Zomaar een halfbroer van mijn paard in de bak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Zomaar een halfbroer van mijn paard in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 21:54

Gisteren had ik les. En die ging alles behalve lekker. De complete truckendoos kwam weer te voor schijn. Meneer had er duidelijk geen zin in }> En dat liet hij duidelijk merken ook.
Nu weet ik wel hij is nu met die vorst de wei niet in geweest en staat dus meer op stal, maar toch...

Aan het einde van de les was Laiser behoorlijk nat van het zich op lopen te pinnen. En ik niet minder, dus dat werd lang uitstappen met een zweetdeken en voor mij een dikke jas.


Terwijl ik aan het uitstappen was kwam er een man in de bak met zijn paard. (Omdat wij op stal een binnenbak hebben, komen er nu van stallen uit de buurt mensen de bak huren.) Hij is een bekend jurylid hier in de buurt, dus ik was wel eens benieuwd hoe hij nu zou rijden.
Ik moest toch nog een hele tijd uitstappen, want Laiser was behoorlijk nat. Nadat de man eventjes had gereden raakten we aan de praat, en kwam hij naast mij stappen. We hadden het over van alles en nog wat gehad, maar toen het over de paarden ging vroeg hij wat voor bloed Laiser had. Dus ik zei dat het een kleinzoon van Nimmerdor was, een zoon van Glendale. "Wat zei je?" vroeg de man. Dus ik herhaalde nogmaals de naam Glendale. "Nou dat is ook eens toevallig..." zei de man.
Wat bleek nu hij reed ook op een zoon van Glendale. Dus we hadden twee halfbroertjes Haha! Die man vertelde dat hij het heel bijzonder vond dat ik een Glendale had want hij had er buiten mij ooit één keer een andere zoon/dochter van Glendale gezien. Natuurlijk hebben we meteen gekeken of er overheen komsten in zaten. Zo op het oog hebben ze niet heel veel van elkaar weg, maar toen ik naderhand nog eventjes ging kijken en het paard eventjes vasthield terwijl hij een deken er op deed, zag ik dat de ogen en de omgeving van het oog hetzelfde was als bij Laiser. Verder loopt zijn paard op het moment in de Z, en wij nog lang niet Haha! . Maar hij heeft ook moeite met de zijgangen naar links, en het verruimen is ook bij zijn paard niet even makkelijk. En dat is precies hetzelfde als bij mijn paardje. En een niet geheel onbelangrijk detail, ook zijn paard is liever lui dan moe. Goh, waar ken ik dat toch van Schijnheilig
Verder vond hij dat Laiser mooi dressuurbloed heeft van moeders kant.
Nog een "toevalligheid" deze man moet bij mijn eerst volgende wedstrijd jureren, alleen niet op de dag dat ik moet rijden Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Mickey op 11-01-03 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:56

En hoe groot was dat half broertje?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 21:58

orri schreef:
En hoe groot was dat half broertje?


Hihi dat was ook een van de eerste dingen waar ik naar keek...

Maar volgens mij was hij ietsje kleiner dan Laisertje Haha! , Maar hij haalde de 1.70 volgens mij wel hoor Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:20

Leuk zeg zo'n ontmoeting met een famillielid. Wel heel toevallig.

Jammer dat hij jou niet moet jureren..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:32

Leuk is zoiets inderdaad! Ik ken een heleboel halfbroertjes en -zusjes van Jur (Purioso), en haar volle zus ook trouwens. Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:32

Das jammer, anders had je vast een eerste plaats Haha!

