ze begonnen eerst met de jonge paarden.
jeroen dubbeldam had een 6-jarige bij zich, dermott lennon een 7-jarige en jurgen stenfert had een 8-jarige bij zich. roelof bril gaf in de deze ronde comentaar en regelde het een beetje. toen werden ze allemaal voorgesteld en bij het klappen schrok het paard van jeroen zo erg dat die er gelijk naast lag

bij de jonge paarden zag ik dat ze eigenlijk niks teveel deden gewoon simpel balkjes galopperen en daarbij verruimen en verkorten zodat het paard meer op je ging letten. ook kwam er te pas hoe je ze van te voren lekker los kon werken.
toen was er een half uurtje pauze en kwamen de grote( oudere) paarden.
hier zag je duidelijk verschil mee het paard van jeroen vond tevens alweer het publiek een beetje spannend maar je zag dat ze duidelijk wat fijner te rijden zijn en al meer hadden gezien. nu kwam roelof zelf ook te paard binnen en legde ze uit dat hoe ze een paard op internationaal niveua trainen. eigenlijk niet echt veel verschil. paard goed aan been krijgen lekker los en ontspannen door het lijf aan twee teugels en goed aan het binnenbeen rondrijden.
daarna gingen ze alle 4 een parcours springen geloof dat het parcours ongeveer op 1.40 stond.
dat laatste was degelijk het mooiste. die lui kunnen wenden echt niet normaal. zo mooi onder controle maar die wendingen red ik van me lang zijn leve dus niet....
het was een zeer leerzaam en leuk avondje waarin ik zeer veel gelachen heb om roelof. het is toch ook best een komiek...