Argi schreef:Ik ben 3,5 week geleden van mijn paard gevallen. En nu dus ook echt goed. heb vijf dagen in het ziekenhuis gelegen met een gebroken heiligbeen en schaambeen. Ben waarschijnlijk maanden uit de running, want het gaat lang duren voor de breuken volledig hersteld zijn. Weet niet of ik bang zal zijn als ik er weer op ga. Verwacht eigenlijk van wel. Ik weet niet hoe het bij jou gebeurd is, maar mijn paard schrok van honden, die plotseling uit het niets te voorschijn kwamen. Ik hou dan ook maar in mijn achterhoofd dat hij me niet opzettelijk ervan af heeft gegooid. Ik heb nog een ouder paard van 20 jaar, die ik al 14 jaar heb. Daar wil ik straks mee gaan beginnen, omdat ik daar wel vertouwen in heb
Jeetje,, wat erg zeg!!!!
Ontzettend veel sterkte meid
Hoe het bij mij is gbeurd:
5 jarige van mij zelf,, zijn we parcours klaar aan het maken..
Gaat ontzettend de goede kant op,, super springen en hij begrijpt heel goed wat er van hem verwacht wordt,, 10 augustus was eigenlijk de bedoeling ons 1e officiele wedstrijdt in B springen te gaan starten
Goed,, ik had les( elke maandagavond 30 minuten priveles),, laatste 10 minuten van les parcours gesprongen ,,SUPERRR,, geen balk geen weigering echt zoals het hoort( TROTS
)
Toen even stappen en daarna nog 1 maal het parcours,,
NET op 1a laatste sprong .. de dubbel.. schrok hij van opwaaiend plastic(achteraan stond rij met kuilvoer opgeslagen in springtuin)
Ik sprong de 1e van de dubbel met 1 galopsprong wilde hij afzetten MAAR sprong naar links,,,
Ik hing helemaal naar rechts en probeerde terug te gaan zitten,, MAAR mn paard schrok van mij dat ik er zo aan hing en bleef heeel snel draaien naar links
Tja,, en daar ging ik,, NIET EENS ZO HARD,, maar heel verkeerd,, ik kwam gewoon tijdens de val OP mn voet terrecht en die klapte helaas dubbel,, waardoor ik helemaal instorte,,,
Toen riep ik : AUW ,, en bleef rustig liggen
(en normaal spring ik altijd OP en opstappen maar weer)
Ik zei tegen mn instructeur : Ik kan NIET meer opstappen ,, ik kan die dubbel NIET meer springen
Mn paard is afgezadeld en in trailer gezet door mn instructeur,,
Dus tja,, dat was het..
In ziekenhuis vertelde ze mij dat ik het beter had kunnen breken,,dat had minder pijn gedaan,,
Mijn stuk bot in enkel is dus afgeknapt/gescheurd en prikkt in vlees,, dat voel ik dus de hele tijd..
Ziekenhuis heeft mij uitgelegd dat je het moet zien als een stuk kaas dat je met kaasschaaf afsnijdt,, NOU zo'n krul zit er dus in mn enkel
Maar ohw ohw ohw
ik wordt GEK van het zitten/liggen de hele dag EN IK MOET NOG 5 en halve week
MN rug doet zeer,, mn goede been(linkerbeen) doet veel pijn,, van het maar opvangen van rechterbeen(want die mag niks doen)
Er komt in algemeen zoveel meer bij kijken,, ik hou het gewoon niet vol.. ik ben licht depressief,,