S' ochtends kreeg canta koliek en toen heb ik de dierenarts gebeld, die is gekomen en na een tijd stappen en een aantal injecties ging het wel weer. Ik moest toen naar mijn werk toe.
S' middags werd ik weer gebeld door mijn dierenarts de koliek was heel hevig teruggekomen en canta moest zo snel mogelijk naar Utrecht toe(door de gassen in canta's darmen was hij ondertussen twee keer zo dik geworden, hij leek net een hoog zwangere merrie).
Gelukkig heeft de bazin van mijn stal een vrachtwagen en daarin hebben ze hem toen heel strak vastgezet omdat hij alleen nog maar wilde rollen. Toen we in utrecht aankwamen is Canta onderzocht en kwam het besluit om hem te opereren, en omdat de pijn teveel was voor hem moest de beslissing snel worden gemaakt. We hebben toen besloten om hem te laten opereren (de artsen wisten niet precies wat ze aan zouden treffen een gedraaide darm, een darm die ergens achter vast zit, voedsel wat in de loop der jaren is vastgeklonterd tot een grote steenachtige massa, een stuk darm wat was afgestorven,gassen).
Tijdens de operatie (waar ik overigens bij mocht zijn, ik wilde meteen weten als er iets mis zou zijn) was er een kans dat het niet goed af zou lopen van 50/50, de duur van de operatie hadden ze geschat op twee en een half uur maar tot mijn grote verbazing maakten ze hem na een dik uur alweer dicht, ik dacht dit is goed of slecht nieuws maar toen ik zag hoe netjes ze de hechtingen maakten kreeg ik wel weer een positief gevoel.
En dat bleek later juist te zijn want buiten om dat hij extreem veel gas in zijn darmen had, had hij inprincipe niks

Hij staat nu in Utrecht op de IC en heeft nu nog 25% kans dat er iets misgaat, straks ga ik op ziekenbezoek en hoop dat de arts goed nieuws heeft.
Je maakt wat mee met zo'n beest, hij heeft me gisteren even goed laten schrikken.