ze is er!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oowie

ze is er!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 15:53

ik heb vanmorgen mijn paardje opgehaald! Haha!
het was een erg lange reis (3 uur heen en 3 uur terug) maar alles is super gegaan!
ze stond binnen 5 minuten op de trailer en was onderweg ook aardig rustig.
toen we aankwamen op haar nieuwe stekkie durfde ze de trailer niet af,waarschijnlkijk heeft ze het achteruitlopen aan de hand nog niet goed geleerd (ze is pas 1,5) maar uiteindelijk lukte het.
ook op het erf was ze vrij rustig,ze was wel een beetje bezweet van de reis en het regende,dus we hebben haar niet meteen op de wei gezet maar in de box met een enorme bult hooi en een beetje biks.daar blijft ze staan tot morgenochtend,dan gaat ze lekker de wei op,de kudde in!
ik ga straks nog even bij haar kijken hoe het gaat,ze was behoorlijk rustig en ging meteen lekker staan te eten en drinken op stal,dus ik denk dat ze best snel zal wennen.
ze zal nog wel een hoop moeten leren,oa het netjes meelopen zonder op je hielen te stappen Bloos en ze is nog wat happerig,dus wat opvoeding is wel op zn plaats.
de komende weken hou ik het voorlopig bij alleen een beetje borstelen en aan elkaar wennen.

Sodeletuut

Re: ze is er!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:54

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje! Heel veel pleizer ermee, en heb je ook foto's? Haha!

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:01

Sodeletuut schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe paardje! Heel veel pleizer ermee, en heb je ook foto's? Haha!

dank je wel!
foto's volgen,moet even uitvogelen hoe ik ze hier kan plaatsen.

weet nu hoe t jmoet,maar t uploaden lukt nu niet door grote drukte,probert straks nog wel een keertje,anders morgen!

chickster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:19

Gefeliciteeeeeerd met je nieuwe paard ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:25

TAO --> VvdD.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:44

nog veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 07:20

dit is ze,vlak na aankomst,helaas staat ze niet helemaal op de foto,dus ik zal nog even meer foto's schieten straks!
ze is nog erg iel,ze kreeg geen brok,wel hooi en stond op een zo goed als kale winterweide,ze gaat straks lekker de kudde in,er staat ook genoeg gras bij ons en ik heb voor de vitamines een emmer pavo vital voor haar gehaald.

ik ben gisteravond nog even wezen kijken bij haar en ze had netjes haar portie hooi opgegeten van de middag.
toen ik kwam was ze vrij rustig,toen ik de box uitging en wegging begon ze te bokken en te steigeren in de box,ze is het niet gewend om een box met deur te hebben (waar ze dus niet zomaar uit kan lopen) dus ze was het zat!gelukkig was het maar voor een nachtje en gaat ze straks weer lekker naar buiten!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door oowie op 01-05-08 07:34, in het totaal 2 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:32

Leuk hoor, fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat ze lekker het land op mag!

xxRowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:31

Leuk paard,
nog plezier ermee Knipoog

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 13:57

toen ik vanmorgen kwam hinnikte ze naar me! Bloos

het halster omdoen was nog een heel karwei,ze heeft er duidelijk een hekel aan als je aan haar hoofd prutst,dus ik laat de eerste dagen het halster maar even om in de wei totdat het wat beter gaat.
vanmorgen toen ik haar uit de box haalde heb ik haar even snel geborsteld,de honden renden al balffend om haar heen toen ik haar poetste maar dat boeide dr niks!ook heb ik even met haar gewandeld in de bak,ze reageerde echt ontzettend goed op me!
heb even wat simpele volgoefeningen gedaan en dat ging erg goed!

daarna ging ze de wei op,de kudde in,ze waren gelukkig erg rustig,hebben wel een paar keer even achter haar aan gezeten een paar passen,maar daar bleef het bij,een uurtje later stond ze al zij aan zij te grazen met een haflinger.

ik denk dat ik straks nog even naar haar toe ga,kijken of ze nog even mee wil het land uit voor wat biks,tot nu toe eet ze er erg slecht van,misschien lust ze het wel niet,of ze moet er even aan wennen.

ik ben druk aan het denken hoe ik haar ga noemen,haar huidige naam is berlingo,maar dat vind ik niet zo'n geweldige naam,smaken verschillen he!:P
ben op zoek naar een leuke,vrolijke en niet al te lange naam voor een merrie,mn vriend kwam al met Tweety aan,is wel erg komsich,maar als ze straks groot is staat dat ook zo raar.
we dachten ook al aan bonnie en becky,maar dat is het ook net niet!

Afbeelding

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 08:40

he mn foto's zijn weg!! Verdrietig

ik zal is kijken of het lukt om ze in mn profiel te plaatsen!

jeweetzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:55

Gefeliciteerd met jenieuwe horsiee

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:22

Had even in de profiel gekeken.
Wat een prachtig paardje Haha!
Heel veel plezier met dr! Ook fijn dat ze zo goed op je reageerd!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:58

Heb ik ook even in gekeken: is dat echt een jaarling? Is al behoorlijk groot zeg!!

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 15:01

frisiangirl schreef:
Heb ik ook even in gekeken: is dat echt een jaarling? Is al behoorlijk groot zeg!!

ze is 1,5,wordt in september 2 jaar.
ik denk dat ze nu ongeveer 1.55cm is.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 18:20

oowie schreef:
frisiangirl schreef:

ze is 1,5,wordt in september 2 jaar.
ik denk dat ze nu ongeveer 1.55cm is.

ik kom net bij haar vandaan,het lijkt wel alsof ze weer een groeispurt heeft genomen!!

5 dagen terug (dag van de foto) vond ik haar al heel erg gegroeid,maar nu heb ik weer dat idee!

ze zal wel wat in te halen hebben!
we hebben helaas geen meetstok op stal,maar ik ga denk ik toch maar een beetje proberen te meten met mn rolmaatje,want t gaat echt snel!

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:03

VET!!
ik krijg ook heel snel een pony! (deze maand)