Die staat daar op een hele steile dijk.
Ik besloot vandaag voor het rijden, even met lasagna te wandelen over de dijk.
Die pony loot gezellig mee, langs de dijk.
Wat ik helemaal niet wou, want de dijk was zo glad na de sneeuw en de vorst dat hij alsmaar uitgleed.

En dus naar beneden van de dijk gleed.
Ze bezeerde haar bene elke keer omdat het een wei is die kapot is gelopen en dus zo ongelij kasl wat is.
Aan het einde van de wei en de dijk, is het hek een keertje stuk geweest, en daar hebben ze een ander hek neergezet, met prikeldraad notabene

Dus we lopen aan het einde va nde wei, en die fjord, loopt daar dus naar het einde van de wei,.
Ligt daar dus 6!! meter prikkeldraad los door de wei, waar die pony met haar bene in verstrikt raakt.
Ik zorg dat die pnoy los komt, en jaag em uit die hoek weg.
En breng lasagna weg, en zet haar op stal.
En haal thuis gereedschap, nijptang enz.
Fiets daar weer naar die wei, die pony kwam meteen aanrennen omdat ze eens iemand zag.
Hbe daar in de sneeuw en de regen, een wei vielig staan maken

En ik nu dus verkouden ben, maar ik heb het gedaan omdat de eigenaar maar 1 keer in de week komt om water te geven.
Die pony word niet bijgevoerd, en eet dus alleen riet enz, omdat er niks anders is

Ik ben met een verdrietig gevoel naar huis gegaan, om die pony daar in de regen en sneeuw en vorst te laten staan, dat beestje had honger, en had het koud

Omdat hij geen stalletje heeft, en dus altijd, in de kou , en zeikende regen staat, heeft ze het dus koud.
En het enige eten wat ze nog krijgt is het brood van de mensen hier in de straat.

En ze zit helemaal onder de modder, en als ze loopt hoor de staart klikken, omdat de mooder kluiten dan tegen mekaar slaan, aan het uiteinde van de staart.
Ik ga in de gaten houden wanneer die man weer komt, en zodra ik het zie, dan vertel ik hem eens flink de waarheid, en anders zal ik eens gaan bellen, de dierenberscherming .
Want dit gaat echt te ver, dat beest breek op een dag nog eens haar benen, doordat ze heel haard van de dijk af valt omda thet zo glad is