Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

WesseLady schreef:Ik vind een schaduwmogelijkheid ook wel belangrijk. Die van mij kunnen in de zomer vrijwel altijd in de schaduw, maar maken daar niet heel veel gebruik van. Hun voorkeursplekje is wel wat beschut, maar biedt nauwelijks schaduw.
Wettelijk gezien ligt het alleen wat lastig met schuilmogelijkheden. De overheid is bang dat het toestaan van schuilstalletjes een wildgroei aan aftandse schuurtjes gaat geven. Dat is niet goed voor het landschap (geef toe, die golfplaten, vervallen krotten zien er niet altijd mooi uit), en daarnaast bestaat het gevaar dat het schuilstalletje in no time wordt gebruikt als permanente stalling, wat dan weer niet de bedoeling is. Ga je het dus toestaan, dan moet het aan eisen voldoen en moet er een strenge controle op zijn. En wie gaat dat doen (en betalen)?
Ik ben er trouwens wel voor hoor, dat het toegestaan wordt, maar wil alleen aangeven waar de knelpunten liggen

silfie35 schreef:Die gasten bij de gemeente zijn allemaal eigenwijze flikkers die alleen maar aan zichzelf denken (dat idee krijg ik soms). Dus dat zal wel heel lang gaan duren voordat ze gaan controleren of je schaduw hebt (laat staan dat ze wat makkelijker zijn in het verschaffen van een vergunning voor schuilstal)

zodat ze makkelijker toestemming geven voor een schuilstal
x_Mliss schreef:Eigelijk nooit bij stil gestaan de mijne heeft trouwens ook geen schaduw.![]()
Die staat ook gewoon in de volle zon.
Ga dat eens vragen bij ons op stal....
Maar nu ik dit zo lees eigelijk overal bij mij in de buurt wat ik kan bedenken staan ze in de volle zon.
ikenindi schreef:WesseLady schreef:Ik vind een schaduwmogelijkheid ook wel belangrijk. Die van mij kunnen in de zomer vrijwel altijd in de schaduw, maar maken daar niet heel veel gebruik van. Hun voorkeursplekje is wel wat beschut, maar biedt nauwelijks schaduw.
Wettelijk gezien ligt het alleen wat lastig met schuilmogelijkheden. De overheid is bang dat het toestaan van schuilstalletjes een wildgroei aan aftandse schuurtjes gaat geven. Dat is niet goed voor het landschap (geef toe, die golfplaten, vervallen krotten zien er niet altijd mooi uit), en daarnaast bestaat het gevaar dat het schuilstalletje in no time wordt gebruikt als permanente stalling, wat dan weer niet de bedoeling is. Ga je het dus toestaan, dan moet het aan eisen voldoen en moet er een strenge controle op zijn. En wie gaat dat doen (en betalen)?
Ik ben er trouwens wel voor hoor, dat het toegestaan wordt, maar wil alleen aangeven waar de knelpunten liggen
maar zeg eens eerlijk: weegt een verminder dierenwelzijn op tegen minder mooi landschap?
en tegen het meeste kunnen ze best wat doen. als je een schuilstal wilt neerzetten moet je toestemming vragen bij gemeente. als zij nou `gewoon` toestemming geven op bepaalde voorwaarden, namelijk onderhoud en uitzicht vanaf de openbare weg etc. dan is er een hoop geknel weggenomen toch?
Ineke2 schreef:Er mag geen schuilstal op ons land gezet worden dus er is helaas geen schaduwplek in ons land. Dazen zijn er gelukkig niet veel bij ons dus dat is weer geen probleem.
Als het erg warm is (25 +) en ik heb de mogelijkheid om hem op het warmst van de dag even binnen te zetten of er iemand die dat wil doen voor mij, dan gaat hij een paar uurtjes op stal.