Waar is jou paard/pony bang voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Waar is jou paard/pony bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:16

Hallo
Mijn pony is echt voor allerlei kleine dingen bang. Waar ze echt bang voor is zijn vishengels:P Voor de grote dingen zoals vrachtwagens en tractors is ze nauwlijks bang voor.
Nu was ik benieuw waar jullie paarden/pony's bang voor zijn. Clown

Alicia2u

Re: Waar is jou paard/pony bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:27

Mijn paard is vooral bang voor dingen die recht voor hem gebeuren en bij zijn neus. Verder kijkt hij naar spiegelingen op stilstaande auto's en naar gaten (bv. in afvoerputjes in de stoeprand). Verder is hij redelijk dapper :p

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:21

Licht aan de situatie, waar we zijn, met wie we zijn(of alleen).
maar echt bang zijn ze; -als ze alleen zijn -onbekende trekker langs komt -opvliegende vogels..
verder verschillend Duivel

maritjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:24

Mijn paard is super bang voor dingen die zie niet kan verklaren, zoals een trampoline! Ze snapt gewoon niet waarom dat ding beweegt... En ze is bang voor putten op de weg.. als je bijvoorbeeld aaan het draven ben kan ze zomaar stil staan omdat ze een put ziet, verder is ze nergens bang voor!

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:28

Ik heb een hele stoere shetlander, hij is meestal nergens bang voor. Maar soms is hij in een klier bui en gaat hij overal van schrikken. Ook hebben we een welsh merrie die is lang zo stoer niet. Die vind de dingen als plastic dat op de grond ligt enz. erg eng en loopt er dan met een grote boog omheen. ook een trampoline is erg eng. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:29

Ik heb een merrie, dus we kunnen ergens 9 keer langs lopen en de 10e keer is het eng Zij zijn groot en ik is klein! Normaal is ze stoer en is ze er wel normaal langs te krijgen. Maar waar ze écht bang voor is dat zijn geitjes. We konden er in het begin niet normaal langs, nu gaat het steeds beter Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:31

Ze heeft zo van die momentjes dat ze van alles bang is, maar eiig schrikt ze van bijna niks.
Ze kijkt soms wel heel overdreven naar iets, maar ze zal er niet zomaar gek van gaan doen.
Keiharde motoren die voorbij komen kan ze wel van schrikken, maar die hoor je toch al van een afstand dus dan ben je al voorbereid Clown

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:31

Ik ken een pony die bang is voor plasic zakjes
Dus als je een snoepje wil geven uit een plastic zakje
Neemt hij hem echt niet aan
Echt heel grappig
Mijn paardje is 1x ergens bang van geweest
dat was van zo'n folie die op de voorruit van een auto ligt
zo'n zilverkleurige
Die was aan het wapperen door de wind...
Ow, en een BigBand die ineens om de hoek kwam, was ook geen succes (vooral die zware bas achtige trommels)
Verders is hij niet schrikkerig gelukkig Lachen

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:36

Ligt er een beetje aan. Op zich is mijn paard niet bang voor echt losstaande dingen, maar meer voor dingen die onverwacht gebeuren. Mensen die opeens de manege binnen komen lopen, vogels die opvliegen, auto's/fietsers/motors die hij niet hoort aankomen en beesten die ineens tevoorschijn komen (laatst schrok hij op een buitenrit van een pauw die in 1x zijn staart omhoog deed, hij had de pauw niet gezien...). Verder is hij eigenlijk heel erg braaf. Hij is alleen doodsbang voor "hutjes" en de zweep en soms is hij doodsbang voor mannen/jongens Clown . Zal hij wel eens een nare ervaring mee gehad hebben ofzo...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:39

Mijn fries is erg nuchter en nog niet bang geweest voor iets, tot gister.... ze wil niet meer door de doorgang naar de bak!!! Het schrikdraad tikt een beetje, ik ben bang, dat ze daar een tik van heeft gehad en daaardoor niet meer wil. Maar met geduld lossen we het probleem goed op.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:36

prff.. heb je even? Clown

Hij is bang van:
-alles wat achter in de bak ligt..
-grond dat op sommige plekken donkerder is
-water
-brievenbus
-harde wind
-dichte bosjes (dadelijk springt er iets uit!!:+)
-van die vliegen-wegjager dingen die in een weiland staan en rond draaien (alleen de heenweg naar het bos, terugweg loopt hij er zonder blikken of blozen langs)
-vrachtverkeer en tractoren
-(longeer)zweep
-Mensen die in de bak staan
-Mensen die tegen de bak aanstaan te leunen
-Hoefsmid
-Mannen
-Putten
-Vlaggen die in de wind hangen
-Zeil
-Hooi met van dat groene zeil er om heen

