Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 14:51

Hey, leek me wel interesant om te weten wat jullie of grappigste ergste val is.
Mijn ergste: Paard stijgerde en viel boven op me. AUW Verdrietig Verder alleen gekneusde ribben aan over gehouden. Viel weer meeeee.
Mijn grappigste: Paard weigerde voor de hindernis en ging even liggen Clown . Toen schoof ik perongeluk door naar zijn nek en zat op zijn oren. Vond het paard niet leuk dus ging met zijn hoofd schudden. Vloog ik zo over de hindernis van het paard af! Clown Iedereen die het zag schoot in de lach natuurlijk...

annejetje

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:55

de pony bokte en toen hing ik aan z'n hals. liet ik hem stoppen zet ik m'n ene voet op de grond, was ik niet lenig genoeg voor m'n andere!!!

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:59

Haha dat was denk ik nog wel toen ik best hard aan het galoperen was in de berm op mn vz shet en toen in een keer het zadel onder zn buik hing:p mn vz shet ook wel dipsy genoemd:p Ging dus helemaal op de weg verde rennen ( Er rijden daar nooit auto's onbewoonde weg:P) En ik hing daar nog steeds :p en toen ging die stappen en ik zette 1 hand op de grond en begon zo mee te steppen:p en hij liep daar heel rusitg door of er niks gebeurde:p En ik liet me zelf heel rusitg er vanaf vallen:p

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:03

thaha lizzy klinkt grappig (':
mijn ergste val? dat ik viel en ik bleef haperen met me voet en ondersteboven bleef hangen Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:05

mijn ergste val is gewist uit mijn geheugen was met wakker worden in het ziekenhuis Clown

mijn grappigste ik vroeg of iemand me even zonder zadel op een pony kon helpen en ze gooide me er per ongeluk over ik lag echt met mijn gezicht in het zand Huilen van het lachen Huilen van het lachen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:11

Grappigste val:
Ik ken tegenwoordig op mijn pony komen(zonder zadel) zonder het hek te gebruiken, neem een aanloopje en spring via de zijkant erop. Maar meneer deed een stap naar mij toe i.p.v af wat hij normaal gesproken deed. Vloog er zo overheen en lande vol op me gezicht in het zand. Bloos De mensen die op de varanda zaten lagen op de grond van het lachen. Clown

Ergste val:
Ging voor het eerst springen met mijn fjord. Had alleen mijn beugels niet kort genoeg gemaakt. Tijdens de sprong verloor ik ze dus. Net voor de A maakt hij een draai waardoor ik er vanaf viel en onder het hek door schoof, aleen mijn linkerarm ging wel over de eerste balk van het hek een. Heb nu zekker na een jaar nog steed een raare plek die waarschijnlijk niet meer weg zou gaan. Verdrietig

Edit: typo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:14

Mijn grappigste: op een shetlander zitten die een lekker plukje gras zag en daar naar toe liep. Probleem was: pony kon wel onder de laaghangende tak door en ik gleed over zn kont naar beneden en lag achterover in het zand. Lag helemaal in een deuk. *LOL*

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:18

Ergste val:
Mijn paard struikelde tijdens het galopperen en viel, en ik lag er onder, klem tussen de bakrand en mijn paard. Ik heb nog veel geluk gehad dat hij tijdens het opstaan niet op me is gaan staan, maar ik moest toch met de ambulance afgevoerd worden. Ik vind het nog steeds doodeng als mijn paard struikelt.

Grappigste val:
Ik ging een 3,5-jarige rijden die door de eigenaresse 'goed' gelongeerd was. Beest bleek nog topfris toen ik opstapte want hij begon meteen aan een rodeo, over de diagonaal van de 20x60 bak. Ik zat de hele diagonaal uit, maar aan het einde maakte hij ineens een scherpe bocht en -je voelt hem al aankomen- ik vloog in mijn eentje rechtdoor. Maar daar stonden de cavaletti waarop een paar mensen zaten die kwamen kijken en ik vloog er echt middenin! Ook goeiemorgen haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:19

