Prikkeldraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 06:49

Steeds vaker hoor ik dat mensen hun paard(en) achter prikkeldraad hebben staan. Kunnen er geen foto's geplaatst worden van verwondingen door prikkeldraad waardoor mensen beter gaan nadenken voor zij tot deze weideafzetting overgaan? En nog beter het prikkeldraad zullen verwijderen en een goede en veilige omheining van hout en / of stroom gaan aanleggen.

jesito

Re: Prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:01

Ik heb niet zo'n moeite met prikkeldraad, vaak hebben ze er meer respect voor.
Als ze er door heen gaan is dat niet fijn, mijn pony heeft een keer met haar schouder erin gehangen.
Verwondingen van gladde draar wil je ook niet zien en sommige soorten touw met van die kleine ijzerdraadjes erin, geeft vreselijke brandwonden en ook snijwondjes.
Je kunt het prikkeldraad beter verwijderen en goede stroomdraad neerzetten.
Het engste van ijzere draden vind ik dat als je paard erin komt te zitten en het zou loslaten dan gaat het om de benen krullen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:07

prikkeldraad is van alle omheiningen degene die de grootste schade aan kan richten aan de huid......... hele lelijke wonden kan ja daarvan krijgen.

Maar ELKE omheining is feitelijk gevaarlijk als je paard erdoor heen wil

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:14

Ik heb vroeger mijn pony in het prikkeldraad gehad,was niet fraai.
Heb er vreselijk veel moeite mee als mensen nu nog zo dom zijn om paarden achter prikkeldraad te houden.
Is simpelweg een NO GO!

Ik accepteer ook alleen maar stallen met een stroomdraad omheining.
Let wel.dat brede band.
Nog nooit heb ik hierdoor verwondingen gezien bij een paard na uitbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:22

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:38

Hier hebben we ook onze omheining ruim voor de uode omheining met prikkeldraad geplaatst. Deze zomer willen we het prikkeldraad helemaal weghalen en deels vervangen door een houten hekwerk. Maar ook dan blijft het een combinatie met stroomkoord of lint.
Koord krijg je ook vervelende schaafplekken van of snijwonden als ze erin blijven hangen en gaan trekken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:41

Als mijn vader zou besluiten prikkeldraad om de wei te doen, dan gingen mijn paarden niet meer naar buiten. Heb er al teveel ernstige verwondingen van gezien en op de manege zelfs al paarden afgemaakt. NEE, mijn paarden komen er niet achter.
Hier hebben we band en dik wit koord. Dat witte koord wordt nog vervangen door band.

Geen enkele afrastering voorkomt wonden als ze er doorheen vliegen, maar prikkeldraad maakt toch wel de lelijkste wonden.

IRIS_JELLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:29

Ik vindt prikkeldraad ook niks voor paarden, een houten hek of stroomdraad lijkt me veel beter, en die foto van dát paard met die witte streep is echt zielig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:33

IRIS_JELLE schreef:
Ik vindt prikkeldraad ook niks voor paarden, een houten hek of stroomdraad lijkt me veel beter, en die foto van dát paard met die witte streep is echt zielig..

Hij heeft er nu geen last meer van hoor, en hij is herkenbaar uit duizenden. Maar vroeger zal 'ie denk ik inderdaad heel zielig zijn geweest...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:41

je ziet ook veel de wat oudere paarden met oude 'draadbenen'. Echt doodzonde, want je blijft het altijd zien.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:39

Paarden kunnen met prikkeldraad ernstige verwondingen krijgen, op het progamma horse&co zag je verwondingen, paard kon afgemaakt worden.

Je kan het beste gewoon houten omheinig met een stroomdraadje erboven!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:43

Houten omheinigen zijn ook niet heilig.
Ik heb eens een twee maanden oud veulen door een houten omheinig zien gaan en had een splinter van bijna 50 cm door zijn borst.
Ik moet er wel bij vertellen dat het geen hard houten omheining was.
Als je voor hout kiest zou ik hard hout kiezen, kost wel wat maar dan heb je ook wat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:48

prikkeldraad is echt not done

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:19

tommieee2 schreef:
Paarden kunnen met prikkeldraad ernstige verwondingen krijgen, op het progamma horse&co zag je verwondingen, paard kon afgemaakt worden.

Je kan het beste gewoon houten omheinig met een stroomdraadje erboven!

Niet mee eens... zoals al gezegd; als ze daar door vliegen hebben ze ook onwijze verwondingen.
Daarnaast is hout voor bijna niemand te betalen.

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:03

Een vriendin van mij verloor haar 3-jarige ruin toen hij het prikkeldraad ingaloppeerde, de dierenarts kon het dier alleen nog maar laten inslapen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:33

sja mijn veulen hing in dat mooie witte lint. 4 maanden op de uithof en ik 3000 euris armer Huilen

geen enkele afrastering is veilig eigelijk, maar achter prikkeldraad parkeer ik ze ook niet

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 06:57

Ik zou nooit mijn paarden achter prikkeldraad zetten. Tuurlijk met lint kunnen er ook dingen gebeuren, maar als ze in dat prikkeldraad komen, ik vind het vragen om moelijkheden

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:08

Maar stroomdraad is ook niet alles, een paard dat ik ken is daar in vast gekomen en doen dus om de minuut een schok, tegen de tijd dat er iemand kwam was dat paard zwaar overstuur, onwijs ernsitg trauma.. brr

Ik hou het meest van goede houten omheiningen, duidelijk zicht baar, en naar mijn mening het minst gevaarlijk... En als je er dan stroomdraad omheen doet, maak het dan erg dicht vast aan het hout.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:18

Ik vind het idee van de TS wel goed opzich Ja
Ik heb op het horse event in deurne wonden gezien door prikkeldraad (bij paarden) en die er zelfs aan zijn overleden. Ik zou nooit mijn weide omheinen met prikkeldraad

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:21

rowo schreef:
je ziet ook veel de wat oudere paarden met oude 'draadbenen'. Echt doodzonde, want je blijft het altijd zien.

niet alleen oude hoor, mijne is 10 en heeft achter flinke littekens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:50

VSW --> PP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:53

Mijn merrie heeft als jaarling (bij haar eerste eigenaren) in het prikkeldraad gezeten met haar achterbeen. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden op een groot litteken na... Dus nooit meer dat zij in aanraking komt ermee Laatst heeft ze toevallig met haar achterbeen in het schrikdraad gehangen waar ze gelukkig alleen een kaal plekje aan over heeft gehouden. Liever dat dan een enorme wond veroorzaakt door dat gemene prikkeldraad.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:54

Lynn_Nikita schreef:
rowo schreef:

niet alleen oude hoor, mijne is 10 en heeft achter flinke littekens

Haha daar bedoel ik ook de wat oudere mee Bloos Jong vind ik t/m 6 jaar ofzo, haha.