heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:11

ik was benieuwd of iemand van jullie wel eens heeft overwogen om te stoppen met paardrijden, of iets heel vervelends met je paard/pony ofzo hebt meegemaakt.
ik wilde eerst ook stoppen, door problemen met de eigenaar (doping, voortrekkerij, onenigheid) maar heb het toch niet gedaan, en daar ben ik blij om!
want nu ga ik ergens anders rijden en hoop het plezier van het paardrijden terug te krijgen en het rijden en wedstrijden niet te zien als mijn 2e baan.

Silence

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

Ja ik heb een tijdje niet gereden.
Mijn vorige pony werd verkocht en heb toen 3 jaar niet gereden.
Maar dat miste ik teveel. Ik ben ook weer opnieuw gaan rijden.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

Ik ben gestopt toen mijn pony verkocht werd. Alles verkocht en dan ook echt alles! Tot het weer begon te kriebelen..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:15

Ik denk erover om te stoppen bij de manege. Dit omdat ik nu heb gemerkt dat ik veel te veel betaal in verhouding tot de aandacht die ik tijdens de les krijg. Helaas heb ik geen paard om te rijden. Maar ik spaar mijn geld liever voor een keer in de maand goed les, dan 1x per week slecht les. Aan de andere kant kan het best zo zijn dat ik dan pas weer over 4 jaar op een paard zit (als ik een eigen paard koop), maar dat vind ik toch wel erg lang duren. Dus misschien dat ik toch lid blijf van de manege en af en toe een keer ga rijden. Een andere manege is overigens geen optie.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:17

Nee nooit, ik zou geen dag zonder iets van paarden kunnnen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:19

Ik heb eigenlijk altijd bijgereden alles bij elkaar een jaar of 25. Na het laatste bijrijdpaard was ik het op een gegeven moment zo beu! Alle tijd en moeite die je erin stopt is leuk, maar het levert niets op als de week erna iemand anders erop stapt en al je werk weer voor nop was. Toen heb ik idd een dik jaar niet gereden, totdat ik de kans kreeg een eigen paard te kopen. En die rijd ik nu naar mijn eigen zin, op mijn eigen manier. Hopelijk nog heel erg lang!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:20

Ik heb het niet overwogen,
mijn ouders overwegen het wel,
als ik niet overga moet ik stoppen,
als ik wel overga,
dan komt er heel, heel, heel misschien een eigen paard.. Vork
Ligt wel heel erg ver uit elkaar hé..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:21

Toen mijn eerste paard wegging, was ik 18, ik had hem vanaf mijn 11e, toen heb ik wel een maand of 3 geen paard gezien.

En na een hernia-operatie dacht ik dat het niet meer kon, maar inmiddels kan ik best wel weer geregeld rijden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:40

Ik heb het overwogen toen ik nog geen eigen paard had en 3 keer op rij een stevige valpartij had op manegepaarden.

De eerste keer struikelde het paard waar ik op reed en vloog ik op mijn buik door de bak, schaafde mijn gezicht open en de klep van mijn cap brak af. Ik had grote schaafwonden op mijn armen en gezicht (heb er nog een litteken ervan), heel veel blauwe plekken en ik was de andere dag ongelooflijk stijf.
De keer daarop dat ik ging rijden, maakte ik een buitenrit met een groep. We galoppeerden aan, mijn paard gaf een enorme bok, gooide me eraf en ik landde bovenop mijn hoofd. Weer een kapotte cap en vreselijk stijf, verder had ik niks.
De keer dáárna was weer een buitenrit, weer gaf het paard een bok en wéér kreeg ik vliegles. Na deze val was wéér mijn cap kapot, maar nu ook 3 kiezen. Vraag me niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Gelukkig waren 2 ervan verstandskiezen, die toch al op de nominatie stonden om eruit te moeten, maar ik had het graag op een andere manier gehad.

Na die laatste keer had ik het even helemaal gehad met paarden. Ik had veel pijn, die verstandskiezen waren flink gaan ontsteken en ik had overal spierpijn.
Eigenlijk durfde ik toen ook niet meer zo goed op een paard te klimmen.

Nadat ik helemaal hersteld was, ben ik het toch maar gaan proberen.
Een hele aardige en vooral geduldige instructeur kreeg me zover, dat ik na een paar privélessen op een zeer betrouwbaar paard, toch weer durfde te rijden en te galopperen.
Gelukkig maar!!

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:48

Ik heb het ook overwogen.
Echt om de domste dingen,
Ik moest en ik zou en bodyprotector aan moeten van mijn moeder met springen.
Ik wou niet, ik vond het voorschut en dat ding zat toch maar vervelend.
Mijn moeder heeft er weken over doorgezeurd en iedere keer zei ik : "als ik een bodyprotector aan moet stop ik serieus met rijden."
Aan de ene kant was het wel fijn bedenk ik me nu dat ik hem alleen aanmoest met springen.
Iedere keer als we in een ruiterzaak waren of iedere keer dat we bij divoza waren wilde me moeder dat ik een bodyprotector ging passen.
Maar bij iedere winkel was er wel iets mis (volgens mij) met de bodyprotector.
Deze zat te strak die stak uit onder mijn armen en zo ging het gezeur door.
Uiteindelijk na veel zeuren van mijn moeder en doen toch maar een bodyprotector gekocht van kieffer.
Ik had een deal met mijn moeder gesloten.
Ik zou hem een paar keer dragen ging het niet goed of weet ik veel wat zou ik hem af mogen doen en dan hoefde ik hem niet meer aan .
(maar mijn moeder dacht daar anders over in haar hoofd terwijl ze gewoon trouwplechtig "Ja" zei. Haha!)
Bij de laatste keer dat ik de bodyprotector om had (tenminste ik dacht dat het mijn laatste keer was) struikelde mijn paard flink en ik vloog er kei en kei hard vanaf.
Nu wil ik nooit meer zonder mijn bodyprotector of mijn paard.
Het was echt heeel dom van me om eraan te denken om te stoppen alleen om z'n domme bodyprotector!!!