De ergste was met een paard omslaan, enkelbanden gescheurd. 8 weken revalideren, waarvan 3 weken rolstoel en 5 op krukken. Toen ik er na zes weken weer opstapte (te vroeg ja Bloos ) werd ik met mijn onderrug tegen de bakwand gegooid en kon ik met een zwaar gekneusde rug weer zes weken revalideren Gestoord

De grappigste was toen ik op een stal waar erg slecht gereden werd even mooie sier wou maken, paard in setje gehesen, mezelf in nette kleren en rijden maar! Bij het opstappen bokte hij en smeet me er aan de andere kant af en ging toen twintig minuten in uitgestrekte draf door de bak Koe Niks zo goed om niet arrogant te worden als een paard met gevoel voor humor Vork

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:20

mijn ergste weet ik niet meer, werd pas in het ziekenhuis wakker...met hersenschudding en een paar gebroken ribben

de grappigste was met zadelmak maken; paard begint te stuiteren en ik vloog precies tussen beide planken van de buitenbak door pardoes in de mestvaalt.....(ik had niks trouwens, best zacht zo'n berg stront...)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:20

Haha die van lizzy is eng. Ook een keer gehad. In galop. Met voltige viel ik met de singel en het dekje om. Toen werd het paard gewoon gestopt en werd ik er weer opgedraait Clown . Niet gevallen dus Tong uitsteken .

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:25

Hoeveel grappige wil je hebben?
in de sloot gegleden
paard liet me voor gaan bij een hindernis en ik stond op m'n kop aan de andere kant
in de braamstruiken vallen

Ergste,van het paard af vallen,over'n auto heen en toen op de grond geflikkerd.
Reslutaat naar het ziekenhuis en'n jr revalideren ongeveer (zat na 6wk weer op paard,wat eigenlijks niet mocht maar was wel superfijn) Haha!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:31

Grappigste: Die was dinsdag nog, tijdens een springparcourtje. Ik dacht: We gaan springen! Maar mijn pony dacht, dus niet! Ze stopte, ik belandde voor het zadel, zij deed haar nek naar beneden, ik gleed zachtjes naar beneden, maar op het laatste moment kreeg ik me nog net in het zadel Clown tis ook gefilmd, het zag er erg grappig uit! En nog één: Ik ging zonder zadel op een pony, ik spring met mijn bovenlichaam op de pony die pony gaat lopen, ik verlies mn evenwicht en val er zo overheen Clown

Ergste val: Dat er een paard over me heen is gelopen.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:32

Grappigste, ik had m'n paard gereden en toen ik klaar was mocht ze aan het lange teugeltje draven, ik wil haar belonen met een aai over haar hals. Dus ik ga staan in mijn beugels en leun voorover, op dat moment schrikt ze en schiet naar rechts. En ik lag er dus links naast. Prettige bijkomstigheid;ik had al weken last van mijn nek. Ik landde nauurlijk precies op m'n nek, resultaat, ik had nergens meer last van.

En de ergste, ik twijfel tussen een van waarbij ik in een stroomdraad landde en mijn hals helemaal open lag. Het leek net of ik mezelf had proberen op te hangen. Een val waarna ik een week in de ziektewet moest vanwege knieblessure. Of een waarna ik weken last heb gehad van m'n rug en na foto's vanalles aan het licht kwam en het eindigde in een riskante operatie.... Die overgens niets met de val te maken had.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:40

paard lanceerde mij met een bocht naar rechts de zee in en kwam daarna zelf meezwemmen hihi tsja ditty is toch een zee-paard

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:44

mijn grappige (maar ook wel erge) val: ik reed toen nog maar kort en ik zat op de pony "speedy" (lekker toepasselijk Clown ) Ik zat in een vlotte gallop, en ik zit daar als 7 jarige met een big smile te genieten en ineens staat die pony, bam, stil, en ik met een salto er voorover af Huilen een week lang nekpijn gehad, maar achteraf kan ik er wel om lachen Tong uitsteken

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:45

Zo zie je maar weer. Paarden zijn onvoorspelbare dieren. Bedankt allemaal! Lig hier in een deuk. Clown Tong uitsteken

