Hoe het ging op de show in Tilburg.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 21:58

Ik ben wel een dagje te laat, maar ik was gisteren heel moe.
Om 7.00 uur ging mijn wekker, was dus supersnel opgestaan, tanden poetsen, aankleden en Avalon's spullen ingepakt..Eenmaal aangekomen opstal eerst voeren en nog eens zijn zadel, hoofdstel, poetsspullen klaarleggen. Razendsnel de andere paarden in de wei zetten, Aaf natuurlijk niet, die moest schoon blijven ( was op vrijdag gewassen met zwitsal, rook dus naar baby Lachen ). Ik had Aaf maar even vastgezet en toen de stallen uitgemest. Het was toen 9.30 en de vrachtwagen zou tussen half 10 en 10.00 komen, dus snel de transportbeschermers omgedaan. Maar om 10.30 waren ze er nog niet, mijn instructrice ging even bellen waar ze bleven. Maar ze kwamen er al aan ( ze hadden eerst de westernhengst opgehaald ). Om 11.00 kwamen ze er eindelijk aan, hebben we Avalon ingeladen en gingen op weg, de paarden waren heel braaf, behalve dat die andere hengst Nagato enkele keren brulde. Daar eenmaal aangekomen ( na een uur reizen ), hebben we eerst Avalon uitgeladen en in stal gezet. Ik was errug nieuwsgierig naar de hengst Nagato, nou er werd een hele mooie zwarte Arabische hengst uitgeladen Kwijl . Maar Avalon was mooier Haha! ! Het viel me wel op dat Avalon (bijna) de grootste arabier daar was. Het waren egyptenaartjes en die zijn al meestal wat kleiner.
Het was 12.45 ofzo, moesten nog heel erg lang wachten. Ben dus wat gaan eten met het baasje van Nagato ( hele leuke meid, die hier ook wel eens komt, meestal te vinden op de westernforum ). Om 15.15 werden de paarden geschminkt en opgezadeld ( dat had ik dus gemist, want ik was bij de show aan het kijken Frusty ). Ik ging met mijn instructrice zoeken naar Avalon, maar hij stond niet meer in de stal ( ik was niet degene die hem ging rijden in de show ). Ze waren al aan het losrijden, wij snel het veld op, bleek dat Avalon zijn berijdster eraf gegooid heeft Kusje en er stond in het programmaboekje : 'een hengst met een zachtaardig karakter', jaja echt wel, hij is echt lief Schijnheilig . Na een kwartiertje was het showtime, en wij weer snel naar voren ( we wilden natuurlijk niks missen ). Ik hield al mijn vingers gekruisd, want hij was niet bepaald een engeltje op het losrijterrein. De hengsten kwamen tegelijkertijd binnen en lieten hun gangen zien, Avalon was gelukkig heel braaf ( had het te druk met zichzelf ), ik was heel erg trots toen hij de ring binnenkwam ( zo van, da's nou mijn Aaf Haha! ). Het einde kwam in zicht en de paarden moesten naast elkaar opstellen, maar Avalon wilde niet stilstaan, hij bleef maar draaien en klieren (ahum). Maar al met al was het een geslaagde dag geworden en Avalon heeft zich goed gedragen op zijn eerste show onder het zadel. Hij heeft dit jaar nog een show en een hengstenkeuring, dus het wordt een spannende zomervakantie! Foto's komen eraan! Het is een beetje lang geworden Gaaaap , sorry. Maar het was dan ook een leuke dag Party!!