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:30

Ja en dat heb ik toen ook gedaan...
Nu rij ik nog steeds geen paard maar heb verzorgpony's

Zie profiel

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:08

Ik reed eerst zolang op een manege dat ik dacht dat het alles was, niets anders dan elke keer maar rondjes rijden. toen wou ik ook stoppen. Maar ik ben uiteindelijk daar weggegaan, een geweldige nieuwe manege gevonden en 2 toppers van verzorgpaarden waar ik alles mee doe. Nu zou ik er niet aan moeten denken om ermee te stoppen!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:51

Ja, ik heb overwogen te stoppen, maar om heel persoonlijke redenen.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:53

Ik heb het overwegen omdat ik al heel lang pijn in me schouder had. na 1,5 jaar zei me huisarts doodleuk ik kan er nog 1 keer een spuit in kon laten zetten maar het helpt toch niet! ga lekker paardrijden:D dus met een vriendin een rondje gereden, ging best goed.
Tot ik half april te horen kreeg dat ik reactive artitus heb, nu na meerdere onderzoeken weet niemand meer wat het precies is. maar toen het april was dacht ik dat ik niet meer werken, paardrijden en eigenlijk alleen nog maar ziek op bed kon blijven liggen! Half mei zag ik op koopplein een paard te koop staan Wilma ik was opslag verliefd en ik zou en moest haar zien inmiddels zijn we 2 weken verder en heb ik weer een aantal keer gereden de eerste keer alleen maar een kwartier gestapt:D maar het gaat vooruit en heb ook al gegalopeerd:D dat had ik echt niet verwacht... Had echt de tranen in me ogen dat ik voor het eerst weer op een paard zat, me eigen paard.
Dank zij het paardrijden ben ik weer opzoek naar werk iets wat niemand verwacht had.

Groetjes Sietara

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:55

Toen ik klein was, heb ik zo'n 2 maanden paard gereden, maar omdat het op die manege er echt niet leuk aan toe ging, ben ik gestopt. Ik heb toen een hele tijd niet gereden en 3 jaar geleden begon het toch weer te kriebelen. Ik heb hier in de buurt wat rond gekeken en nu zit ik al 3 jaar bij een hele fijne manege, waar ik echt niet weg wil!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:56

Ik wou stoppen op de manege, omdat ik toen een keer heel hard gevallen was en daardoor was ik echt super bang geworden. Toch doorgezet en gelukkig niet echt gestopt, anders had ik nu vast mijn pony's niet gehad

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:56

Ben ooit een tijdje gestopt geweest (1½ - 2 jaar) maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:57

Ja, toen ik nog bij een manege reed. Ik ging zelfs vaak met tegenzin heen. De parden waren leuk, maar verder voelde ik me er echt niet thuis.

Ben nu supergelukkig met mijn bijrijdpaard en moet niet denken aan stoppen! Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:04

Ook overwogen, en gedaan. Paard verkocht, en 20jaar niet meer gereden, niks noppes nada.
Tot een jaar of 5 geleden... Ging toch weer kriebelen!
Nu heb ik al jaren weer een eigen paardje, en kan me nú echt niet voorstellen dat ik haar ooit nog weg zou doen! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:17

Ik denk er wel eens over ja, omdat ik best onzeker ben over m'n eigen kunnen. Maar als ik er op zit wil ik er niet meer af Vork

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:23

ja, door een instructeur ze begon alleen maar te schreeuwen als je iets niet durfde ofzo....
en ik ben niet bang maar ik kon het niet aanzien voor de rest..
ik had er zo geen lol in, ik ging prima maar iemand die bang is ga je niet tegen schreeuwen...
maar toen moest ik van les wisselen en toen was het weer súper! Pling

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:27

Sinds kort maak ik weer tijd om te rijden en begin nu pas te beseffen hoe erg ik het heb gemist!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:30

Ja meerdere keren.
Toen ik ongeveer 10 jaar was, ben ik hard van een paard gevallen. (En dan ook écht hard.) Mijn eerste reactie was ook 'ik stop ermee'
Maar helaas ging het virus niet over. *LOL* Soms nog steeds wel van die tijden dat het minder gaat, maar langer dan een week stoppen lukt toch niet. Huilen van het lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:31

Z|o vaak. Elke keer als er iets was met een paard waar ik veel om gaf dacht ik, dit kan ik niet nog een keer hebben. Ik lap hem op en stop, maar dat kan ik dan telkens toch niet over mijn hart verkrijgen en ben nog nooit gestopt in 21 jaar dus niet.

Maar ooit ga ik er wel mee stoppen......

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:34

Sinds sept/okt 2007 kamp ik met heupproblemen. Stappen geen probleem, maar draven..... Ik kon het gewoon niet meer. Sinds dec. niet meer op mijn paard gezeten, en in april is mijn paard naar Ierland verkocht. Het heeft mij veel pijn gedaan haar te verkopen, maar het is beter zo. Daarnaast, het mennen/showen etc met mijn minipaardje vond en vind ik nog steeds veel leuker Haha!