Vandaag was dus "de" dag en vertrokken ze beide naar een nieuwe baas. Vanochtend om 10 uur kwamen ze eerst Foxy halen, zij zou op manege Visdonk gestald worden in een hele grote nieuwe stal van 3 op 4. Het zag er heel mooi uit maar heb ze toch met pijn in het hart en veel tranen daar achtergelaten....
Toen was het de beurt aan Gyps het veulen...Die moest helemaal naar Mechelen en we zouden ze zelf brengen. Wat ben ik blij dat we ze zelf gebracht hebben zeg.....
Het laden ging iets moeilijker dan verwacht (was de eerste keer) maar na een kwartiertje stond ze er dan toch mooi op. Wij vertrokken naar daar (hebben er erg lang over gedaan want die man had de weg verkeerd uitgelegd...

Het was een ontzettende vervallen boerderij (er stond bijvoorbeeld een krik in het raam die daar moest ondersteunen zodat het niet instortte) en met enige argwaan stond ik te kijken naar wat Gypsy's nieuwe thuis moest worden...
Ik op zoek naar de stal en bleek het uiteindelijk een stinkend donker hol te zijn van 2 op 1.5 meter zonder licht, enig uitzicht naar buiten of frisse lucht...Bovendien lagen er meer dakpannen NIET op hun plaats dan wel aan die andere koten wat ooit ook stallen geweest moeten zijn...(daar zaten kippen ofzo)
Ik stond er natuurlijk meteen met tranen in m'n ogen en m'n maag keerde zich 180° om en legde zich in een knoop. Ik had gelukkig het contract en het geld meegenomen (als de thuis me niet aanstond dan deed ik de koop teniet) maar daar was m'neer niet zo heel blij mee...

Na veel 5'en en 6'en beide contracten verscheurd, geld terug gegeven en

We hebben dus 3 uur rondgereden voor niets...het heeft ons enkel geld gekost. Maar dat maakt me niet zo uit, ze staat nu terug in haar ruime lichte en frisse stal met de andere paardjes en daar blijft ze voorlopig ook.
Ik vindt het enkel een jammer gedacht dat er volgende week waarschijnlijk een ander veulen in dat donkere stinkende hol zal staan...