Wat toevallig zeg. Leuk is dat om "familie" te zien van je paard. Ik heb laatst een halfzus en half broer van netty leren kennen (met dank aan Karin Haha! )

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:01

Hihi, als je in m´n profiel kijkt, kan je het nichtje van Laiser zien!
Helania heeft ook Nimmerdor als opa Lachen ! Ze is alleen niet zo groot als jouw paard (net onder de 1.60 m).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:25

Leuk he! Dan is het toch wel heel erg leuk dat je meestal een uitgebreid stamboek papier bij je paard krijgt zodat je alle familieleden eens kunt bekijken.
Ik let ook altijd op of ik halfbroertjes/zusjes van Lois [Michelangelo] tegen kom in de dressuur. Leida Streijk heeft er eentje die GP loopt en WillemJan Schotte heeft er eentje in de Lichte Tour. Ik ga ze altijd bekijken als ik de kans heb.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:51

Het is extra leuk als er niet veel paarden met die vader zijn. Oberon is een D-Day en ik ben altijd helemaal blij als ik ergens een andere D-Day. Er is 1 D-Day door naar de 2e bezichtiging in Den Bosch en er stond afgelopen woensdag een groot stuk in de paardenkrant over een D-Day nakomeling.

Ik ken trouwens ook een Glendale. Die liep (2 jaar geleden) M dressuur geloof ik (in Drenthe).

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:12

He geinig zeg!
Ik ken een hele donkerbruine Glendale ruin van 1.60m. Een kleintje dus. Die loopt M1 dressuur en kan goed springen.

Gister kwam ik toevallig op strand een halfzus van mijn merrietje tegen, ook een Ahorn-merrie! Leuk is dat, alleen die is wit en Fie is een vos!
We zijn samen verder gereden en het bleek dat ook die 2 paaren heel veel eigenschappen gemeen hebben. grappig is dat!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:38

Ik ben helaas nog geen halfbroertje van Fitz tegengekomen. Fitz is een Florestan I en de kans dat ik naast Fidermark of Freestyle uit mag stappen lijkt me zeer gering Haha!.

Ik ken volgens mij meerdere Glendales. 1 liep er Z-dressuur en L-springen, de ander mocht naar de NBVR kampioenschappen in de L-dressuur. Daar zou ik naar gaan kijken voordat ik Fitz kocht. Helaas werd ik 1 dag van tevoren gebeld dat ze hem al verkocht had.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:00

Leuk is dat hè!
Toen ik net op stal kwam in Groningen bleek er ook een halfbroer van Ironique te staan. Ten eerste grappig omdat hun vader (Cantor) maar 2 seizoenen gedekt heeft, maar wat ook grappig was was dat het betreffende broertje ZZ-zwaar liep Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:29

De vader van mijn paard heeft niet veel gedekt in Nederland en ik kom dus heel erg weinig halfbroertjes of -zusjes tegen. Een paar jaar geleden echter heeft hij een tijdlang met een halfbroer op stal gestaan, ik was echt stomverbaasd een Herannus tegen te komen in Noord-Holland. Dat andere paard was bijna evenoud en ik zag wel wat overeenkomsten, vooral in zijn gedrag. Een tijdje geleden sprak ik zijn eigenaar op een concours en ze vertelde dat ze dat paard inmiddels had verkocht.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:21

Leuk, Gamble is ook een kleinzoon van nimmerdor de paardenwereld is dus kleiner dan je denkt. Wij hebben gamble zijn afkomst helemaal uitgezocht aangezien hij behoorlijke papieren heeft en zijn veel herkenbare dingen tegen gekomen. Gamble is van wisconsin, die is weer van nimmerdor en die weer van farn. Gambles moeder is een bekende ( als ik In De Strengen mag geloven) fokmerrie genaamd Viola. Zij heeft een aantal goede sportpaarden voortgebracht.
Met Gamble hebben ze ook plannen gehad maar was waarschijnlijk als hengst niet te hanteren, dat was hij zelfs de eerste jaren als ruin ( is geruind op zijn 5e) niet.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 16:39

Van Nimmerdor wist ik wel dat er heel veel paarden waren, maar ik vind het toch wel leuk nu ook eens een Glendale gezien te hebben.

Vandaag kreeg ik Laiser gelukkig weer wel waar ik hem vrijdag niet voor elkaar kreeg. Een stalgenootje die ook in de bak was, zei nog dat worden dus echt wel goede punten als hij zo blijft lopen...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:19

Gamble, dan kan jij in mijn profiel de half-zus van Gamble zien Lachen !!!
Helania is ook een Wisconsin Pling !!