Gisteren leker op ko rijden, nou ja dacht ik.
Ik was buiten aan het stappen en was met een stalgenoot in gesprek we hadden het erover dat de paarden zp fris waren, ja zeg ik ko niet hoor

Nou ik de bak in gegaan en gaan rijden, hij liep erg fijn.
Op een gegeven moment gaan er een paar paarden vandoor en ko dus ook, hij sprong de lucht in en gaf een bok, nou kan ik hem goed uitzitten hoor maar deze bok niet, ik viel ervan af maakte nog een koprol en viel bovenop mijn linkerschouder.
Nou iedereen kwam naar me toe rennen, ik probeerde op te staan maar ik viel terug ik had vreselijke pijn in mijn schouder.
Nou ik voelde al wat bewegen bij mijn schouder, heel raar gevoel was het.
Nou ik ben opgetild en naar de kantine gebracht, daar kwamrn we eracter dat er een bot uitstak.
Nou snel naar het ziekenhuis, ik kon alleen maar huilen van de pijn, ben geen mietje hoor maar dit doet zeer.
Daar aangekomen zgen ze dat het best wel ernstig was dus ik werd gelukkig meteen geholpen.
Er werden foto's gemaakt en er bleek dus dat het botje wat je sleutelbeen vasthoud, los gescheurd is, het is een fase 3 dat is ernstig.
De dokter liet de foto's zien en je zag dat het bot een stuk naar bovenstond het hoort dus te liggen !
Gelukkig kreeg ik al snel een spuitje met morfine enz, daar was ik erg blij mee.
Nou ik moet volgende week naar de traumatoloog (heet het geloof ik) en die gaat kijken of het geopereerd moet worden, dat doen ze vaak met een fase 3.
De dokter vertelde dat ik zowieso 2 maanden niks mag doen, en dat er een kleine kans is dat ik niet meer zou kunnen rijden.
Nou wij naar huis, onderweg pijnstillers gehaald.
Wat een toestand allemaal zeg, ik moet met alles geholpen worden en bij het minste gerinkste krijg ik de tranen in mijn ogen van de pijn.
Ik ben nu iemand of een stal aan het zoeken waar ko in training kan want mijn instructeur heeft niet zo heel veel tijd, en om nou elke keer een ander op te zetten is ook niks.
Dus als iemand een betrouwbaar adres heeft, geef het dan ajb door.
Ben wel blij dat het mijn linkerschouder is ben namelijk rechtshandig dus kan wel typen, ben alleen niet zo snel