Waarom nou toch?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Waarom nou toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 20:10

Zo ik moet hier even mijn verhala neerzetten, ik weet niet precies of het bij medisch mag, zoniet mag het veranderd worden.

Vandaag heb ik me beesie lekker op het land gegooit met zijn beste vriendinnetje, iemand anders zou hem voor mij binnen halen omdat ik geen tijd had om hem binnen te halen dus eerst zou hij eigenlijk niet de wei op gaan tot iemand zei van joh dan haal ik hem wel binnne, ben er dan toch. dus oke zo doende mocht hij met zijn maatje de wei op, Echter werd zijn maatje die hem overigens altijd beschermt en ook de leider van de kudde is, Eerder dan hem er uit gehaald (normaal gaan ze er ook altijd samen uit).

Daarna is mijn ventje als schietschijf gebruikt en werd hier en daar door de wei gehoekt door een paar paarden, Uiteindelijk stond hij dus nog met een paar andere paarden buiten, tot iemand er de een na laatste 2 eruit kwam vissen, en hij alleen kwam te staan met een ander vriendje. Maar mijn ventje was zo over de rooie van het feit dat hij de hele wei door gejaagt is dat hij onder de eerste 2 draadjes heen is gekropen, en daarna over een hoog ijzeren hek wat grenst aan een kanaalweg waar we overheen moeten om ze op de wei te zetten, heen is proberen te springen, Dat hek is echter veel te hoog! Hij is blijven hangen aan zijn lies!! Hij bungelde zo met zijn achterbeentjes van de grond, zijn klokkespel en zijn lies werden geplet en dat deed hem zo pijn, 4 mensen hebben het hek uit de scharnieren moeten tillen met paard en al om hem er af te krijgen. Toen hebben ze mij direct gebelt en ben ik linea recta naar stal gereest, en daar stond mijn arme ventje hangend met zijn hoofdje , zijn billetjes bijelkaar geknepen van de pijn in zijn koker en lies, Dus ik hem onder de koude kraan gedaan en lekker gekoelt, En toen werd hij alweer wat allerter want mamma was er gelukkig.

Gelukkig heb hij zijn brokjes gegeten. zijn lies en zijn koker zijn enorm dik, en ook loopt hij wijdbeens en geforceerd.. mijn arme ventje.. ik ben zo lang mogelijk net bij hem gebleven samen met een andere stal genoot, en hij moet nu plassen, Als hij morgen niet heeft geplast komt de DA langs (die heb ik al ter info gebelt) normaal als hij van het land komt plast hij altijd in zijn stal, altijd als hij buiten is geweest, al is het alleen na het rijden, hij plast altijd, dit keer niet Boos! ik ga morgen ochtend heel vroeg kijken of hij geplast heeft, zoniet moet ik meteen de DA uit haar bed bellen en dan komt ze zo snel mogelijk..

Ik maak me zon zorgen om mijn ventje, het spookt nu door mijn hoofd van ik had hem zelf van het land moeten halen, ik had er bij moeten blijven, ik had dit ik had zus ik had zo, maar ik kan niet mijzelf de schuld gaan geven want dit had met ieder paardje kunnen gebeuren. Ik dacht hem een plezier te doen met lekker een dag in het zonnetje in de wei te doen na al die regen weer Huilen mijn arme ventje ik voel mij zo schuldig...Waarom moet dit ons nou weer gebeuren?? Eerst mijn paardje izzy , toen een ander paardje, en nu gebeurt er een ongeluk met mijn lieve allesje Huilen

Slotty

Re: Waarom nou toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:14

dit had jij ook niet zo gewild hoor! Niet schuldig voelen Knipoog
Zou wel goed in de gaten houden, en goed met de DA overleggen Ja Succes!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:15

Je kan jezelf er de schuld niet van geven dat t zo gelopen is. Ik hoop dat hij snel plast en dat t goed komt met je lieverd Ach gut
Hij heeft verder geen open wonden?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 20:16

Jellie schreef:
Je kan jezelf er de schuld niet van geven dat t zo gelopen is. Ik hoop dat hij snel plast en dat t goed komt met je lieverd Ach gut
Hij heeft verder geen open wonden?

Hij heeft hier en daar flinke bijt en trap wonden, een gat in zijn hak niet groot maar wel diep, daar moest ik een verbandje om leggen om het schoon te houden en er morgen ochtend direct weer afhalen.

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:40

jeetje dat is niet niks
hopelijk gaat het veer snel beter met hem
sterkte in elk geval

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 06:56

sinadama schreef:
jeetje dat is niet niks
hopelijk gaat het veer snel beter met hem
sterkte in elk geval

Ik hoop het ook, ik ga dalijk naar hem t\oe

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:41

Arme Frax, durven ze wel als Ronnie weg is Verdrietig

Hoop dat hij in ieder geval geplast heeft, als je straks naar stal gaat Ach gut

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:50

En hoe is het met hem?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:56

jeetje, dat is niet niks...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 09:10

eline_di schreef:
En hoe is het met hem?

De DA is gister toch geweest, toen ik hem even los in de bak zette zodat hij zelf even kon gaan en staan waar hij wou, ging hij steeds liggen van de pijn , Dus linea recta de DA gebeld en die is gekomen, Ze kan gelukkig geen dingen zoals ijzer splinters of iets dergelijks vinden en heeft hem pijnstillers en ontstekingsremmers gegeven en dat deed hem duidelijk beter want na een uurtje was hij alweer wat vrolijker en was de zwelling ietsjes afgenomen. Nu is het verder veel met hem stappen, en koelen en heel eventjes niet de wei meer op tot hij weer wat beter loopt.. en er een oplossing is gekomen over het feit dat als ik hem nu de groep weer in gooi dat het zelfde weer gaat gebeuren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:40

MD-->VvdD

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:29

Marije_jiplover schreef:
MD-->VvdD

Thnx, wist al niet waar die goed stond.

Maargoed.

Mijn ventje is goed aan het herstellen, hij heeft vandaa stiekem gedraaft uit zigzelf en morgen mag hij weer lekker de wei op met 1 van zijn beste vriendjes, Ze gaan nu lekker met zijn 2en op 1 apart stukje Het andere paard is namelijk ook de dupe van de jaagacties in de wei geweest, die loopt al een paar weken steenkreupel. Maar hun 2 zijn zo lief voor elkaar dat ze allebij apart lekker aan hun rust komen.