Zoals sommigen van jullie weten run ik een website voor het "bont gefokte warmbloed paard" met nakomelingen van bv Samber, Ed King Hill, Ico Sun etc etc etc. De bonte fanaten onder ons weten wel dat wij een beetje een aparte tak zijn met deze liefhebberij. Via mijn site vragen talloze mensen die in bezit zijn van nakomelingen van deze hengsten, vaak of wij niet iets kunnen organiseren voor "hun doelgroep."
In 2001 hebben wij een oproep gedaan dat alle bonte paarden fanaten mee mochten doen aan een bonten buitenrit (tinkers,ponys etc). Er kwamen hoofdzakelijk warmbloed paarden opdraven en slechts 1 appaloosa. Het was een hele geslaagde dag en wij wilden dit in ere houden.

Wel nu, samen met een hengstenhouder en bezoekers van onze site, hebben wij het voor elkaar gekregen om een bonten concours op te zetten. Er gaat nog een hele organisatie vooraf, maar wij zijn op de goede weg.

Het is GEEN officiele wedstrijd waar je winstpunten enzo mee kunt behalen, het is echt voor fun en om eens samen te kunnen zijn met deze "doelgroep" Nu hebben al een hoop fanatieke bonten liefhebbers zich opgegeven. We hebben nu eerst nog maar reclame gemaakt via emial. Maar mensen mailen snel iets door. Nu kreeg ik vandaag wat boze emailtjes van wat Tinker fanaten die zich buiten gesloten voelde. Mede omdat in de email geadverteerd werd met dit Bonten Spektakel, waar oa.tinkers uitgesloten zijn (bekijk de adv. op onze site www.geocities.com/stablerubywhite onder bonten festijn)
Nu vind ik het echter wel onterecht dat men dit dmv een boze en onbeschofte mail (je wordt letterlijk door een onbekende de huid vol gescholden) laat weten. De opzet is duidelijk, de doelgroep waar hij voor bestemd is is duidelijk, waarom is dit dan toch zo erg dat Tinkers niet mee mogen doen?
Voor jullie gaan vragen waarom Tinkers niet mee mogen doen, omdat die toch ook bont zijn. Geef ik jullie alvast het antwoord. De bont gefokte warmbloed paarden zijn vrij kleinschalig in Nederland, juist voor die mensen willen wij dit organiseren. Doordat het een kleinere groep is, is zo`n organisatie overzichtelijk en wij delen dezelfde liefde. Wij zien Tinkers dan ook weer een hele andere doelgroep (ondanks het feit dat ze bont zijn). Voor hun wordt er al veel georganiseerd waar wij ook niet heftig op reageren omdat wij ons buitengesloten voelen....
Wat vinden jullie als bonten liefhebbers hier van??? (svp wel serieuze reacties en geen verwijten naar elkaar toe, dat is niet mijn opzet).
Groetjes

PS overigens diegene die met een Bonte gefokte Warmbloed paard wil mee doen aan dit concours, geef je snel op (dmv email)! oa. de dekhengsten Pedro en Cool Cracker S zijn ook van de PARTIJ!