Ponykamp: welke is leuk? Post je ervaringen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Ponykamp: welke is leuk? Post je ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:59

Ik ben op zoek naar een ponykamp voor de dochter van een vriendin van mij. Ze is 10 jaar oud en rijdt sinds november 07, maar nog wel in een beginnersles waar niet gegaloppeerd wordt en ze nog in rondjes achter elkaar aanrijden. Het moet dus wel een ponykamp zijn waar ze op haar plek zit met kinderen met weinig rij ervaring. Ze durft wel heel veel.
Het moet echt een paardenkamp zijn, dus veel rijden, veel met de paarden bezig zijn, veel spelletjes doen. Het liefst een kamp met leeftijdgenootjes (dus 8-12 ofzo). Prijs maximaal 200 euro.

Wie heeft er tips, ervaringen en aanraders? Lachen

Anoniem

Re: Ponykamp: welke is leuk? Post je ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:05

even denken..

ik ben 2x naar klein oever gegaan geloof dat die duurder is dan 200 euro en dit jaar ga ik naar eekwal 2 weken

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:08

toen ik nog jong was ben ik naar barneveld geweest maar weet neit meer hoe het daar heet Bloos

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:17

Ik heb er geen ervaring mee. (wel met Vinea zelf) Maar volgens mij organiseert Vinea van die kampen Knipoog
*edit* zie net dat dat wel een stuk duurder is.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:26

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen. Ik ben wat op zoek gegaan naar ponykampen en €200 is misschien niet helemaal haalbaar. Het is dus nu maximaal €240, daar kun je wel wat leuke kampen voor vinden Lachen

Klein Oever is inderdaad te duur (335 euro!), Eekwal heb ik erbij gezet (225 euro). Barneveld zat er ook een ja, maar ook te duur. En vinea is al helemaal niet te betalen (500 euro) No Cheer

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:08

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 07:37

ladypaard schreef:
kijk eens op http://www.alleponykampen.nl er staan zeker ook wat goedkopere kampen tussen
Ja, daar heb ik inderdaad op gekeken. Ik heb nu een lijstje van potentiële kampen. (Mag ik wel even zeggen dat die site flink verouderd is? In een tekst staat iets over ponykamp 2005, en als er prijzen in staan zijn deze vaak ook verhoogd met tientallen euro's Bloos )

Maar ik vroeg me juist af welke kampen mensen zouden aanraden, vanwege geweldige ervaringen. Lachen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:07

natas_joy schreef:
toen ik nog jong was ben ik naar barneveld geweest maar weet neit meer hoe het daar heet Bloos

Van de Penny? Ik ben daaar 2x geweest. Bij ehm... ik weet het ook niet meer... Clown
de eerste keer was ik nog niet zo oud en moest ik op een stomme pony... dus ik vond het daar héél stom maar toen ben ik nog een keertje geweest en toen was het súper.. Maar dat is maar een weekendje... van vrijdag avond tot zondag middag en je reed dan 3x en je deed stomme speurtochten (ze waren toen précies hetzelfde...)
Dus een aanrader?? Neeh.. niet echt..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:03

BRT-->MA

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:08

takkie_muis schreef:
even denken..

ik ben 2x naar klein oever gegaan geloof dat die duurder is dan 200 euro en dit jaar ga ik naar eekwal 2 weken

Daar ben ik ook heen geweest toen ik ongeveer zo oud was (klein oever).
Vond het toen erg leuk.
Weet de prijs alleen ook niet Knipoog

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:11

manege rijmaaran.
Zeer kindvriendelijk, ga er zelf ook heen dit jaar.
Niet té veel leeftijdsverschil, dus een echte groep, er wordt veel op je gelet en je bent altijd bezig. Je wordt begeleid door 2 (leuke) begeleidsters. De pony's zijn er zeer braaf, worden ook veel ponykampen, buitenritten, huifkartochten gegeven, ook een mini-camping is aanwezig, volgens mij is het onder de €240,-
Meer informatie:
http://www.rijmaaran.nl
(in drenthe)

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:15

www.leschevaux.nl Les Chevaux ponykamp!
Ponykampprijs is 230 euro in de zomer. Je wordt daar hartstikke goed begeleid door een gezellige groepje leiding en wordt ook ingedeeld in een rijniveau dat bij je past. Ze hebben daar ook super lieve pony's en paarden! Het is daar echt hartstikke gezellig en ik ga van de zomer voor de 5e keer heen.

MENDYLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:33

Ik ben 4 jaar geleden naar Manege de Burght geweest, ik Barneveld. Misschien de manege die jullie bedoelen?
Heel veel paarden, je krijgt steeds een ander paard voor de lessen etc. Bosrit gemaakt, was gezellig. Ik was toen nog nie zo heel ervaren, en alles wat te moeilijk was, of wat ik nie durfde, lieten ze me rustig aan wennen. Super kamp vond ik het!
Dit jaar ga ik naar De Eekwal in Emmen.
Heb er heel veel zin in, veel positiefe reacties gehoord.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:37

ik ben jaren geleden op de Burght geweest...
Was toen wel erg leuk .
en ben ook jaren terug op de Barlo geweest...was super..
mooie ritten, 1 vast paardje..en heel gezellig

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:04

suus_Mette schreef:
natas_joy schreef:

Van de Penny? Ik ben daaar 2x geweest. Bij ehm... ik weet het ook niet meer... Clown
de eerste keer was ik nog niet zo oud en moest ik op een stomme pony... dus ik vond het daar héél stom maar toen ben ik nog een keertje geweest en toen was het súper.. Maar dat is maar een weekendje... van vrijdag avond tot zondag middag en je reed dan 3x en je deed stomme speurtochten (ze waren toen précies hetzelfde...)
Dus een aanrader?? Neeh.. niet echt..

