Op vrijdag kan ik niet naar Tiko, en verzorgt een vriendin Tiko voor mij. HEt is een schat van een meid, ze zorgt goed voor Tiko, wil me altijd helpen als ik een keer niet kan. Ze is tiko gaan verzorgen toen hij kreupel was, heeft uren met hem gewandeld gepoets alles! Mesten, poetsen en wandelen, was alles wat ze in het b egin deed. Ze heeft nooit geklaagd, alles gedaan. Ook al had ze niet gigantisch veel ervraing, ze deed haar best, zei eerlijk als er iets fout was gegaan, heel fijn! Maar afgelopen vrijdag...
Toen ik thuis kwam van mij werk hoorde ik het verhaal van mij zus. Ze was met dit weer *koud, en dus was ie heelf fris*, gaan wandelen, met alleen een halster! Normaal doet ze het gewoon met hoofstel, maar nu

Zelf neem ik niet het risico te gaan wandelen met halster, en ik had het van haar ook niet verwacht, want Tiko weet al te goed dat we hem niet altijd kunne houden met halster.....helaas! Hij is tijden het wandelen meerdere malen gaan steigeren, heeft haar geraakt, en heeft zich losgerukt. Hij is alleen door het drukke verkeer naar huis gerend, alleen over het spekgladde erf gegalopeerd (er was een weggetje waar je voorzictig overheen kon). Hij is door het het van het weiland gerend, en mijn verzorgster kreeg hem niet te pakken. Zijn halster kapot, en hij behoorlijk over de rooie....
Gelukkig is er niks ernsigs gebeurd, maar ik ben zo gigantisch geschrokken! Mede hierom, en omdat Tiek over het geheel wat dominant is, vooral tegenover haar, is ze ermee gestopt, sinds toen. Aan de ene kant neem ik het haar kwalijk, dat zijn paard heeft gerisceerd door met halster te gaan wandelen, terwijl ze weet hoe hij is. Aan de andere kant....misschien b en ik niet duidelijk genoeg geweest, misschien heb ik haar overschat.....Ik weet wel alvast iets wat ik tegen de evt. volgende verzorger duidelijk gazeggen