Ik heb gisteren op Eerste Kerstdag een heerlijke buitenrit gemaakt met Steef (een stalgenootje) en haar Derek.
Omdat Derek niet meer in het zelfde gebouw staat als Laiser moest ik eerst zo'n 500 meter alleen met Laiser de Bosweg af rijden om Derek op te halen.
Laiser had twee dagen vrij gehad dus die was behoorlijk energiek en lie flink door. Jaja het wordt nog wel eens wat

Halverwege schiet ineens mijn beugel los, dus die moest ik opnieuw bevestigen.
Ja nu gingen we weer eens lekker een stukje rijden, moest ik stil staan omdat er wat van mijn zadel af was. Ik had er geen last van dat het eraf was, maar ja je kent mijn baasje het moest en het zou vast gemaakt worden. *zucht* Maar ik wilde door lopen, maar mijn baasje hield me weer tegen. Opeens kwam daar een meneer aan met een vrolijk rood petje. En die hield mij even vast terwijl mijn baasje de beugelriem opnieuw vastmaakte. Ze was gewoon te lui om zelf af te stappen hoor

Maar goed eventjes later gingen we Derek ophalen. Zijn baasje zou ik meegaan maar was nog bezig om te zadelen. Het was daar wel spannend hoor. Maar mijn baasje liet me flink rondstappen zodat ik rustiger kon worden
Toen we het hek uit reden ging Derek rechts en Laiser links. Ik was helemaal verbaast, Laiser die ipv met Derek mee te gaan terug richting stal liep vrolijk naar de weg. Hij keek eens achterom en toen kwam ook Derek gezellig mee.
Volgens mij vergiste Laiser zich, wat bij stak zonder blikken of blozen de weg over... tenminste tot halverwege de weg.

Laiser had er echt zin in en liep flink door, zelfs zo hard dat hij regelmatig een paardlengte of mee voorlag op Derek. Heerlijk gewoon om hem zo te zien, met zoveel durf en lef. Af en toe was iets nog net iets te eng en dan wachtte hij even op Derek zodat ze er samen langs konden. (Want dan is het een stuk minder eng

Daarna zijn we terug gereden en hebben we een heerlijk rit van zo'n 10 km gemaakt.
Steef heeft het al als traditie om op Eerste Kerstdag een ritje te maken, maar ik denk dat ik die traditie er ook maar eens in ga voeren.
Vandaag heb ik nog wat gedressuurd in de binnenbak. En Laiser ging echt super. Binnen een mum van tijd was hij helemaal los in de stap. Hij liet een hele mooie draf zijn, een nette schouderbinnenwaarts en een geweldige galop. We zweefden gewoon door de bak. Kortom weer een dag heerlijk gereden.
Met dit heerlijke gevoel dat Laiser me gegeven heeft deze Kerst overleef ik die verplichte familiebezoeken vast ook wel