Dat is toch Roosberg waar die penny dingen worden gegeven?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:04

www.ponykamp.nl

Laarbrug is leuk! Ik ga weer leiding spelen deze zomer! En ook binnen je budget!

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:38

http://www.leschevaux.nl/ das heel goed ponykamp ga ik dit jaar ook heen je hebt daar ook een beginners les Haha!
je gaat heel veel spelletjes doen maar ook heel veel rijden 2x per dag

Setjeshaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:24

Zou iemand nog wat meer kunnen vertellen over Les Chevaux? Het klinkt leuk! Wat voor activiteiten zijn er naast het paardrijden?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 08:48

_Margot_ schreef:
manege rijmaaran.
Niet té veel leeftijdsverschil, dus een echte groep, er wordt veel op je gelet en je bent altijd bezig. Je wordt begeleid door 2 (leuke) begeleidsters. De pony's zijn er zeer braaf, worden ook veel ponykampen, buitenritten, huifkartochten gegeven, ook een mini-camping is aanwezig, volgens mij is het onder de €240,-
Meer informatie:
(in drenthe)
Deze stond ook al op ons lijstje van betaalbare ponykampen. Je verhaal klinkt erg positief Lachen
Het meisje is vooral helemaal paardengek en zit sinds een half jaar op paardrijden. Dus het is leuk als ze veel met paarden doen (al is het maar poetsen ed). Ook is ze een beetje onzeker, dus het moet niet een te grote groep worden, en het liefst een beetje van haar leeftijd (ze is 10).
xEsther schreef:
http://www.leschevaux.nl Les Chevaux ponykamp!
Ponykampprijs is 230 euro in de zomer. Je wordt daar hartstikke goed begeleid door een gezellige groepje leiding en wordt ook ingedeeld in een rijniveau dat bij je past. Ze hebben daar ook super lieve pony's en paarden! Het is daar echt hartstikke gezellig en ik ga van de zomer voor de 5e keer heen.

Deze stond ook op de lijst Lachen Klinkt ook erg positief!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:55

x_spekkie_x schreef:
_Margot_ schreef:
manege rijmaaran.
Meer informatie:
(in drenthe)
Deze stond ook al op ons lijstje van betaalbare ponykampen. Je verhaal klinkt erg positief Lachen
Het meisje is vooral helemaal paardengek en zit sinds een half jaar op paardrijden. Dus het is leuk als ze veel met paarden doen (al is het maar poetsen ed). Ook is ze een beetje onzeker, dus het moet niet een te grote groep worden, en het liefst een beetje van haar leeftijd (ze is 10).

de groep is ong. 20 personen, ligt er elk jaar weer aan, maar neit meer dan 20,
maar iedereen wordt in de gaten gehouden Vork

juliahulshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:59

Ik ben vorig jaar naar een ponykamp in Drenthe geweest!

het was super gaaf, je mag zelf kiezen wat voor pony je wil, dus bijvoorbeeld lief, ondeugend of dat soort dingen. Als het je niet bevalt dan kan je ruilen en geven ze je een andere pony. Het zijn bijna allemaal fjorden. Je gaat wel galloperen, en door het water in stap. Er zijn veel leeftijdsgenootjes, ik was toen 13 en er waren allemaal jongeren kinderen. Ze hebben ook 2 slaapzalen, die ze verdelen in jong en oud dus maak je geen zorgen over de leeftijdscategorieën.

Verder ga je spelletjes te paard doen, een keer met de huifkar naar een dorpje, 2x per dag paardrijden (altijd buiten), er is een veulenweide, andere dieren enz. Je maakt zelfs een dagrit van 5 uur!

zie: http://www.fjordenpaard.com/

xxx Juliaa (die tijd was geweldig!)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:04

Klein Oever in Balkbrug is héél leuk. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het wel heel leuk voor kleinere kinderen.
Hier de site: http://www.kleinoever.nl

Ik ben zelf 2 jaar terug naar De Burght geweest. Ook erg leuk Ja
http://www.deburght.nl
Je doet met zijn allen spelletjes, zowel binnen als buiten. Ze hebben een mooie ruime binnenbak en buitenbak. Meestal heb je 2 keer per dag les. je gaat ook 2 keer per week een bosrit maken. Dan ga je met de vrachtwagen naar een plek en vanaf daar lekker de bos in en een deel zandverstuiving.

Ik ga aankomende zomer naar HH zomerinstructieweek. Nog nooit geweest, maar denk dat het erg gaaf is Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:10

Ik ben bij de Burght geweest toen ik 12(?) was. Vond het wel leuk. Ook bij Smit in Pesse geweest, dat vond ik leuker. Toen was ik 14 dacht ik. Nu ben ik vorig jaar bij Poelenburgh geweest, en ga dit jaar weer. Poelenburgh vind ik toch wel het leukst, maar weet niet hoe dat voor jongere kinderen is.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:16

Ik ging vroeger altijd na de puzta rand wat nu Rosworld heet in Zeijen. Heb het er altijd super naar me zin gehad. Je had toen de tijd ijslanders en westernpaarden.

Toen was het nog in de guldentijdperk en dan was een week iets van 500 ofzo?! Maar ja me ouders betaalde Bloos

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:33

ponykamp bij Les Chevaux is echt aan te raden !!! K ben er nu al 8 x op ponykamp gegaan.. enn het blijft leuk! T is altijd super gezellig, er is een leuk programma en leuke leiding Knipoog Haha!