Bij de vorige eigenaresse thuis hebben we haar een paar x uitgeprobeerd, hartstikke braaf dus mee naar huis.
Toen we samen in de bak waren (ik op het oude paard en zij op het nieuwe paard) begonnen de problemen. Het nieuwe paard begon met steigeren en hield nooit meer op. Ik ben er opgestapt en ze deed nog steeds hetzelfde.
Het steigeren begon langzaamaan minder te worden gelukkig, we reden ook buitenritjes (altijd met iemand er bij of achter een andere pony aan) totdat ik een x besloot om buiten te gaan uitstappen. Het nieuwe paard, Kirkay heet ze, vloog weg, bokte, steigerde en draaide om naar huis om daar in racetempo heen te galopperen. Ik ben er oplaatst afgestapt, maar toen ik op de grond stond en haar mee wilde nemen steigerde ze en sloeg met de voorbenen op mijn borst waardoor ik het heel benauwd kreeg. Dat heeft de grootste deuk in mijn vertrouwen gegeven.
Ik deed het rustig aan met rijden, de eigenaresse reed er ook op en reed wedstrijden. Een keer op wedstrijd vergaten we de proppen uit de hoefijzers te halen, ze stond al op de trailer (ze is super moeilijk te laden) dus ik draaide ze er op de trailer uit, na een paar schoppen te hebben gekregen begon mijn pols pijn te doen en de volgende dag in het ziekenhuis bleek die zwaargekneusd.
Weer een deuk in het vertrouwen dus.
Toen heb ik nog twee x op Kirkay gereden in een aantal maanden tijd en nu ben ik bezig met vooral veel vrijheidsdressuur en soort van grondwerk. De eigenaresse is op vakantie en ik pas op haar huis die dichtbij de paarden is. Ook heeft Kirkay last van Einschuss(olifantenpoot) die goed behandeld moet worden dus ik ben meestal 's ochtends, 's middags en 's avonds met haar bezig.
Daarnaast heb ik een friese merrie beleerd die altijd samen met Kirkay staat.
Vandaag (haar been is behoorlijk opgeknapt) heb ik eerst met beide paarden vrijheidsdressuur gedaan en wat grondwerk en toen ben ik 5 minuutjes op Kirkay gaan rijden, vooral stappen en 1 rondje draf. het ging supergoed! Ze was heel braaf en rustig en deed alles wat ik vroeg.
Pytsje en kirkay

Tussen Pytsje haar voeten zitten

Kirkay slikt mijn benen even schoon

Hier vraag ik Kirkay om een buiging die overigens heel goed ging

Achteruit tussen de balkjes, dan een slagje draaien en achteruit door de andere balkjes, ze toont eventjes verzet ik deed teveel met de handen, maar dit ging ook weer heel goed! (doe dit ook veel aan de hand)

Lekker stappen

Lekker afspoelen

Pytsje heeft dorst

Na het douchen lekker rollen in de bak

Ik laat de paarden me vooral veel volgen en op mijn commando achteruit gaan en draaien.
Ook doen we de buiging, voetje geven en vandaag hebben ze allebei een groot stuk zeil op de rug gehad (stoere paarden he
) en ze zijn er overheen gelopen.