longeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 18:00

ik heb honey vandaag voor het eerst in haar leven een beetje bij gezet aan de longeerlijn. Nu het volgende. Ik maak een soort slof zeg maar, tussen de voorbenen door, door het bit, aan de lingeersingel. Ze komt wel netjes aan de teugel zeg maar, maar ze gebruikt haar rug niet, en valt van achter iets uit elkaar. Way gaat er verkeerd?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 18:26

Nou nu ik de Lammert Haanstra clinic heb gehad zou ik je een goed antwoord moeten kunnen geven Lachen Ik denk dat jouw probleem het volgende is; ze buigt wel in maar het is natuurlijk even wennen en dus gaat ze op de voorhand lopen en vergeet als het ware even de achterhand te gebruiken.
Ik denk dat je eerst zou moeten proberen haar actiever te krijgen (meer actie betekent vaak dat ze vanzelf die achterbenen er beter onder brengen.) Actie is niet hollen, gewoon actiever (dmv overgangen enzo, meer voorwaarts)
Je zou haar ook over balkjes kunnen laten lopen die je op de volte neerlegt. Op zo'n manier moet ze die achterbenen daar erbij optillen en dit helpt meestal met door de rug komen en ze los krijgen.
Begin je ook met laag door de hals? Dat is ook goed voor de rug; ik longeer Iwaldo altijd eerst laag (onder het schoftpunt zeg maar, bijzet tussen voorbenen door bit en aan zijkant singel vastmaken) dan moet je ze ook actief houden want gaan ze snel te laag; met de neus op de grond. Daarna verstel ik de bijzet (maak m vast aan zijkant singel) zodat ie iets meer opgesteld loopt. Op zo'n manier werk je ze lekker los en vraag je daarna toch iets meer. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes van Laura