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:11

we speelden stoelendans dus we moesten ronddraven en als de muziek stopte om ter snelst naar een stoel, afstappen van de pony en gaan zitten.
Ik dus in volle galop op een stoel af stormen, eraf springen, maar helaas vergeten de pony te stoppen....
resultaat: de stoel omver, ik onder het zand en een pony die even niet meer wist wat de bedoeling was

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:11

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:15

grappigste ? eehm ik denk dat me verzorgshet toen onder de bakrand door rende en ik dus aan de bakrand bleef hangen (wel pijnlijk trouwens)

ergste? vorig jaar me ribben gekneusd als je vakantie hebt omdat een vriendin het zo leuk vond je te zien vallen en dus teugels los maakt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:19

een kruisje dat langst de kanten op30 cm stond. Ja Bonte pakte hem niet zo goed en stuikerlde ,als gevolg de hele sprong op de grond. Pony ervandoor . Veronique ( ik dus ) hing er onder ... en dan de tijd die je hebt om te bedenken hoe je gaat vallen .
Valt jullie dat ook zo op ?

Eerste keer dat ik viel , gewoon rustig aan het stappen , raced er iemand naast Bonte en raakt die met de staart .
Een lichte tik veroorzaakte een lichte bok , en als gevolg een lichte val . De eerste keer dat ik dierf zonder zadel rijden . Wat een success

En al heel erg vaak aan de ene kant er op en langst de andere er weer af ...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:21

Grappigste val: Ik zat gewoon even zonder zadel en zonder hoofdstel op mn poonie, geef dat beest een knuffel om zn nek gaat hij met zn hoofd naar beneden.
Dus viel ik er een beetje raar vanaf

Ergste val: Pfoej.... eigenlijk is het allemaal goed afgelopen Nagelbijten / Gniffelen Ik kan me naast bovenstaande eigenlijk ook geen val herinneren, niet dat ik nooit val, maar ze zijn denk gewoon niet indrukwekkend genoeg *LOL*

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:23

Trouwens mijn grappigste val (nouja voor de kijkers dan Huilen van het lachen )
We waren aan het zwemmen met de paarden dus ik stap op Jazz, ze rent naar beneden bokkend en steigerend, naar het water.
Dus ik bleef helemaal niet goed zitten en heb me maar omhoog geduwt net als bij een bok over haar nek Nagelbijten / Gniffelen
In het water, helemaal koppie onder en zij loopt bijna helemaal droog weer weg. En kijkt me echt zo aan van; Nors opkijken

Ergste, tot nu toe gelukkig niet gehad.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:26

ergste: met pony over de kop geslagen en pony wou niet meer opstaan. uiteindelij had ze een schouderblessure eraan overgehouden en ik een wat beurs lichaam

grappigste
tja kan er maar 1 bedenken.
1ste keer dat ik van mn paard viel. had gereden en zat achterstevoren op het zadel en lang dan zo te slapen op zn kont. na 5 min kwam ie erachter schrok en raakte in paniek was net zon rodeo. ik rechtop teugels zoeken maar kon ze niet vinden zaten ergens tussen zn manen. dus toen maar besloten te springen. ik spring beland recht op de omheining(ijzeren palen) en paard is meteen rustig en komt heel liev en onschudldig kijken kon gewoon niet boos zijn. behalve die hele week met een beurse voorkant rondgelopen alles dee zeer. maar was mn eigen schuld en was niemand bij

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:28

Mijn grappigste : Ik was in volle galop met een pony en ik was naar de linkerkant aan het sturen. Maar die pony wou dus duidelijk naar rechts. Hij draait dus de andere kant op en ik zat er op men knieen aan de linkerkant naast. Lachen natuurlijk LachenHad de pony nog gewoon vast ben terug opgestapt en heb gewoon doorgereden. Een tijdje daarvoor zat ik zonder zadel op een zeer brave pony ik had men teugels niet bepaald goed vast en die pony wou ff leuk doen dus draaide zich om en galoppeerde weg ik heb (weet nu niet meer hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen) met benen rond zen nek geslagen en ben der langs rechts afgestapt. Was ook wel lachen

Ergste: ben er eigenlijk nog nooit zo spectaculair afgevallen maar de ergste was toen ik tegen de houten kant van de bak vloog Gevolg: hersenschudding en een gebroken pols