Weekend: Cerise heeft verzorgster!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Weekend: Cerise heeft verzorgster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 09:12

Ja ja, echt waar.
Ik heb voor Cerise een lieve verzorgster gevonden.

Ze heet Malissa, is het dochtertje van de nicht van Peter.
Ze is 10 jaar en rijdt nog niet zo lang, kan nog niet zo goed galopperen enzo, maar het begint te komen! Lachen

Ze is 1.70 m lang of zo, heel lang voor haar leeftijd, en met nog weinig rij-ervaring en het feit dat ze zo lang is, is het ontzettend moeilijk om dan al een verzorgpony te vinden.
Dus mocht ze Cerise verzorgen!

Ik kan met mijn chemokuren best wat lichamelijke hulp gebruiken toch?
Malissa gaat voortaan elke zaterdag met mij naar Cerise, en we worden gebracht en gehaald door haar moeder, wat voor mij ook handig is want ik mag geen auto rijden en ben daardoor nogal afhankelijk van anderen. Haha!

Ze helpt me heel goed met uit de wei halen, poetsen, eventueel ook een ander paard poetsen die toevallig behoefte heeft aan aandacht. Dat wordt eerst gevraagd aan de stalhoudster of eigenaresse natuurlijk. Knipoog
Verder helpt ze de stalhoudster soms met vegen, paarden in/uit de wei zetten, sjouwen van longeerspullen richting bak als iemand gaat longeren...
Kortom iedereen is daar heel blij met haar! Lachen

Ze mag nog niet zoveel dingen alleen doen, vanwege de korte ervaring die ze heeft, maar zaterdag was Cerise moe en toen ik ging uitstappen na het rijden ben ik eraf gegaan, zweetdeken erop en...
Toen mocht ze even op Cerise stappen. Party!!

Nou dat was feest!
Niet alleen voor Malissa, die het heel goed deed.
Ik kon Cerise gewoon los laten (bleef wel in de bak zelf lopen) terwijl Malissa haar rond stuurde.

De 'deur' van de bak stond open en Cerise wilde daar telkens naar stal, maar Malissa kon haar overtuigen dat dat niet mocht! }>
Verder liep Cerise heel rustig want die vond het allang best:
Dorine op haar rug zonder zweetdeken: dat betekent werken... Tong uitsteken
Een ander op haar rug in stap mét zweetdeken nadat het vrouwtje is afgestapt... dat betekent meestal dat ze niet meer hoeft te werken en al gauw naar stal mag en wat lekkers krijgt! Vork

Het was afgelopen zaterdag de tweede keer dat Malissa mee ging en ze leert elke keer weer wat bij, echt een intelligente meid hoor!
Tien jaar pas, maar ze weet precies: als ze iets doet dat eigenlijk niet mag, mag ze voortaan niet meer mee. Dus ze doet heel erg haar best.

Daarom heb ik haar zaterdag een telefoonboekje (voor namen in te zetten met tel.nr. enz.) met paardenafbeelding erop gegeven, en nog wat paardenpostpapier dat ik over had. Cadeautje hihi. Knipoog

Ze heeft elke vrijdag les op een manege in de buurt, en ik ga binnenkort eens kijken hoe ze het daar doet.
Cerise is ook erg blij met Malissa, want ze wordt door Malissa heel erg geknuffeld en krijgt toch wel iets vaker een snoepje of wat lekkers dan wanneer vrouwtje alleen komt... *LOL*

Ikzelf ben heel blij dat ik hulp heb.
Ben nog erg gauw moe en als ik al bekaf ben nog voordat ik in 't zadel zit... nou das niet zo handig denk ik. Haha!
En Malissa doet zo erg veel ervaring op met haar eerste verzorgpaard! Pling


Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:31

Fijn zo een hulp. Geeft je toch iets meer rust. Sterkte de komende tijd en veel pelzier met allebei.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:34

hey wat leuk, zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Het is voor jou iets minder vermoeiend en Melissa
vindt het helemaal geweldig haar eerste echte
verzorgpaard

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:35

Heey Dorine, wat leuk! Haha!

Het klinkt echt als liefde op het eerste gezicht voor die twee.. Bij Cerise misschien wat meer omdat ze lekkers krijgt, maar toch, haha Haha!

Fijn dat je hulp hebt hoor! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:11

Lekker zeg. Zo'n hulp! geniet er maar van!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 16:25

Wat heerlijk voor jullie Dorine! Een goede hulp is goud waard, hoe jong ze ook is.
Met wat aanwijzingen van jouw kant zal Malissa zeker snel meer ervaring opdoen.
Veel plezier nu met z'n drietjes.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:13

Wat ontzettend fijn voor je en voor Cerise. Lekker hoor. En ideaal voor jullie allemaal.

Ook erg leuk voor Malissa, zo leert ze vast en zeker heel veel bij. Super!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, dierenfan, Natascha en 28 bezoekers