Tja, dat heb je met paarden die weinig in de hand zijn geweest.. Boos!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:40

Sproeiers en fonteinen.
Door de jaren heen gaat hij er wel redelijk langs, en zal er niet vandoor gaan omdat hij zo bang is, maar wel met opgezette neusgaten al snurkend en dansend passeert hij het.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:49

Sinds kort heb ik een nieuw, ultrastoer bijrijdpaardje dat ik tot nu toe maar 1 keer schrikkerig/bang heb meegemaakt: van de week reden we onder de (metalen) loopbrug van het treinstation door, op het metaal zitten van die pukkels en daar reed net een schoonmaker overheen met zo'n karretje Clown Het schijnt dat het paard ook bang is voor water dat geluid maakt, dus daar houd ik rekening mee, zo is er een bruggetje over een stukje water waar je 'm doortastend overheen moet rijden omdat hij er ooit geschrokken is. We rijden in de stad, daar heb je een paard voor nodig dat stevig in zijn schoenen staat Ja

perik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:54

Mijn pony is bang voor: Paraplu's, rare geluiden, wapperende dingen.... en nog wel meer..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:56

Dat verschilt echt per dag en minuut Clown
De ene dag kan iets prima zijn, volgende dag is het eng, of idd na 10x langslopen toch ineens eng.
Gaat om de meest idiote dingen ( zoals een "verkeerd" liggend takje in het bos, weet zelf maar eens welke Rolleyes ) of een kale zand plek in de ring.. Of bijvoorbeeld een extra hekje langs de dressuurring (was wit hekje over) Vre-se-lijk eng Nagelbijten / GniffelenEn eerder ook hoefijzers van paarden op de weg Rolleyes erg handig op concours Haha!
Tractoren, krijsende kinderen, blaffende honden, wapperende vlaggen en motoren die snoeihard langsrijden zijn natuurlijk volkomen normaal en dus totaal niet eng Haha!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:58

Helemaal nergens! *LOL*

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:00

Iemand op een ligfiets! Supereng.......
Vrachtwagens, die ineens een sissend geluid maken en tractors, ook héél eng, maar dat vinden meer paarden.

Nee, dan vorige week dat visserstentje waarin een paar jongens zaten. Dat was pas griezelig!

En ja, best wel te begrijpen: een jongen die met een opblaasboot op zijn hoofd voorbij kwam fietsen.
Daar spring je toch wel even voor weg, om dan van veilige afstand (achter mij!!) ernaar te gaan kijken. Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:03

Het pannenkoekenrestaurant Clown .

En verder voor koeien / mensen / auto's / andere dieren/dingen die achter bosjes verstopt staan, en voor grassprietjes die net iets anders staan dan de dag ervoor Ja . Dingen die opeens ergens staan die er de dag ervoor nog niet stonden etc.

Bruggetjes zijn ook heel eng.

Eigenlijk vooral voor niet-enge dingen Clown grote vrachtwagens/trekkers/etc zijn geen probleem Haha! .

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:05

Voor 't viaduct en crossmotors.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:08

mijn fjordje is bang voor putten in de stoep, verder is ze eigenlijk nergens bang voor. en mijn hanno is bang voor onverwachte dingen...zoals een konijn die uit de bosjes komt en dat soort dingen...maar grote vrachtwagens enzo vinden ze beide niet eng...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:13

Mijn paard vindt koeien vreselijk eng! Heel raar Clown ALs ze alleen is vindt ze sneller iets eng als dan we met meer zijn, maar koeien vindt ze altijd HEEL eng!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:17

Hmm.. mijn fjord is relaxt, die vind niks echt eng, hij loopt er gewoon bij langs zolang ik hem niet ga geruststellen, doe ik dit wel, dan denkt hij dat er wat is en gaat hij stilstaan.
Maar wat het meest is voorgekomen bij andere paardjes die ik ken zijn dingen die er eerst niet lagen zoals een plastic zakje en als ze er dan wel liggen dan schrikken ze ervan.

liesbeth93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:19

Ivito (pony wrop ik rij) is bijna voor niets bang.
Ik ben zelf nog wel eens snel "bang" en dat kan die heeeeel goed voelen.
daardoor springt hij weg omdat ik daar bang voor ben! als ik zelf rustig door rijd gebeurd er bijna niets Bloos

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:20

De mijne is bang voor containers, als je dr zin geeft dan gaat ze het liefst langs een andere weg, maar als je een beetje doorzet gaat ze er met veel geknor en gesnuif eindelijk langs;)

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:23

voor tractors en vrachtwagens? noway maar voor een man die aan het harken is in de berm? wat een griezel, gekke paarden Clown