* Ze geven de paarden maar 2 keer per dag drinken, met z'n allen uit dezelfde drinkbak, want anders plassen ze te veel en wordt de stal zo snel vies.
* Ze geven de paarden zo weinig ruwvoer als mogelijk want anders kost het teveel en is de stal te snel smerig omdat ze dan meer poepen.
* Ze geven stro om te eten en om op te liggen want hooi is alleen voor veulens en drachtige merries.
* Ze geven de paarden 1x per dag bijna 3 of 4 kilo krachtvoer want dat scheelt toch zoveel tijd.
* Ze maken de stallen lekker klein zodat het paard niet kan rollen en daardoor ook niet klem kan komen te liggen.
* Ze vormen bij het beslaan de hoef naar de vorm van het ijzer, waarom zou je moeilijk doen?
* Ze laten een veulen vanaf het moment dat hij van zijn moeder is tot aan zijn 3e jaar in een stal staan en kijken er verder niet naar om want dan kan hij ook geen slechte dingen aanleren.
* Een dikke laag stro op de vloer is niet nodig want dan duurt het uitmesten zo lang, als er haast nix in ligt is alles vies en dan kun je alles weggooien zonder uit te sorteren.
* Wormenkuur geef je op de lege maag want dan werkt het beter. (Is dat echt zo of hoort die niet in dit rijtje thuis?
* Als je paard dun en ingevallen is rijdt je hem gewoon een maand niet, dan issie zo weer dik!
Ik had er nog meer maar die zet ik er later wel bij. Zoals het hier staat gaat het er serieus aan toe waar ik sta met mijn paard. Ik probeer zelf zo goed mogelijk al deze tekortkomingen op te lossen maar geef mij maar lekker Holland! Sommige dingen kan ik echt ZO KWAAD om worden...

Dus voor de mensen die vroegen waarom ik niet liever hier blijf, dit zijn alvast een paar redenen!