enfin, elk huisje zijn kruisje.

Misschien het bedrijf inkrimpen en anders andere oplossingen zoeken
dit is namelijk niet bepaald service gericht

wat mij ook te binnen schiet is dat jij de volwaardige verdediger was van een ander soortgelijk bedrijfje die ook al flink in de fout ging hier op bokt
en zelf heb je blijkbaar gezien hier de klachten ook dezelfde probs

misschien destijds toch jullie verkeerde instelling geweest? (want half bokt had het fout behalve jullie 2 )

de beste reclame is mond op mond reclame.....ik denk dat jullie op deze manieren geen goede zetten maken op bokt en de paardenwereld
als je je hobby tot een succes wil maken zal je er toch echt meer moeite en tijd in moeten steken

ik weet iig waar ik NIET bestel

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 12:10

@ Schimmelig:
Beschuldig ik jou oplichting of heb ik dat woord zelfs maar gebruikt? Nee! Ik had ook meteen erbij gezet dat ik mijn geld terug heb!!!!
Ik noem gewoon alle feiten, kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te lezen, maar in dit topic en via PM weet ik dat ik niet de enige ben.
Kan jij wel zeggen dat het is aangedikt, maar dat is gewoon niet zo, alleen wat ingekort. Misschien wil/kun je even reageren op de reactie van Naadje24?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:26

Uthrick schreef:
@ Schimmelig:
Beschuldig ik jou oplichting of heb ik dat woord zelfs maar gebruikt? Nee! Ik had ook meteen erbij gezet dat ik mijn geld terug heb!!!!
Ik noem gewoon alle feiten, kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te lezen, maar in dit topic en via PM weet ik dat ik niet de enige ben.
Kan jij wel zeggen dat het is aangedikt, maar dat is gewoon niet zo, alleen wat ingekort. Misschien wil/kun je even reageren op de reactie van Naadje24?

In de volgende zin word ik wel degelijk beticht van oplichting (zie quote)
Citaat:
Ik heb ernstig het vermoeden dat als ik niet had gemaild, ik nog véééél langer op mijn geld had kunnen wachten of er zelfs naar had kunnen fluiten

Correct me if I'm wrong Verward Ik wil dat zo snel mogelijk uit de wereld helpen, want dat is iets wat ik nooit zal doen. Misschien vinden bepaalde acties later plaats, of anders dan jij ze graag ziet gebeuren, maar niet iedereen hanteert dezelfde handelswijze. Dat wil niet zeggen dat andere handelswijzen per definitie fout zijn.

Op de reactie van Naadje wil ik best even ingaan, gezien er in mijn ogen het e.e.a. verdraaid wordt. Er is GEEN sprake van een vergelijkbaar probleem. In dit geval is het pakket nog niet verzonden, in het andere geval is het pakket verzonden, niet bij de klant aangekomen en niet vergoed. Een compleet ander scenario dus.

Enfin, ik kom handen en tijd te kort, dus hier wil ik het graag bij laten. Het probleem is reeds opgelost, dus 'natrappen' lijkt mij niet nodig. Als er verder nog commentaar is, of als er vragen zijn hoor ik dat graag per e-mail.

Doei!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:06

Schimmelig schreef:
Op de reactie van Naadje wil ik best even ingaan, gezien er in mijn ogen het e.e.a. verdraaid wordt. Er is GEEN sprake van een vergelijkbaar probleem. In dit geval is het pakket nog niet verzonden, in het andere geval is het pakket verzonden, niet bij de klant aangekomen en niet vergoed. Een compleet ander scenario dus.

Er word niks verdraaid hier en ik zie ook niet waar je dat ziet en vandaan haalt Verward

jij zegt dat er geen sprake is van een vergelijkbaar probleem....

*ik zie 2 NIET klantservice gerichte online ruitersportzaken (die elkaar overigens ook kennen,misschien niet prive maar wel degelijk van bokt)
*beide hebben een bokker die beklag doet met een topic op bokt
*beide gevallen word er ontkent dat ze fout zitten en proberen er met boe's en bah's zich eruit te praten...

ik zie dus wel degelijk overeenkomsten Vork

afijn de TS heeft gelukkig haar geld terug en weet nu waar ze aan toe is
Iig weer een leerzame ervaring voor de oplettende bokker Knipoog