Fijn gereden vandaag (not)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 23:20

Ik was aan het rijden, ging heel goed, lekker los en gehoorzaam, gingen ze in het weiland van de buren de hooibalen opstapelen. Nou wordt mijn paard steeds stress bestendiger, dus zowaar hij bleef gewoon aan het werk. Maar naast en achter de bak staan ook paarden in het land en in het land achter het land achter de bak Verward ook. Die zijn van een handelaar. (die rondom de bak horen bij ons) Ging een van 'onze' paarden toch lekker uit zijn dak door het gedoe met de hooibalen, de rest die bij hem stonden meteen meedoen natuurlijk, fun, het paard achter de bak ook staart erop en gaan en de paarden van die handelaar ook, dussss, die van mij ook! Alleen stond de rest in de wei en was ik aan het rijden. Ze hielden gewoon niet meer op en ik ken mijn paard, als hij te lang doorgaat gaat hij over de rooie en weet hij zelf niet meer wat hij doet.
Het enige wat ik kon doen was hem stilzetten in het hoekje van de bak waar hij altijd naar toe vlucht en daar blijven staan tot de rest uitgeraasd was. Daar sta je dan met je Z paard, banketstaaf in een hoekje te wachten tot het sein weer op veilig gaat Frusty Maar ja zo is hij nou eenmaal en als hij doordraait wordt hij echt gevaarlijk, dus geduld is een schone zaak.
Toen alles weer rustig was heb ik nog wel gewoon lekker gereden hoor. Maar ik had mazzel dat het zo'n mooi weer was, als het koud was had ik hem niet zo'n tijd stil kunnen laten staan, want hij was natuurlijk al een beetje warm en had ik de bak uit gemoeten.
Ach ja, dit soort dagen zijn goed om te zorgen dat je geen kapsones krijgt. *LOL*

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 07:56

ach je kan het beter veilig aanpakken dan je 'm perse door moet rijden en fijn gelanceerd wordt toch?
en zollang er tijdens de proef geen rondrennende paarden zijn *LOL*

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 08:52

veiligheid boven alles!!!wedden dat anky hetzelfde had gedaan?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 12:14

Ik betwijfel of Anky hetzelfde had gedaan, maar het is wel een leuk idee. Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 12:33

Anky is ook geen held hoor *LOL*
Ik heb toendertijd het verhaal van Bonfire gelezen, zweet en tranen!

Mijn paard is lekker maf, die reageerd namelijk wel op ganzen die fladderen met hun vleugel maar op 2 rennende bokkende paarden, neuh, daar is hij heel koel in.

Is een voordeel op wedstrijd, als er iemand afvalt door een 'fris' paard zal hij daar niet echt van opkijken. Daarentegen kan hij er niet tegen om op een klein oppervlak (20x30) met meer dan 8 paarden te lopen (afgelopen winter!!!), en al zeker niet met daarbij ook nog eens 2 hengsten...

Maar dat stil zetten ken ik wel, vooral als er aan de andere kant van de heg wat paardjes staan te grazen en er mensen komen om ze eruit te halen, daar reageerd hij dan wel weer op...