hellup.!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekkiej

hellup.!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 06:24

nou je zult het niet geloven..gisteren wedstrijd..eerst springen 's middags dressuur..ze was wel wat drukker als normaal, maar dat is ze altijd met een wedstrijd. bij het inspringen behoorlijk heet...toen ik de ring in ging was ze lekker ontspannen..ze had er zin in..het parcour kwam ik fout en moeiteloos rond.. maar toen..de barrage..iedereen stond aan de kant me aan te moedigen van sneller sneller..dus ik ging sneller..uiteindelijk had ik een tijd van 24.71..maar toen..na de laatste hindernis ging me paard met een scherpe bocht naar rechts..en ze ging zo hard, dat ik niet kon blijven zitten..ik vloog er keihard af..lag daar half bewusteloos in het zand..ook door de warmte..mijn paard had eerder altijd op die manege gestaan, dus die rende heel snel naar zijn oude stal..die was ok nog leeg..haha best wel lachen toch? met mij helaas niet..ik kwam maar niet overeind..uit eindelijk is het me toch gelukt..ineens ging het wel weer..wel enorm veel pijn, maar dat werd stukken minder..paar pijnstillers gehad, en blijve lopen..de boel soepel blijven houden. 's middags moest ik eigenlijk nog dressuren.. het is helemaal geen dressuurpaard, maar na het springe is ze altijd zo lief..nagevelijk enzow. dus ik wou heel graag..tot op het laatste moment..4 voordat ik moest..gauw gezadeld..en gaan proberen te rijden. dat ging eigenlijk best wel. ik voelde er haast niks van..dus toch maar gestart. het ging zo goed..ze deed echt haar best. ze had vast spijt dat ze mij er af had gegooid. helaas was mijn springinstructeur jury..en diesheel streng. had best veel 4en..maar ook veel 7 en 8..uiteindelijk maar 170 punten.. maar hij zei..als je hier wat mee gaat doen, dan haal je het eind van de maand de winstpunten..ze doet het super..dus..maar nu zit ik met het probleem. ik werd net wakker en nu doet me rug nog zeerder..soms voelt het net of er in gestoken word als ik een onverwachte beweging maak. als ik zit heb ik geen last, maar dan met opstaan wel weer..enig idee wat het is?zijn het me spieren?gebroken kan toch niet?ik heb na de val nog een dressuurproef gereden L1..en nog naar huis gefietst enzo.. dus dat vind ik een beetje raar namelijk..

lovekira

Re: hellup.!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 06:34

Ik denk niet dat je iets hebt gebroken, maar het kan wel zwaar gekneusd zijn. Heb ik ook gehad, in het begin voel je er nog niks van. Ik heb eerst ook nog verder gesprongen. Ik heb 1,5 weken niet kunnen rijden. Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. Beterschap dan maar he

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:30

Mmm dit probleem herken ik, de pijn komt meestal pas een dag daarna. Ik denk dat het inderdaad met je rugspieren te maken kan hebben (heb namelijk zelf heel veel rug klachten gehad).
Ik zou voor de zekerheid toch eventjes naar de huisarts gaan om de plek precies aan te wijzen en dat die er eventjes goed naar kan kijken Lachen

Beterschap!

miekkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:06

lovekira schreef:
Ik denk niet dat je iets hebt gebroken, maar het kan wel zwaar gekneusd zijn. Heb ik ook gehad, in het begin voel je er nog niks van. Ik heb eerst ook nog verder gesprongen. Ik heb 1,5 weken niet kunnen rijden. Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. Beterschap dan maar he

wat voor pijn had jij precies???duidelijke uitleg graag..ik weet echt niet heo ik zitten of liggen moet..als ik zit kom ik bijna niet meer overeind..en als ik sta kan ik bijna niet zitten

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:08

miekkiej schreef:
wat voor pijn had jij precies???duidelijke uitleg graag..ik weet echt niet heo ik zitten of liggen moet..als ik zit kom ik bijna niet meer overeind..en als ik sta kan ik bijna niet zitten

Beter ga je even naar de HA dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:12

Gewoon spierpijn, de dag er na is altijd het ergst! Gewoon even in de gaten houden!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:11

Een warme douche of in een warm bad gaan, dat is lekker voor de pijnlijke spieren. En toch rustig in beweging blijven. Als je gaat zitten, wordt het weer stijf en dat gaat het opstaan weer lastiger. En je zal er wel een paar dagen last vanhouden... sterkte.

Leaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:03

Jeanine84 schreef:
Gewoon spierpijn, de dag er na is altijd het ergst! Gewoon even in de gaten houden!

Ik denk ook 'gewoon' spierpijn.. (niet dat het geen pijn doet hoor Knipoog )
Gewoon even rustig aandoen en het in de gaten houden..
Beterschap!

jenkaXrambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:13

Op het moment heb ik ook erge last van me rug. Naja had, ik kan nu steeds meer zonder dat het zeer doet. Haha!

2 wervels gekneusd, ben je daar misschien op gevallen? Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:01

-> PP